Citat:
Ursprungligen postat av
NewDeer
Nä, inget fusk om du visste vilken film det var
Jodå, jag är halvt usel på titlar på moderna filmer men kom ihåg att den handlade om en sköldpadda eller flera, och dom bodde på angränsande balkonger. Måste varit SVTPlay jag såg den på för svenska titeln lät bekant, Mr Poppy's-nånting.
Kom ihåg att jag blev positivt överraskad av filmen och att den fick mig att än en gång minnas grejer från barndomen som jag inte kan placera, barnböcker från 5-6 årtionden bakåt i tiden, med hyperdetaljerade illustrationer om hundratals kaniner som gjorde saker som om dom vore människor, som man kunde sitta och titta på i timmar och upptäcka nya små detaljer i, och även nån bok om flygplan där man lärde sig skillnaden på plan, bi-plan och tri-plan(kan varit små kaniner även där), vilket jag kopplade lite till Roald Dahl, men har inte rett ut den röda tråden.
4:an måste vara en Disney-film, då det rimligtvis borde vara någon Disney-film med, men kan inte placera den, kanske den om krokodilen och prinsessan och grodan, eller nån av Bernard och Bianca-filmerna, men det gröna skenet låser nu min hjärna vid när hon stjärnbarnet i V förvandlades till en kokong och sen blev vuxen.

Så nån annan får ta den.