2021-10-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag med.. Jag tror hon betett sig lika i alla relationer förut också. Domderat och manipulerat. Att detta slutade så fruktansvärt illa och att hon tappade precis alla spärrar och spårade ut totalt tror jag beror på all alkohol dom spenderade under en period.
Då exploderade den tickande bomben totalt.
Och att det fanns mycket vapen i huset. Undrar vilket vapen E sköts med, sitt eget eller hennes?
2021-10-24, 18:31
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Jag med.. Jag tror hon betett sig lika i alla relationer förut också. Domderat och manipulerat. Att detta slutade så fruktansvärt illa och att hon tappade precis alla spärrar och spårade ut totalt tror jag beror på all alkohol dom spenderade under en period.
Då exploderade den tickande bomben totalt.

Fast K vittnar ju om att L självmedicinerar med alkohol och tabletter, så drickat tror jag inte är så nytt för L. Själv tror jag att det är en kombination av spriten och E:s avvisande som fått det att brista. EIPS-personer är extremt känsliga när det kommer till att bli avvisade, och alkohol gör människor ännu mer känslomässigt instabila.
2021-10-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Fast K vittnar ju om att L självmedicinerar med alkohol och tabletter, så drickat tror jag inte är så nytt för L. Själv tror jag att det är en kombination av spriten och E:s avvisande som fått det att brista. EIPS-personer är extremt känsliga när det kommer till att bli avvisade, och alkohol gör människor ännu mer känslomässigt instabila.

Jo.. Hon har nog använt sprit förut men nu hittade hon en man som kanske inte stoppade hennes alkoholintag alls för att han drack för mycket själv.
2021-10-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har läst lite bakåt ...

Vem är "gråterskan"?

"Dagen efter så ser Christina och hennes man en kvinna sitta på grannens uppfart och hon gråter. De börjar prata med kvinnan. Hon berättar att hon träffat mannen i huset och det hade
"tänt till" mellan dem. Mannen ska ha velat göra slut med sin kvinna (Lydia) och velat att hon skulle flytta ut. Christina säger att mannen köpte huset för bara sju månader sen och enligt den gråtande kvinnan så skulle han nu sälja huset igen för att bli av med kvinnan (Lydia). Han ville flytta dit hon inte kunde komma.Christina beskriver den gråtande kvinnan som runt 35-40 år, kanske yngre, med blont eller cendréfärgat hår. Hon hade en lite mopedbil som Christina inte minns färgen på."

Historien låter inte helt obekant.

EDIT. Är det ngn som har en länk till Lillbrorsans inlägg (som jag letade efter).

Tror jag har en god idé om vem gråterskan är. Vi har skrivit om det tidigare här men en viss användare sparkade bakut, jag mfl blev avstängda och inläggen raderades.
2021-10-24, 19:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Och att det fanns mycket vapen i huset. Undrar vilket vapen E sköts med, sitt eget eller hennes?
Sitt eget, från hennes eget vapenskåp som öppnas led kod. Framgår tydligt om man läder förundersökningen. Hon ger polisen koden direkt på plats när hon grips.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-10-24 kl. 19:40.
2021-10-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Sitt eget, från hennes eget vapenskåp som öppnas led kod. Framgår tydligt om man läder förundersökningen. Hon ger polisen koden direkt på plats när hon grips.
Ok, tack. Då är alltså hans vapenskåp i garaget?
2021-10-24, 20:01
Medlem
Jo, jag läste ju fup men för mig framgick det inte så tydligt att hon förärats med ett eget vapenskåp, i sovrummet dessutom! Trodde bara att hon fått koden liksom...till hans vapenskåp då...
2021-10-24, 20:26
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jo, jag läste ju fup men för mig framgick det inte så tydligt att hon förärats med ett eget vapenskåp, i sovrummet dessutom! Trodde bara att hon fått koden liksom...till hans vapenskåp då...

Varför trollar du, det står ju klart och tydligt i FUP att hon hade ett vapenskåp och han ett annat. Dom kunde inte varandras koder
2021-10-24, 21:06
Medlem
Citat:

Förärats- du måste äga ett eget vapenskåp till dina vapen. Så det hade hon väl.
Och koden lämnar man aldrig ut till nån.

Men ha sen i åtanke att hon gick in dit - låste upp- valde noga vapen. Laddade det och gick ut och siktade flera ggr innan hon till sist helt iskallt avrättade Emil.
Hon är ett psykfall. Som jag hela tiden sagt.
2021-10-24, 21:23
Medlem
Citat:
Jo.. Hon har nog använt sprit förut men nu hittade hon en man som kanske inte stoppade hennes alkoholintag alls för att han drack för mycket själv.

E ville inte att hon tog sin föreskrivna medicin så det är klart hon var labilare än medicinerad. Dessutom drack hon för att kunna sova.

Misstänker att E inte förstod konsekvenserna som uppstår om hon inte tar sina mediciner. Han missbedömde situationen.

EDIT. L ansvarar ändå för sin handling.
Senast redigerad av Remark 2021-10-24 kl. 21:26.
2021-10-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E ville inte att hon tog sin föreskrivna medicin så det är klart hon var labilare än medicinerad. Dessutom drack hon för att kunna sova.

Misstänker att E inte förstod konsekvenserna som uppstår om hon inte tar sina mediciner. Han missbedömde situationen.

EDIT. L ansvarar ändå för sin handling.

Jojo, men det där är en lögnares version. En opålitlig människa som levt på att utnyttja andra.
Och som precis iskallt avrättat en 4a barns far.
Tror inte ett skit på det där faktiskt
2021-10-24, 21:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Jojo, men det där är en lögnares version. En opålitlig människa som levt på att utnyttja andra.
Och som precis iskallt avrättat en 4a barns far.
Tror inte ett skit på det där faktiskt

Jag tycker att L är trovärdig i mycket som hon säger i förhören!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in