Citat:
Ursprungligen postat av
yessyy
Jag saknar en diskussion kring vem som tagit bilden vid porten samt vem som spred den.
+1. Känns intressant att någon körde ut en så pass grov bild på snapchat(?) direkt. Inget vilken Svensson som helst gör enligt mig.
När vi pratar om bilder/filmer…
Jag tvivlar själv på det som diskuterats tidigare: att det skulle finnas en video på själva mordet. Tvivlar av flera anledningar.
Framförallt vill jag tro att spridningen hade varit betydligt större så här tre dygn senare. Någon i tråden hade bekräftat och bevisat genom att ladda upp den. Men också.. det pratas om att det varit jakt. Att filma och skjuta samtidigt som man springer och jagar känns svårt. Speciellt eftersom 40-50% av skotten dessutom verkar ha träffat offret. Sen kan det ju vara en riktigt risig video där man inte ser någonting alls eller så, men nej, jag tror att den hade haft betydligt större spridning om den faktiskt fanns. Speciellt eftersom den tydligen ska ha gått att köpa. Det hade sålt, och spridits fort.
Däremot tvivlar jag inte på att det kan ha tagits en snabb bild på offret död som bevis till tex uppdragsgivare. Vittnen ska ju ha sett gärningsmannen fota.
Och jag tvivlar inte heller på att det skulle kunna finnas en pose-video från på väg till, eller på väg hem från mordet. Polisen eftersökte väl något sådant och massa fakevideos spreds snabbt.