2021-10-25, 00:27
Medlem
”Einár levde under hot och hade skyddade personuppgifter. Adressen i Hammarby sjöstad där han hittades skjuten förekom dock i domstolshandlingar.”

Wtf
Citera
2021-10-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Om det var dom eller inte kan jag ju själv inte svära på. Inte heller vittnet, min bekant.
Men onekligen sticker mask+huva ut. Inte så många som faktiskt går med mask längre. Speciellt inte i kombination med huva. Hängandes ”planlöst”.

Två olika källor i närheten har sagt samma sak, att han synts vid flertalet tillfällen i precis det kvarteret. Ena påstod att han bott där i andra hand. Andra hade ingen uppfattning/sa inget om det. Relevant/intressant.

Han var ju onekligen i sjöstan vid skjutningen, men även på en bild på instagram innan knivskärningen för två veckor sedan. Så jag tänker att det är en möjlighet.

Eftersom han var tillbaka i landet och visste om att han hade en hotbild på sig så låter ju en andrahandslägenhet relevant iallafall i mina öron. Som sagt, ingen aning om det stämmer eller ej. Han kanske bara bodde hemma hos någon också. Men oavsett så verkar ”vardagsrutinen” baserats i sjöstan sista tiden utifrån den information jag fått.

Jag lovar och svär på heder och samvete att jag har sett Einar flertal gånger röra sig helt fritt i Hammarby Sjöstad.
Det är inte svårt att lista ut var han bodde. Alla visste att han bodde i Hammarby Sjöstad
Citera
2021-10-25, 00:29
Medlem
Sluta peka ut Shottaz/FLG som gm dom har inget med det här och göra dom vet att Yasin bröstar en 10 månaders volta utan problem
Citera
2021-10-25, 00:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Jag lovar och svär på heder och samvete att jag har sett Einar flertal gånger röra sig helt fritt i Hammarby Sjöstad.
Det är inte svårt att lista ut var han bodde. Alla visste att han bodde i Hammarby Sjöstad
Kan instämma där. Har en i min bekantskapskrets som för några veckor sedan berättade att hans barn var lyriska då Einar bodde i samma kvarter.
Citera
2021-10-25, 00:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Sluta peka ut Shottaz/FLG som gm dom har inget med det här och göra dom vet att Yasin bröstar en 10 månaders volta utan problem

Vilka menar du låg bakom mordet?
Citera
2021-10-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
”Einár levde under hot och hade skyddade personuppgifter. Adressen i Hammarby sjöstad där han hittades skjuten förekom dock i domstolshandlingar.”

Wtf

Det pappret hade man gärna viljat se.
I så fall har ju konstaplarna ställt till det rejält.
Citera
2021-10-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vad jag förstått är huset han sköts utanför hyresrätter. Men är inte 100% på det. Vet du? Flera av husen där har ingång från båda hållen, framsida och baksida.
Tyvärr ingen koll på det, men har läst i tråden att någon del utav kvarteret ska vara hyresrätter. Mina bekanta från kvarteret har båda bostadsrätter.

Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Som jag misstänkte då. Ville bara reda ut det och det pratas ju mycket om hur någon skulle ha vetat att han var just där och då.

Om folk generellt vet att det är där han bodde på slutet behöver ju nödvändigtvis ingen ha sålt ut honom. Till sitt hem kommer man ju oftast någon gång på ett dygn.

Som jag skrev tidigare påstår sig en bekant till mig sett två maskerade (munskydd och huva) personer stått och hängt planlöst i kvarteret iallafall 30 minuter före skotten. Gärningsmän eller inte.. Om det var gärningsmännen så kan de kan ju till och med ha ha stått där längre och bara väntat på att få syn på honom när han närmat sig sin port. Gissar även att det cykelrum det pratats om inte ligger speciellt långt ifrån bostaden heller.

Poängen är att nödvändigtvis behöver kanske ingen ha skvallrat/sålt ut vart/när BO ska ha befunnit sig.
Citera
2021-10-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haatee
Vilket hav? Närmaste hav från Sjöstad är flera mil bort.
Nej från Hammarby Sjöstad är det max 2 km.
Citera
2021-10-25, 01:02
Medlem
yessyys avatar
Jag saknar en diskussion kring vem som tagit bilden vid porten samt vem som spred den.
Citera
2021-10-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Poängen är att nödvändigtvis behöver kanske ingen ha skvallrat/sålt ut vart/när BO ska ha befunnit sig.

Nej, naturligtvis kan de bara hängt där och väntat på att E skulle dyka upp. Fast då får man ändå anta att de haft en viss tur. Jag menar, hade de hängt i området i flera dagar borde någon ha reagerat. Ponerat att de är negrer, så ser det aningen misstänksamt med två personer iklädda mask och uppdragna huvor som hänger runt samma ställe flera dagar i rad.
Men de kan såklart bara åkt dit, haft tur och skjutit honom. Adressen är som sagt inte svår att hitta.
Citera
2021-10-25, 01:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Jag saknar en diskussion kring vem som tagit bilden vid porten samt vem som spred den.

Vilken bild syftar du på? Den med två poliser som försöker rädda Einar?
Citera
2021-10-25, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
+1. Känns intressant att någon körde ut en så pass grov bild på snapchat(?) direkt. Inget vilken Svensson som helst gör enligt mig.

När vi pratar om bilder/filmer…
Jag tvivlar själv på det som diskuterats tidigare: att det skulle finnas en video på själva mordet. Tvivlar av flera anledningar.

Framförallt vill jag tro att spridningen hade varit betydligt större så här tre dygn senare. Någon i tråden hade bekräftat och bevisat genom att ladda upp den. Men också.. det pratas om att det varit jakt. Att filma och skjuta samtidigt som man springer och jagar känns svårt. Speciellt eftersom 40-50% av skotten dessutom verkar ha träffat offret. Sen kan det ju vara en riktigt risig video där man inte ser någonting alls eller så, men nej, jag tror att den hade haft betydligt större spridning om den faktiskt fanns. Speciellt eftersom den tydligen ska ha gått att köpa. Det hade sålt, och spridits fort.

Däremot tvivlar jag inte på att det kan ha tagits en snabb bild på offret död som bevis till tex uppdragsgivare. Vittnen ska ju ha sett gärningsmannen fota.

Och jag tvivlar inte heller på att det skulle kunna finnas en pose-video från på väg till, eller på väg hem från mordet. Polisen eftersökte väl något sådant och massa fakevideos spreds snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in