Citat:
Ursprungligen postat av
smokie84
Jag är inte så insatt i dessa rappare och gäng men en tanke som slog mig är att många tror att Haval ligger bakom mordet på Einar, att låten dansa kan ha varit en trigger pga texten om brodern. Einar gjorde väl låten med ADAAM, borde inte ADAAM också vara en måltavla då eftersom han är med och dissar Havals döde bror som många tolkar att dom rappar om i låten? någon annan som tänkt i dom banorna?
Han är ju charmig (Adaam).
Ha, ha, om de sjunger om Haval,
"A-aa-akta, jag vill inte va som dig
Du, du rör dig sakta, jag, jag gillar fart och race
Ingen här kan fucka med mig, då jag tar dem, ey
Vem här kan rappa och vem kan droppa bars som mig?
Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ** *** (Grind Gang)"
Blir han uppretad av det?
Men inte oväntat, så är det med orientalister som blir uppretade av att man ritar deras profet som hund. Det ligger i dem.
Edit: Jag sitter här och försöker sjunga med i rappen. De är duktiga. Jag kan inte sjunga så snabbt.
Alltså om den här oskyldiga videon (oavsett om den har budskap till motståndarsidan) spelar roll för skjutningen på Einar.
Helt jävla otroligt. Vilka enda
stora töntar (Vårbynätverket / Yasin-gangstarapparna) de är.
Jag tror de försöker sprida ryktena själva att Einar skulle mena något med det han rappade, bara för att få Einar att framstå som mer hänsynslös än han är.
Tror inte ett ögonblick på att han skulle hålla på med sån skit, att han var del i att mörda andra.
Det är skit som de försöker sprida. Och de verkar ju lyckas när Samnytt hade någon tafatt beskrivning som skulle vara ett bevis på att Einar hade avsikt för att begå något bestialiskt.
(Massa tjafs om hur mycket han pratat i polisförhör, samtidigt som han sjunger om att andra inte ska prata i polisförhör. Skulle det vara ett bevis för att han hade som avsikt att mörda någon i andra gäng?)