2021-10-25, 00:13
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
Dumle fick Rozh att bli dödad med.
Läs förundersökningen
Hur kan "Dumle" inte fått några konsekvenser av det? Ingen som försökt att hämnas? Hur vågade folk lita på honom efter det, om han är någon som hugger sina vänner i ryggen?
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokie84
Jag är inte så insatt i dessa rappare och gäng men en tanke som slog mig är att många tror att Haval ligger bakom mordet på Einar, att låten dansa kan ha varit en trigger pga texten om brodern. Einar gjorde väl låten med ADAAM, borde inte ADAAM också vara en måltavla då eftersom han är med och dissar Havals döde bror som många tolkar att dom rappar om i låten? någon annan som tänkt i dom banorna?

Han är ju charmig (Adaam).

Ha, ha, om de sjunger om Haval,

"A-aa-akta, jag vill inte va som dig
Du, du rör dig sakta, jag, jag gillar fart och race

Ingen här kan fucka med mig, då jag tar dem, ey
Vem här kan rappa och vem kan droppa bars som mig?
Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ** *** (Grind Gang)"

Blir han uppretad av det?
Men inte oväntat, så är det med orientalister som blir uppretade av att man ritar deras profet som hund. Det ligger i dem.

Edit: Jag sitter här och försöker sjunga med i rappen. De är duktiga. Jag kan inte sjunga så snabbt.

Alltså om den här oskyldiga videon (oavsett om den har budskap till motståndarsidan) spelar roll för skjutningen på Einar.
Helt jävla otroligt. Vilka enda stora töntar (Vårbynätverket / Yasin-gangstarapparna) de är.

Jag tror de försöker sprida ryktena själva att Einar skulle mena något med det han rappade, bara för att få Einar att framstå som mer hänsynslös än han är.
Tror inte ett ögonblick på att han skulle hålla på med sån skit, att han var del i att mörda andra.

Det är skit som de försöker sprida. Och de verkar ju lyckas när Samnytt hade någon tafatt beskrivning som skulle vara ett bevis på att Einar hade avsikt för att begå något bestialiskt.
(Massa tjafs om hur mycket han pratat i polisförhör, samtidigt som han sjunger om att andra inte ska prata i polisförhör. Skulle det vara ett bevis för att han hade som avsikt att mörda någon i andra gäng?)
Senast redigerad av dialektiker 2021-10-25 kl. 00:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Visst är det så, att; 'vill man leken leka så får man leken tåla'
- MEN, med det sagt, så undrar jag om Einar verkligen trodde det var en "lek" som var en så värst vådlig "lek" att leka. Jag tror knappast han var nån kamikaze som var beredd att möta döden, så tuff var han säkert inte. Men jag tror han var aningen naiv, skulle inte förvåna mig - och trodde inte folk var så sjuka så dom skulle ta till drastiska åtgärder mot honom.. Han trodde säkert att gangster-grejerna inte var så blodigt allvar, vad annat kan det vara för en 19-åring. Jag tycker det är torfligt att han aldrig kommer få bli en *riktig* gangster. Det är det som är sorgligt, att man liksom inte ska kunna få några sista chanser, kunna rida på en våg - 'utan; wham bam thank you sam!', det gick lite för fort fram för stackars Einar..

Det är lite snöpligt, liksom - som att han snubblade in i döden..

Han kanske inte trodde allt han gjorde och sa togs på så stort allvar.. Att man kunde komma undan med shit.. Att det var ok att vara lite wigger, att det inte var så seriöst så man ska behöva dö, liksom... Sörpligt...

Satt han inte på något HVB-hem och skrev sen en låt dedikerad till sin morsa, om fel val i livet bla bla bla....
Vilket bullshit! Det visar bara att han inte förstod värdet i något. En nolla! Vem fan gör en låt till sin morsa och ber om ursäkt för allt han fått henne att genomlida, sen springer runt och fortsätter med sin jävla patetiska livsstil. Jo en loser gör så.
Citera
2021-10-25, 00:16
Medlem
Vet man vilka som var med Einar den kvällen?
Citera
2021-10-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför skulle Dumle hänga med ejnar?

Någon skrev att Dumle och Adel var hans ”livvakter” men dom sprang så fort dom såg en pistol och lät Einar dö..
Citera
2021-10-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Hur kan "Dumle" inte fått några konsekvenser av det? Ingen som försökt att hämnas? Hur vågade folk lita på honom efter det, om han är någon som hugger sina vänner i ryggen?

Tyvärr var Einar för naiv undrar om han ens han tänka när han såg pistolen riktas mot honom. Tragiskt att hans liv tog slut på det sättet..
Citera
2021-10-25, 00:20
Medlem
Chollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Någon skrev att Dumle och Adel var hans ”livvakter” men dom sprang så fort dom såg en pistol och lät Einar dö..

Jag har hört att det var något MC gäng som ska ha blivit betalada som livvakt.
Citera
2021-10-25, 00:21
Bannlyst
Citat:
Einar Einar vilket öde till mötes så mycket talang och så mycket han hade kunnat utvecklas! Sorgligt..

Detta händer när du har en vänkrets som består av babianer.
Men felet var inte hos honom att han hade bavianer som vänner. Utan felet ligger helt och hållet hos hans föräldrar, som bestämde sig för att låta sitt barn växa upp i dalen med babianer och därmed hamnade han i en förlorad framtid.
Senast redigerad av avskildhet 2021-10-25 kl. 00:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzyoy95
Vet man vilka som var med Einar den kvällen?

Dumle och Adel tydligen… dom lurade ut Einar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chollen
Jag har hört att det var något MC gäng som ska ha blivit betalada som livvakt.

Vart var dom den kvällen…
Citera
2021-10-25, 00:23
Bannlyst
Citat:
Dumle och Adel tydligen… dom lurade ut Einar

Irakier?
Citera
2021-10-25, 00:23
Medlem
Citat: