2021-10-24, 19:52
Medlem
Klart att det finns ett samband mellan dessa observationer av de vita (ljusa) bilar i området vid denna tidpunkt. Hannas ”vittnesmål” blir därför underordnat de faktiska observationer som gjort i området (inklusive den vid sjukhusparkeringen).
Var kom hästsvansen ifrån..rimmar illa med uppklippt hår (frisyr)?
Jag är inte frisör men det låter lite som en kontradiktion!
Citera
2021-10-24, 19:56
Medlem
Det finns ett foto på en ung C.L i tråden...kort ljust hår..crewcut typ.
Citera
2021-10-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Det finns ett foto på en ung C.L i tråden...kort ljust hår..crewcut typ.
Länka gärna till det inlägget för det har inte jag sett.
Citera
2021-10-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Länka gärna till det inlägget för det har inte jag sett.
Ok...ska försöka hitta inlägget...det var ett tag sedan🥸
Citera
2021-10-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Klart att det finns ett samband mellan dessa observationer av de vita (ljusa) bilar i området vid denna tidpunkt. Hannas ”vittnesmål” blir därför underordnat de faktiska observationer som gjort i området (inklusive den vid sjukhusparkeringen).
Var kom hästsvansen ifrån..rimmar illa med uppklippt hår (frisyr)?
Jag är inte frisör men det låter lite som en kontradiktion!

Vad betyder egentligen "uppklippt hår"?
Citera
2021-10-24, 20:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vad betyder egentligen "uppklippt hår"?

Man klipper håret i olika längder, så att håret får mer volym. När man klipper helform-frisyr, så klipps hårstråna så att de når samma längd.
Citera
2021-10-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Man klipper håret i olika längder, så att håret får mer volym. När man klipper helform-frisyr, så klipps hårstråna så att de når samma längd.
När jag söker på det får jag ingen särskild uppfattning om hur det ser ut.
Låter väldigt underligt att en läsare skulle förstå vad det betyder.
Jag är nog fortfarande inne på att artikeln handlade om att visa upp en bil. Ingen har ju här heller kunnat peka på att man vet vilka de två vittnena är, så det kan vara en fabrikation för att visa upp bilen på bilden. Den är kanske intressant, men eftersom polisen inte senare sökt efter en sådan, så verkar det osannolikt.
Just nu verkar det som att de inte vill avslöja vilken bilmodell som är intressant.
Och det har gått väldigt lång tid sedan det misslyckade försöket att häkta CL.
Citera
2021-10-24, 23:36
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Jag är nog fortfarande inne på att artikeln handlade om att visa upp en bil. Ingen har ju här heller kunnat peka på att man vet vilka de två vittnena är, så det kan vara en fabrikation för att visa upp bilen på bilden. Den är kanske intressant, men eftersom polisen inte senare sökt efter en sådan, så verkar det osannolikt.
Just nu verkar det som att de inte vill avslöja vilken bilmodell som är intressant.

Nej, det är inte alls underligt. Vi som klippte oss på 80-90 talet, vet vad "uppklippt hår" betyder.
Citera
2021-10-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nej, det är inte alls underligt. Vi som klippte oss på 80-90 talet, vet vad "uppklippt hår" betyder.
Kan du då förklara lite närmare för en som klippt sig varje årtionde sedan 1960-talet?
Citera
2021-10-24, 23:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag tror det är betydligt fler som inte tror på kärnuppgifterna från "Hanna" .

Det är möjligt, men jag är säker på att polisen och Kalla fall i det stora hela tror på "Hannas" vittnesmål.
Citera
2021-10-25, 00:03
Medlem
Citat:
Kan du då förklara lite närmare för en som klippt sig varje årtionde sedan 1960-talet?
Etappklippt.
Nästan alla frisyrer på 80-talet var det.
Citera
2021-10-25, 00:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Men snälla!!! Du menar väl inte på fullaste allvar att polisen med Håkan Fasth i spetsen (!) går ut med en fejk-artikel och hittar på en "story" om de två vittnena? Varför skulle polisen göra det??? Och att ingen i tråden råkar veta vilka de två vittnena är, är väl inget anmärkningsvärt? Men gissningsvis är det personer som bodde längst ner på Runstensvägen. Vad är det för idéer du får? Om polisen hade velat visa upp bilen, hade de väl kunnat göra det utan att hitta på en story? Då menar du också att polisen har hittat på storyn om "Killarna" på Hällristningsvägen för att kunna visa upp en bil som passerade på cykelvägen nere vid Hällristningsvägens slut? Polisen jobbar inte så. Bara sluta!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-25 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in