Citat:
Ursprungligen postat av
Tommitattoo
Detta var intressant information.
Har dom stått där en halvtimme innan så är det ju mer troligt att dom känner till hans rutiner och väntade på en chans som dom förstod skulle komma.
Det talar ju också en del emot teorin om att någon lockat ner honom. Då blir man ju helst inte stående och väntar i 30 minuter.
Om det var dom eller inte kan jag ju själv inte svära på. Inte heller vittnet, min bekant.
Men onekligen sticker mask+huva ut. Inte så många som faktiskt går med mask längre. Speciellt inte i kombination med huva. Hängandes ”planlöst”.
Två olika källor i närheten har sagt samma sak, att han synts vid flertalet tillfällen i precis det kvarteret. Ena påstod att han bott där i andra hand. Andra hade ingen uppfattning/sa inget om det. Relevant/intressant.
Han var ju onekligen i sjöstan vid skjutningen, men även på en bild på instagram innan knivskärningen för två veckor sedan. Så jag tänker att det är en möjlighet.
Eftersom han var tillbaka i landet och visste om att han hade en hotbild på sig så låter ju en andrahandslägenhet relevant iallafall i mina öron. Som sagt, ingen aning om det stämmer eller ej. Han kanske bara bodde hemma hos någon också. Men oavsett så verkar ”vardagsrutinen” baserats i sjöstan sista tiden utifrån den information jag fått.