2021-10-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
Polisen har ju länge mkt väl vetat vilka förövarna är. ;OCH var de befinner sig! Men de är väl för rädda. Inte som polisen dels förr eller ocsä i jämförelse med andra länder.. Ni alla som skriver här på FB ger ju sken alla av att vara så insatta, kunniga och veta allt!

Spelar väl ingen roll om polisen anser sig veta X, Y eller Z. Man måste ju kunna bevisa saker också.
Killen har varit död i några dagar så polisen har nog knappast ens hunnit gå igenom allt videomaterial efter hela flyktvägen.

Chilla.
Citera
2021-10-24, 22:54
Medlem
Dumle gjorde sitt instagram konto privat nyss, vet ej om de är orelevant..
Citera
2021-10-24, 22:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
P g a en separat skjutning ej Einar -fallet

Insatsen är nu avslutad utan att polisen hittade någonting.

https://www.expressen.se/nyheter/sto...rag-i-rinkeby/
Citera
2021-10-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Jag tänker bara skriva detta en gång för ja har tappat hoppet på er i tråden men kolla detta klippet på Guleed och Euro i studion, och läs kommentarerna som folk skriver i liven.

https://vm.tiktok.com/ZM8yJkcdu/

Euro var han som va inblandad i kidnappningen men som senare blev frikänd. Kommer ursprungligen från bagarmossen och är uppvuxen med Haval och company. Han har lekt einars vän fram tills nu, och för tillfället så gömmer han sig i Malmö. I kommentarerna så skriver nån att euro är kusin med dollar, och den hära dollar är välkänd i sthlms undre värld, tillhör troligtvis FLG beroende på vilken dollar det snackas om. Jag tror varken att dumle eller adel har goat einar för isåfall skulle dom båda också blivit skjutna, och isåfall skulle aldrig sebastian från dp visat så mkt kärlek. Man kan se ett tydligt mönster i vilka som sörjer och inte, och jag tror att det är därför 1. Cuz är såpass tyst om allt detta. 1. Cuz och einar hade en riktigt bra relation men pga cuz’s släktingar som är FLG/shottaz så kan han inte fullt ut visa att han sörjer, mer än att ställa in sin konsert.

Jag är inte säker på detta men det är mina 2 ören.

Oj oj kommentarerna var inte nådiga mot Euroo. Han verkar lurig i förhållande till E minst sagt. Gulleed dock skrev fint om E efter dödsbeskedet och har även gillat och kommenterat positivt till Einar förut. De i Malmö är vad jag förstår inte på god fot med Yasin/Shottaz.

Detta - alla relationer - är för komplicerat... tror ni Polisen har en tavla där de drar trådar kors och tvärs mellan alla?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-10-24 kl. 22:58.
Citera
2021-10-24, 22:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommitattoo
Gissar på 0:-.
Men håller med om att det låter som en efterhandskonstruktion. Ingen vettig människa springer väl till skottlossningar.

Ser framför mig hur en 80-årig Lasse Kongo boendes i sjöstaden drar ned prydnadsbajonetten från väggen och rusar ut ropandes Katanga!
Citera
2021-10-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filiip

Det var flera dagar sen
Citera
2021-10-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Säger det att mördaren inte var nybörjare? Att antingen någon med mycket pengar ville se NG död (= råd att betala proffs) alt. NG gjort sig ovän med en individ med digert register.
Borde ju lämna spår och minska antalet intressanta personer rejält.

Det står ju i artiklar att vittnet sett gärningsmannen skjuta minst 2skott från 1.5m avstånd, och sedan tagit kort eller filmat offret,

Jag ser det som att det verkligen va nån som kunde lägga pengar på att han verkligen ville han skulle dö och inte bara bli skadad. Därav står Vårby grabbarna högst upp på min lista om man tänker på hur mkt uppståndelse det blev för kidnappingen av honom,

Han skulle även bli hämtad av polisen när förhandlingarna i hovrätten påbörjades nu i veckan som kommer, visst han kan sitta tyst i rättegången men det finns även en liten risk att han ändrar sig och börjar prata och får vittnesskydd, frågan är ju om alla dessa iblandade ville ta den risken att han kanske skulle börja prata nu i hovrätten…
Citera
2021-10-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag hoppas att du trollar. Det måste du göra. Den dåliga svenskan är mer regel än undantag i den krets som Einar tillhörde. Det är coolt att prata illa och förkorta allt som kan förkortas.

Trollar ej
Det var dels det att twittraren annonserade Einars död ett dygn i förväg
Dels själva sättet att uttrycka sig på som var intressant
Kanske det i detaljen att man förutsåg hans död och pratade tämligen öppet om det, var just det mest uppseendeväckande här dock
Citera
2021-10-24, 23:00
Medlem
Citat:
Snälla nån dedär va antingen försäkringsbedrägeri eller ett skämt för cuz o piraten känner varandra bra. Man hör även cuz’s röst i bakgrunden på dedär klippet som piraten lagt upp på hans kedja.
Vad gaggar du om? Hässelby barnen kör mot Shottaz. Du riktar spåren åt fel hål med meningen.
Det är Shottaz/FLG bakom det här om det inte är dom är det VNT eller Dalen. Kan vara Bredäng som sålt honom också.
Citera
2021-10-24, 23:00
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filiip

Irrelevant* förfan
Citera
2021-10-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Det var flera dagar sen
Jag kolla nyss hans story och sedan när ja uppdatera var han privat, isåfall har han öppnat o stängt igen
Citera
2021-10-24, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tänker bara skriva detta en gång för ja har tappat hoppet på er i tråden men kolla detta klippet på Guleed och Euro i studion, och läs kommentarerna som folk skriver i liven.

https://vm.tiktok.com/ZM8yJkcdu/

Euro var han som va inblandad i kidnappningen men som senare blev frikänd. Kommer ursprungligen från bagarmossen och är uppvuxen med Haval och company. Han har lekt einars vän fram tills nu, och för tillfället så gömmer han sig i Malmö. I kommentarerna så skriver nån att euro är kusin med dollar, och den hära dollar är välkänd i sthlms undre värld, tillhör troligtvis FLG beroende på vilken dollar det snackas om. Jag tror varken att dumle eller adel har goat einar för isåfall skulle dom båda också blivit skjutna, och isåfall skulle aldrig sebastian från dp visat så mkt kärlek. Man kan se ett tydligt mönster i vilka som sörjer och inte, och jag tror att det är därför 1. Cuz är såpass tyst om allt detta. 1. Cuz och einar hade en riktigt bra relation men pga cuz’s släktingar som är FLG/shottaz så kan han inte fullt ut visa att han sörjer, mer än att ställa in sin konsert.

Jag är inte säker på detta men det är mina 2 ören.
Euroo var väl med på kidnappningen men blev tvingad eller något? Till och med Einar sa ju free Euroo.

Lutar själv mot Vårby, de har hotat att döda honom ända sedan kidnappningen, Einar gick i säng med deras fiender och ryktet går att han knivhögg någon från Vårby nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in