2021-10-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
allt du skriver försvarar Ls beteende som du tycker hennes skit o va hon gjorde kan ursäktas
gör mig spyfärdig

Jag får beklaga över att du kanske likt L lider av Dyslexi. Inget fel alls i det, det kan ju dock förklara hur du kan få mina rader till att försvara L.
Har sedan tidigare sagt att hon ska låsas in för det hon har gjort m.m.
Men som sagt, om du lider av denna sjukdom, som väldigt många gör, så kan jag ju förstå att du blivit spyfärdig över mina rader.
Det är helt okej.
2021-10-23, 17:54
Medlem
Cedderiks avatar
Är det någon som vet hur L och E träffades?
2021-10-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik

Jag har läst i tråden att han sedan separationen kontaktade flera olika kvinnor. Om han hittade dom via någon särskild sajt eller bara via sociala medier vet jag inte. Tror han hade svårt att vara ensam. Möjligen var det så han fick kontakt med L?
2021-10-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik

Det har stått olika i tråden. På behandlingshem, företagsfest och/eller nyårsfest tror jag. Fast få trådar har ju haft så många tvärsäkra utsagor som visat sej totalfel. Eller motsägelsefulla sanningar.
2021-10-23, 21:38
Medlem
Bingo!
2021-10-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CraziestCatLady
Bingo!

Vah? ..... vilken rad?
2021-10-23, 22:14
Medlem
En aspekt som inte berörts särskilt mycket alls är det faktum att E hus var till salu, det låg som kommande försäljning på Hemnet. Dvs inget specifikt datum för visning fanns eller var bestämt.
Jag hann att klicka upp de bilder som fanns. Det fanns bara en interiör bild, från köket. Alla andra bilder var från trädgård och exteriörer på fastigheten. Allt såg ut att vara vinterförvarat. Stolar var staplade och presenning över vissa saker. Intrycket var att det var hastigt påkommet, men naturligtvis är det med det grymma facit tillhands som jag tycker det. Tvivlar på att det var tänkt att båda skulle flytta till annat boende tillsammans, då hade ju sambolagen gällt för dem. Om de inte hade avtalat bort den specifikt, och det sägs det ju inget om överhuvudtaget. Så L visste att hon inte ingick i framtida planer för och med E, det borde vara orsak och skäl till många och jobbiga diskussioner och gräl mellan dem.
Det hade varit intressant att få veta vad mäklaren hade för info om orsaken till att huset skulle säljas.
Vem vet, det kanske redan fanns intresserade som ville se huset. Det måste ha varit en stressfaktor och triggar som hette duga, iaf för L. Allt detta har ju ingen påverkan avseende brottet, utan bara som många frågar, vad mer hände ? som ledde till det katastrofala slutet.
2021-10-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
En aspekt som inte berörts särskilt mycket alls är det faktum att E hus var till salu, det låg som kommande försäljning på Hemnet. Dvs inget specifikt datum för visning fanns eller var bestämt.
Jag hann att klicka upp de bilder som fanns. Det fanns bara en interiör bild, från köket. Alla andra bilder var från trädgård och exteriörer på fastigheten. Allt såg ut att vara vinterförvarat. Stolar var staplade och presenning över vissa saker. Intrycket var att det var hastigt påkommet, men naturligtvis är det med det grymma facit tillhands som jag tycker det. Tvivlar på att det var tänkt att båda skulle flytta till annat boende tillsammans, då hade ju sambolagen gällt för dem. Om de inte hade avtalat bort den specifikt, och det sägs det ju inget om överhuvudtaget. Så L visste att hon inte ingick i framtida planer för och med E, det borde vara orsak och skäl till många och jobbiga diskussioner och gräl mellan dem.
Det hade varit intressant att få veta vad mäklaren hade för info om orsaken till att huset skulle säljas.
Vem vet, det kanske redan fanns intresserade som ville se huset. Det måste ha varit en stressfaktor och triggar som hette duga, iaf för L. Allt detta har ju ingen påverkan avseende brottet, utan bara som många frågar, vad mer hände ? som ledde till det katastrofala slutet.

Gissningsvis samma Mäklarfirma, samma bilder som användes som då E köpte huset november året innan. Nu var det sommar när annonsen infördes.

E ägde allt, L inget. Han kunde utlösa triggers när helst han ville.
2021-10-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself

Nu utgår du ifrån att bägge kände till sambolagen. Och att den skulle vara avgörande om dom kände till den. Du krånglar till det rejält IMHO. Om man känner till den skriver du ett avtal på en minut.
Dessutom måste det framgå att man köper den för "gemensamt bruk" om hela lånet/köpesumman ligger på ena parten. Vilket vore fallet här eftersom MGM inte kan låna.
Att det ser vinterförvarat ut på bilderna mitt i juni är sannolikt för att han använt samma bilder som användes när han köpte kåken något halvår tidigare.
Jag tror inte en sekund på att deras relationsdrama tog sambolagen i beaktande när dom bråkade.
2021-10-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Nu utgår du ifrån att bägge kände till sambolagen. Och att den skulle vara avgörande om dom kände till den. Du krånglar till det rejält IMHO. Om man känner till den skriver du ett avtal på en minut.
Dessutom måste det framgå att man köper den för "gemensamt bruk" om hela lånet/köpesumman ligger på ena parten. Vilket vore fallet här eftersom MGM inte kan låna.
Att det ser vinterförvarat ut på bilderna mitt i juni är sannolikt för att han använt samma bilder som användes när han köpte kåken något halvår tidigare.
Jag tror inte en sekund på att deras relationsdrama tog sambolagen i beaktande när dom bråkade.

L var väl snarast tillfälligt inneboende.
2021-10-23, 23:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
L var väl snarast tillfälligt inneboende.

Så uppfattar jag det också.

Och jag tycker att läser man lite mellan raderna i fuppen så ville L inte flytta dit permanent. Hon säger att det började med helg, sedan långhelg.

Och att hon är mycket förgrymmad för att E körde hennes saker till Bålsta, fast de skulle till en väns förråd. Jag får känslan av att L flyttade till E ganska ofrivilligt.

Och bilen som hon "fick" av E, den tog han tillbaka när hon behövde den som mest, till att flytta på sakerna. Det verkar som att L inte hade några direkt känslomässiga problem med att flytta därifrån. Mer praktiska och ekonomiska (?) problem. Hon har skulder hos fogden, troligen betalningsanmärkning, hon kunde nog inte ens hyra en bil, för att flytta på sina saker.

Så som jag läser fup mellan raderna!
2021-10-24, 02:12
Medlem
Har läst lite bakåt ...

Vem är "gråterskan"?

"Dagen efter så ser Christina och hennes man en kvinna sitta på grannens uppfart och hon gråter. De börjar prata med kvinnan. Hon berättar att hon träffat mannen i huset och det hade
"tänt till" mellan dem. Mannen ska ha velat göra slut med sin kvinna (Lydia) och velat att hon skulle flytta ut. Christina säger att mannen köpte huset för bara sju månader sen och enligt den gråtande kvinnan så skulle han nu sälja huset igen för att bli av med kvinnan (Lydia). Han ville flytta dit hon inte kunde komma.Christina beskriver den gråtande kvinnan som runt 35-40 år, kanske yngre, med blont eller cendréfärgat hår. Hon hade en lite mopedbil som Christina inte minns färgen på."

Historien låter inte helt obekant.

EDIT. Är det ngn som har en länk till Lillbrorsans inlägg (som jag letade efter).
Senast redigerad av Remark 2021-10-24 kl. 02:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in