Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonsaft94
sebastian stackset la upp på sin facebook sida Jag är så fkn trött på allt dödande! Jag är så förtvivlad över alla dessa föräldrar som måste begrava sina barn. Jag är så trött på media som bär ett enormt ansvar. Hela dagen har media jagat mig för en kommentar. Här har ni en kommentar: Ta erat ansvar. Hedra alla dessa mördade ungdomar som ni hedrar Nisse. Sluta beskriv dessa barn och ungdomar med epitet gängkriminella. Dessa ungdomar är offer för ett samhälle som skiter fullständigt i sina minsta och sina svagaste. Eller är det bara dom som kan rappa som betyder nått i era ögon? Jag är så trött på den här smutsiga musikindustrin som kapitaliserar på dessa ungdomar och låter publiken sitta som åskådare i en gladiator arena och se hur vi bara förstör oss själva och varandra till publikens jubel medan ni fyller era fickor och kapitaliserar på vår misär. Jag är så trött på politiker som säger: ”Det här kan numera drabba vem som helst, var som helst. Det är helt förfärligt. Människor som befinner sig mitt i bostadsområden där helt vanliga familjer bor. Det skapar en extrem otrygghet” det sa Moderaternas partiledare idag. Mannen vad är vi som växer upp i orten? Ovanliga människor? Denna pandemi av våld är en produkt av utsatthet och hopplöshet i nedmonterade områden som byggts i över 40 års tid. Vi har haft lång tid på oss att fixa det här. Man får skörda det man sår. Jag är så trött på snacket om hårdare straff. Vad hjälper straff om mentaliteten vi lever med är att vi straffar ut oss själva innan vi ens försökt. Vi behöver medmänsklighet, barmhärtighet och kärlek. Vi behöver nåd. Vi behöver inte mer rädsla. Vi behöver be för situationen i Sverige och öppna både hjärta och dörrar istället för att köpa fler lås. Jag är så trött på våldet. Jag är så trött på mig själv för att jag var en så dålig förebild för Nisse å ungdomarna i hans generation när dom växte upp.
Bra skrivet ? håller ni med?
Det är bara skitsnack. Som alltid.
Det är aldrig deras fel och de är alltid offer. Det är alltid "samhällets" fel.
Problemet är invandrare från Mellanöstern och Afrika. Var än de befinner sig i världen, så blir utgången ALLTID densamma. Våld, kriminalitet och dekadens. Det spelar ingen roll om de befinner sig i Egypten, Zimbabwe, USA, Frankrike, England eller Sverige.
Det spelar ingen roll om de får bidrag, jobb, utbildning eller extra förmåner som andra invånare får. Resultatet blir alltid densamma.
Vidare så valde Sebbe själv vägen han gick. Han ville vara tuff, han ville synas och höras. Han ville sko sig på andra människors bekostnad. Vad säger han om taxichaffisen som han stack en kniv i? En hederligt arbetande man som bara ville jobba och tjäna pengar. Så kommer bortskämde barnskådisen Sebbe och hugger honom och snor hans pengar.
Nä, alla dessa skitmänniskor har valt sina liv och vägen de går. Det enda ansvaret politikerna och "samhället" bär, är mångkulturen - som blev Sveriges fall.