2021-10-24, 19:14
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Haha nej det gjorde jag inte, däremot undrade jag ifall föräldrarna kommer dela med sig något av arvet till Alex*ndra. Hennes pojkvän hade nog velat det iallafall.
Hon om någon har ju fått ta del av Einárs pengar, både utlandsresor och dyra kläder.
Varför skulle tjejen få något? Det var ju bara en tonårs sweetheart, inget mer. Föräldrarna ärver allt. Skulle inte bli förvånad om de startar en fond till förmån för t ex unga rap artister.
Citera
2021-10-24, 19:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Haha nej det gjorde jag inte, däremot undrade jag ifall föräldrarna kommer dela med sig något av arvet till Alex*ndra. Hennes pojkvän hade nog velat det iallafall.
Hon om någon har ju fått ta del av Einárs pengar, både utlandsresor och dyra kläder.

Pengarna som han drog in tillhör företaget och detta lever ju vidare. Medlen från detta kan ju inte delas ut till gamla ex hur som helst utan att det blir extrema skattesmällar.
Citera
2021-10-24, 19:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Einar var ju ganska tjock och sladdrig i hullet. Det blev nog inte så många knop gjorda trots att han säkert sprang för allt vad tygen höll.

Är man en knubbis så måste man nog alltid gå beväpnad om man har kontrakt på sitt huvud.

Om hans två "vänner" var där för att skydda honom är det ju underligt att ingen av dem var beväpnad.
Senast redigerad av Regulus 2021-10-24 kl. 19:18.
Citera
2021-10-24, 19:17
Medlem
Har det verkligen inte hänt något nytt i fallet? Jag vill att de ska åka dit.
Citera
2021-10-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P11235
80kr... varför finns det inte upplagt här isf
Nån har kommit på ett smart sätt att tjäna pengar för att sälja något dominante ens finnes😀😀
Citera
2021-10-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath

Nej tyvärr inte. Polisens spår: skytten är högerhänt
Citera
2021-10-24, 19:20
Medlem
måste varit nån han kände som knäppte han.. annars skulle han väll inte visa sig så öppet när han visste att han hade pris på huvet(om han nu inte var korkad på riktigt)
Citera
2021-10-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Varför skulle tjejen få något? Det var ju bara en tonårs sweetheart, inget mer. Föräldrarna ärver allt. Skulle inte bli förvånad om de startar en fond till förmån för t ex unga rap artister.

Har inte sagt att hon ska få något, det var bara en undran. En symbolisk summa, personligen tycker jag att det vore själviskt av föräldrarna att inte ge henne någonting efter 5 år ihop. Hon kände honom bättre än hans föräldrar uppenbarligen.
Citera
2021-10-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
måste varit nån han kände som knäppte han.. annars skulle han väll inte visa sig så öppet när han visste att han hade pris på huvet(om han nu inte var korkad på riktigt)
En man med hans resurser borde ju lämnat Sverige på obestämd tid. Han kanske inte kände till att folk faktiskt ville döda honom. Lite naivt men han verkar inte varit försiktig öht trots vad folk säger. Vad håller honom kvar här? Han har ju varken familj eller kneg.
Citera
2021-10-24, 19:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath

Tålamod. Polisen hör vittnen, tömmer master och plockar in övervakningsfilmer. Allt detta tar tid. Om de griper någon inom en vecka kan mordet vara snabbt uppklarat. Annars inte.
Citera
2021-10-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Först uttalade sig Nisse ”illa” om Biggie Juke i en intervju Nisse gjorde med Anis don demina. Biggie Juke lackade och ville ha ”ersättning” för det men grabbarna från Dalen stod bakom Nisse och fixade det problemet. Ett tag efter det startade Nisse ett interntbråk i Dalen och drog utomlands när tjafset var som värst.
Det ska även ha uppstått något ytterligare tjafs pga Nisse vilket slutade med att en från Dalen fick ett skott i benet.

Vad sa Nisse om biggie juke?
Citera
2021-10-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schengenvisering
En man med hans resurser borde ju lämnat Sverige på obestämd tid. Han kanske inte kände till att folk faktiskt ville döda honom. Lite naivt men han verkar inte varit försiktig öht trots vad folk säger. Vad håller honom kvar här? Han har ju varken familj eller kneg.

Vadå? Han hade ju allt här. Han var fortfarande tonåring och då är sekundärgruppen – dvs kompisarna – allt. Hans identitet fanns här. Plus hans mamma, pappa, bror och flickvän. Och hans publik. En ung kille som söker bekräftelse lär knappast åka till ett land där han är helt anonym. Sen så var han säkert riskbenägen som typ, inget konsekvenstänkande som vi redan konstaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in