2021-10-24, 11:21
Medlem
bajssprutans avatar
Det var själva fan att man skulle missa Trump-spacen. Var alltför upptagen med bridgeturneringen mellan vancouverkartellen och dödskorspatrullen i veckan. Blev så mycket bubbelvin att det blev svårt att bestiga även den kortaste av stegar.
Allt med memepotential bör köpas och fundamenta kastas ut ur fönstret då marknaden påminner om ett fylleslag på ett gruppboende.

Världen behöver definitivt fler fria sociala medier, censuren på youtube och twitter börjar anta sjuka proportioner.
Konstigt nog pratar @jack öppet om hyperinflation på sitt eget medium, det trodde jag var nästa ämne att bli bannat.

Nåja, tillbaks till hedgefuckery och shillande. Operation Harambe löser inte sig själv idag.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-10-24 kl. 11:34.
Citera
2021-10-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, Trumps sociala mediaprojekt, där skall jag lätt med. In på bevakningslistan. Synd att jag missade den i fredags. Vissa hedgefonder har hoppat av så det måste varit ett jäkla säljtryck, ändå matar aktien på alltså. Sköna kommentarer i artikeln nedan om att de inte visste något om Trump (men hade miljontals aktier minsann, yeah right, hedge fund bitches, nu skall de väl shorta istället). Detta kan bli stort.

https://www.cnbc.com/2021/10/22/hedge-fund-sells-stake-in-trump-spac-firm-dwac-after-merger-news.html
Det bästa med en spac är att den inte kan blankas Det enda som kan göras är att köpa och sälja.

Jag höjer ett varningsfinger om att hålla SPACen vid mergerdatumet. Jag kommer vara ärrad för livet efter CCIV & Lucid merger där jag höll genom mergerdatumet och blev rövknullad utan dess like, smärtan sitter i än idag
Citera
2021-10-24, 18:42
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Det bästa med en spac är att den inte kan blankas Det enda som kan göras är att köpa och sälja.

Jag höjer ett varningsfinger om att hålla SPACen vid mergerdatumet. Jag kommer vara ärrad för livet efter CCIV & Lucid merger där jag höll genom mergerdatumet och blev rövknullad utan dess like, smärtan sitter i än idag

Tack, yes, det måste hanteras försiktigt. Ursäkta men haha, fy fan, får en syn framför mig där du till end of times stapplar runt hjulbent sur som fan.
Citera
2021-10-25, 00:23
Medlem
Citat:
Tack, yes, det måste hanteras försiktigt. Ursäkta men haha, fy fan, får en syn framför mig där du till end of times stapplar runt hjulbent sur som fan.
Ser ut att vara en rimlig analys efter första året på börsen
Citera
2021-10-25, 00:39
Medlem
MahaNakhons avatar
En Twittertråd (23 tweets) om Serneke:
https://twitter.com/Atlanticus10/status/1452336427275063309
Citera
2021-10-25, 05:03
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ser ut att vara en rimlig analys efter första året på börsen

Hehe. Och nu snabbt över till "Truth" med Trumpen som är ren skit. Legat och läst på.

Kommit ut info och artikel nu att deras plattform är byggd med gratissoftvara men de följer inte licensen för fem öre. De har t ex försökt få det att se ut som att det är deras egen softvara, samt som jag förstår det även klippt och klistrat in något annat bolags ToS på siten. Detta presenteras alltså felaktigt för användarna. Det är skrattretande dåligt hanterat. De skall alltså egentligen presentera hela sourcekoden för användarna. Free of charge. Inga Facebookalgoritmer här inte. Alltså det känns som ett stort trollande skämt allting.

Dessutom finns det warranter som heter DWACW, där man kan köpa en aktie för 11,50 dollar efter mergen.

Artikel om softvarumyglet, riktigt illa:

https://www.theverge.com/2021/10/22/22740354/trump-truth-social-network-spac-mastodon-license-software-freedom-conservancy
Citera
2021-10-25, 15:29
Medlem
Citat:
Hehe. Och nu snabbt över till "Truth" med Trumpen som är ren skit. Legat och läst på.

Kommit ut info och artikel nu att deras plattform är byggd med gratissoftvara men de följer inte licensen för fem öre. De har t ex försökt få det att se ut som att det är deras egen softvara, samt som jag förstår det även klippt och klistrat in något annat bolags ToS på siten. Detta presenteras alltså felaktigt för användarna. Det är skrattretande dåligt hanterat. De skall alltså egentligen presentera hela sourcekoden för användarna. Free of charge. Inga Facebookalgoritmer här inte. Alltså det känns som ett stort trollande skämt allting.

Dessutom finns det warranter som heter DWACW, där man kan köpa en aktie för 11,50 dollar efter mergen.

Artikel om softvarumyglet, riktigt illa:

https://www.theverge.com/2021/10/22/22740354/trump-truth-social-network-spac-mastodon-license-software-freedom-conservancy
Det blir att titta från sidlinjen så länge den befinner sig över 100. Jag hoppas på en morgondipp hur som helst, price average är 40 dollar så lär ske en del vinsthemtagningar
Citera
2021-10-25, 20:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Det blir att titta från sidlinjen så länge den befinner sig över 100. Jag hoppas på en morgondipp hur som helst, price average är 40 dollar så lär ske en del vinsthemtagningar

Jag kommer tyvärr inte ta i skiten med tång. Det är bara luft.
Citera
2021-10-25, 21:06
Medlem
Citat:
Jag kommer tyvärr inte ta i skiten med tång. Det är bara luft.
Haha när blev du så känslig? Bra volatilitet i aktien, en snabb swing tackar man inte nej till, det kan gå snabbt att göra 5-10% upprepande gånger.

Att köpa och hålla på dessa nivåer är galenskap, det kan jag hålla med om.
Citera
2021-10-25, 21:14
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Haha när blev du så känslig? Bra volatilitet i aktien, en snabb swing tackar man inte nej till, det kan gå snabbt att göra 5-10% upprepande gånger.

Att köpa och hålla på dessa nivåer är galenskap, det kan jag hålla med om.

Haha, blev ärligt talat besviken, trodde det var något som nu skulle förändra sociala medier-landskapet och utmana jättarna som styr och ställer, så är det bara trams. Finns ju inga triggers att spela med heller, bara negativa saker som poppar upp.
Citera
2021-10-25, 22:30
Medlem
Citat:
Haha, blev ärligt talat besviken, trodde det var något som nu skulle förändra sociala medier-landskapet och utmana jättarna som styr och ställer, så är det bara trams. Finns ju inga triggers att spela med heller, bara negativa saker som poppar upp.
"it is the best app ever created, nothing else out there beats it. I made this app, it is simply the best."

Jag tycker man får vara väldigt källkritisk när det gäller Trump, otroligt mycket smutskastning för ingenting sker.
Citera
2021-10-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Så har du sagt om allting du tipsar om.
Har inte sett speciellt mycket hända med aac sen du skrev så heller.

Va säger du nu då din kamelröv. Både ellwee o aac rusar o jag tjänar massa pengar. Mohahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in