2021-10-24, 14:22
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där är nog en väldigt korrekt sammanställning och sannolikt så nära sanningen man kan komma från utsidan.
Men ändå, ett litet barn stavar bättre.
För att inte verka fejkkonto, stava eller använd autocorrect. Folk tror annars att det är en korkad polis som är författaren...
Citera
2021-10-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Hoppas inte Dumle var inblandad. Jag vill gärna ha kvar åtminstone en procents hopp om mänskligheten.
Så jävla vidrigt hur omoraliska människor är.

Du kan nog vara lugn, den här gången! Om han hade varit inblandad han hade varit i polisens förvar nu.

En musikkarriär för honom hade betytt mycket där han hade kunnat promota Dödspatrullen där en av ledarna och 100 gubbar blir frisläppta snart.
Citera
2021-10-24, 14:24
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Om Dumle är inblandad i mordet på Einar – efter att Einar hjälpt honom – så finns det inget hopp om mänskligheten kvar. Nada. Zero.
Ja, för att hoppet om mänskligheten låg verkligen på Dumle, Humle, Abdi och alla andra Rinkeby-negrer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Jätten är inte alls Essa, och haval eller hans lillebror tillhör verkligen inte Dalennätverket.
Haval har inte med dalen att göra förutom att han känner folk där.

Mariooo???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Alla araber och negrer i förorterna anger och blåser varandra konstant.

Men negrerna i Rinkeby verkar vara något helt annat. De tycks sälja och mörda varandra utan vidare.
Många på gatan snackar om lojalitet. Men det verkar inte finnas på gatan alls. Förstår mig inte på dom som älskar gatan.. Gatan älskar inte. Respekt är blandat med rädsla i dom kretsarna
Citera
2021-10-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Hur kan du ens ha kvar hopp om mänskligheten? Barndomsvänner skjuter varandra varje vecka i Sverige.

Nej det kan jag inte. Men vill.
Citera
2021-10-24, 14:26
Medlem
Citat:
Hur vet du att de inte gör det? Låter väl som åtgärd 1 a.

Vet inte ifall de gör eller inte därför jag frågade. För mycket borde lösas om det nu görs eller skulle göras?

Då vet man direkt att han skrivit med ex ”Anders” så efterlyser/häktar man ”Anders”
och går igenom hans liv från då och en vecka tillbaka så borde allt klaras upp? För jag skulle satsa mina lösa kronor på att ”Anders” isåfall inte skulle vara en främling dessutom i lagens ögon och med stor säkerhet haft ögon på sig redan…..
Citera
2021-10-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Många på gatan snackar om lojalitet. Men det verkar inte finnas på gatan alls. Förstår mig inte på dom som älskar gatan.. Gatan älskar inte. Respekt är blandat med rädsla i dom kretsarna

True dat.
Citera
2021-10-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Dumle (då Abdulmahdi Baker Hedi; nu Mehdi Sachit) är bland annat dömd för delaktighet i en gruppvåldtäkt där han förde in en pistol i offrets underliv så hon fick allvarliga skador. De hotade även med att de skulle skjuta kvinnan. Det är den moraliska nivå Dumle befinner sig på.

Du kan läsa mer om den gruppvåldtäkten i trådarna nedan:
(FB) Sex män häktade för gruppvåldtäkt i Sundbyberg - 2014
(FB) Med pistol förstörde de tjejens slidmellanvägg, är detta dagens Sverige??

ja, lowlife är en underdrift. Och det låga straffet är nästan att betrakta som en del av själva övergreppet. Hur fan kan vi signalera till dessa djur att de kan komma undan?
Citera
2021-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Konstigt att ingen ännu nämnt namnet/smeknamnet på den person som ev är runt 170, har kopplingar till både FLG och (valsta) Märsta + förmodligen är van att hantera vapen, då hans gäng verkar kriga mot allt och alla, men även sigsjälva.
Ev är han stukad av en skada i ena handen (nej inte ayye)

Dock så lär väl denna personen först och främst varit ute efter Dumle i så fall
(Säger absolut ej att just han är MGM, men han checkar av de flesta boxarna som nämnts här i tråden + att han tidigare gjort sig "känd" för en rätt besynnerlig stöld. Så han skulle ev levla upp sin streetcred ytterligare med detta mordet)

Förmodligen är det långsökt och helt fel.

/jollyroger

Om de nu inte är en pirat som är involverad på något sätt, förmodligen pga Dumle kopplingen.

Är det någon som har koll på va grabben Nisse knivhögg, A*am B gör idag och hur deras relation var? För läser man domen kring knivhugget, så hade dom en konflikt från tidig ålder och A*am verkar sökt upp Nisse utanför hans port.

https://anonfiles.com/x0E7G33bn4
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Modo S@llah. Flerfaldig svensk mästare i boxning och dömd för bland annat rån. Han utsåg sig själv till Einárs manager i början av hans karriär, något Einár själv inte ska ha varit särskilt nöjd med.

Du kan läsa lite mer om den saken i den här tråden:
(FB) Einár, Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02
Att ha denne gambian som "manager" är som skriva under på ett Nigeriabrev.

När Einar får nya kompisar försvinner Dalengängets pengar, samtidigt som de tycker att han "svikit sin hembygd". Sådant kan lätt bli en giftig cocktail.
Citera
Medlem
Citat:
Modo S@llah. Flerfaldig svensk mästare i boxning och dömd för bland annat rån. Han utsåg sig själv till Einárs manager i början av hans karriär, något Einár själv inte ska ha varit särskilt nöjd med.

Du kan läsa lite mer om den saken i den här tråden:
(FB) Einár, Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02

Tack så mycket! Mycket intressant, så Modo är fortfarande aktiv kriminell, den här gången som utpressare. Kan det verkligen vara han som ligger bakom detta?

Einar hade mer fiender än vad jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in