2021-10-21, 08:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Ja, om det uppenbarligen bara är ett uttryck så kommer det inte bli 1.06. Hur kan du inte ha fattat det än?

Det var ju bara ett uttryck. Hur kan du inte ha fattat det än?
2021-10-21, 08:11
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns inget flum eller tolkning, man ska utgå från nolltolerans.

Undantag (som tidigare givits) är:

Stora delar av den här regeln är flummig, det råder igen tvekan om den saken. Och min kommentar faller under undantaget. Det var ett ironiskt inlägg om en fiktiv person.
2021-10-21, 08:39
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Stora delar av den här regeln är flummig, det råder igen tvekan om den saken. Och min kommentar faller under undantaget. Det var ett ironiskt inlägg om en fiktiv person.

Du har en livlina kvar i denna fråga efter mer än femton sidors cirkelresonemang, det är att kontakta admin direkt per pm. Skriv ihop dina nu finslipade argument och posta till admin, sedan kan du lugnt invänta svar med ett slutgiltigt beslut i frågan. Ett tips är att vara mer ärlig, annars tas du inte på allvar...

Det går också att vända sig direkt till en admin med klagomål. Admins hittar du i länken "Moderatorer" längst ner på sidan, till höger. I den länken finns alla moderatorer i bokstavsordning och sist även admins.
https://www.flashback.org/t3065197

Lycka till.
2021-10-21, 08:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Nej, det var ingen fiktiv person. Det var en användare.
2021-10-21, 09:01
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det var ju bara ett uttryck. Hur kan du inte ha fattat det än?
Nej, det du blev varnad för var inte ett vanligt och välkänt uttryck. Hur kan du inte ha fattat det än?
2021-10-21, 11:40
Medlem
Citat:
Hur kan jag veta att den användaren arbetar hos MUST? Och hur kan du bevisa att den informationen stämmer?

Citerade du en användare i följande inlägg? Det blir svårbedömt när man inte har sett hela kedjan med inlägg.

(FB) Nya uppgifter om Estonia - hål midskepps. (2020-09-24)

Citat:
Därför:

https://static.cdn-expressen.se/images/93/30/9330971660e44b4baf9d48a71282c53a/16x9/original.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFiosO_VQNrvQctu0aoSrL-3p08nVI-80AzA&usqp=CAU

https://www.friatider.se/1200-graders-varme-bakom-estonia-skador

Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?
2021-10-21, 12:11
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Du har en livlina kvar i denna fråga efter mer än femton sidors cirkelresonemang, det är att kontakta admin direkt per pm. Skriv ihop dina nu finslipade argument och posta till admin, sedan kan du lugnt invänta svar med ett slutgiltigt beslut i frågan. Ett tips är att vara mer ärlig, annars tas du inte på allvar...

Det går också att vända sig direkt till en admin med klagomål. Admins hittar du i länken "Moderatorer" längst ner på sidan, till höger. I den länken finns alla moderatorer i bokstavsordning och sist även admins.
https://www.flashback.org/t3065197

Lycka till.

Det har jag redan gjort, admin lyser med sin frånvaro.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-21 kl. 12:38.
2021-10-21, 12:12
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det var ingen fiktiv person. Det var en användare.

Fast det var ett ironiskt inlägg att den användaren var en fiktiv person.
2021-10-21, 12:12
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Nej, det du blev varnad för var inte ett vanligt och välkänt uttryck. Hur kan du inte ha fattat det än?

Det är ett vanligt uttryck, precis som när någon skriver till någon annan att de "sitter i mammas källare".
2021-10-21, 12:19
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Citerade du en användare i följande inlägg? Det blir svårbedömt när man inte har sett hela kedjan med inlägg.

(FB) Nya uppgifter om Estonia - hål midskepps. (2020-09-24)

Oavsett vilken användare det handlar om, så är själva problemet här att jag inte bröt mot 1.06. Hur man än vrider och vänder på det.
2021-10-21, 12:52
Medlem
Citat:
Oavsett vilken användare det handlar om, så är själva problemet här att jag inte bröt mot 1.06. Hur man än vrider och vänder på det.

Det hade i alla fall varit av intresse att se händelsekedjan i och med att moderatorn ansåg att uttrycket var riktat mot en specifik användare.

Jag tycker att det var ganska långsökt i och med att det inte var en direkt fråga eller ett direkt påstående mot en specifik användare. Det finns flera inlägg i tråden där en skribent frågar den andre om denne jobbar på must. Dessa inlägg finns fortfarande kvar för beskådning.
2021-10-21, 13:39
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Det har jag redan gjort, admin lyser med sin frånvaro.

Jag trodde väl i min enfald att du skulle förstå själv att du har fel när du får byxorna neddragna gång på gång på gång i den här tråden av ett flertal andra personer. Men jag kan vara jättetydlig: det du skrev bröt mot 1.06. Moderatorerna röstade om det. Jag står bakom deras beslut fullständigt. Det du skrev var långt ifrån det grövsta inom 1.06, det ser vi ju på straffet du fick, men likväl ett tydligt övertramp mot den regeln.

Men på nåt sätt så anar jag att du kommer älta det här fortsatt i den här tråden, du verkar (eller vill helt enkelt) inte kunna förstå det hela. Tyvärr.

admin5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in