2021-10-23, 19:44
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Förstår inte hur folk här kan tro det är HH som klippte Einar. Hade detta varit FLG, hade dom skjutit dumle först och främst 100%. Adel o dumle skulle inte goa Einar för HH, vad tjänar dom på det? Detta är till 99% Havals grabbar, eller Vårby. Dom kidnappade Einar, encro hackades efter det och det stora namnen i Vårbynätverket åkte in på långa volter och är såklart en STOR förlust för nätverket. Einar var kallad till o vittna nästa vecka, vårby kan inte chansa på att han kommer gola ner alla utan klipper honom och har läst överallt samt sett bilder på att han rör sig runt Hammarby... Det är min teori.
Fast dom kan förlora mer på att han döda honom. Mkt uppståndelse, fler i fängelse, familjen som nu öppnar käften och berättar vad de vet. E hade tigit, det vet dom. Så då stämplar jag V-nätverket som idioter.
Citera
2021-10-23, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Ja det är ju det jag säger. ADHD plus den Miljön man kommer i från. Allt för många hatar på hans val. Han var ung och hade inte ens tid att ta några val med ett vuxet tänkande
Du gör dina egna val i livet och kan inte skylla på andra för vilken väg du går. Visst kan miljö och annat ha en inverkan, men i grund och botten vet du vilken väg du väljer att gå. Annars är du efterbliven och ska inte vara i det fria.

Jag tycker Mehdi förklarar det enkelt.
https://youtu.be/4nnzm3Mw6Jc?t=452
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbodiesel1990
Såg din kommentar i tråden angående låten, är inte denna låten och texten ännu mer träffande? gällande hela förloppet av mordet och vad som hände ?

https://youtu.be/FLlE8L-5C3I

Citerar delar av lyrics nedan

” Hon undra varför det knas, har fiender runt hörnet som komplottar
Vadå sätta pris? Mannen, schas (Stick)
Du är inte värd mer än vad ett skott kostar
Young G, blacked out på en Vespa, han är lack, han vill hämnas
Skott kan släppas, opps ska släckas, bara grannarna ska väckas
Den här skiten slutar mellan fyra vägg eller två meter under gegga
Fråga inte vad som har hänt, vet bara att man får ligga som man bäddat”

” Morsan vill se en förändring, men brorsan, vi har vedergällning
Lämnar teli, greppa semi, snurrar i din gata som en heli
Jag skjuter, blåsеr ut rök, när oppsen häller ut Henny
Jag är intе rädd för att dö, är rädd för min sinnesstämning (Shh)
Åkte förbi, ännu en gata blev tejpad (Zip)
När han väl kommer och stänger gapet, du blir inte jappt, du blir rapead
Proppat mag, spar på ditt snack vill inte höra vad du har och säga
Stanna kvar här i samma trakt, inga semestrar i Marbella”

Kan ju självklart gälla något annat, men kändes lite väl träffande.

🤔
Jo lite, men jag länkade den andra för att den specifikt pekar ut Einar som en golare.
Känns dock inte som att lägga upp videos innan är något som grabbarna från Vårby hade gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Men snälla. Det där vet alla att det är fejk.
Känner du dig tuff som delar något som andra delat som andra delat som kanske kanske är helt irrelevant?

Fejk? Han har på sig samma skor, byxor och överdel på bilden på instagram.
Citera
2021-10-23, 19:46
Medlem
Ingen har köpt några streams. Somna om din jävla tomte.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
För att varken Einar eller de i hans omgivning anser att alla dessa pengar är hans?

I grunden till dessa beefs som slutar med dödligt våld ligger nog ofta just att man inte är överens om hur kakan ska delas upp.

Om rapparna på alla andra plan är kopplade till gängkriminalitet så är det så klart så att ekonomin är kopplad dit med.

Bakom Einar står "investerare" som antagligen investerat sina krimnella pengar/resurser i honom.
Det är inte Einars mamma som lånat ut kreditkortet så han kan köpa streams. Någon har köpt streams och den vill ju ha tillbaka med ränta.

Det är det exakta förfarandet i USA där exempelvis: 6ix9ine snabba och galna resa upp till toppen var finansierad av Nine Trey (Bloods)

Det finns nog ett antal personer som anser sig stå bakom Einars framgång och därmed äga en del av omsättningen från Spotify då den är tvättad. Då dessa personer inte kör med vanlig svensk affärsmässig stil och löser sina konflikter i förvaltningsrätten och alla har ADHD och kort stubin så blir det så här.

I stället för civiliserad förhandling så dödar man varandra.

Det är det här jag försökt att säga ett par gånger:
Det finns mängder av artister inom den nya svenska rapscenen som omsätter miljoner och gör miljoner i vinst men ingen av dem äger egentligen någonting av de tillgångar som alltid visas upp i musikvideos förutom kläderna som är en för viktig del av imagen att man måste ta den utgiftsposten.

Bilarna kommer alltid från ngn bilhall som ngn Syrian i Södertälje driver, Lägenheterna och villorna är locationscutade och ägs av ngn svenne som har lite dåligt omdömme och lånar ut dem.

De drar gärna in till Stureplan och hänger och flashar (eller Strandvägen nu förtiden), men ingen äger lägenhet där. Det borde ge en ledtråd om att pengarna inte är omedelbart användbara.

Lägger man en mille på streams så får man väl tillbaka 500k av spotify? Har ingen aning om vad ration är och vad det kostar att tvätta pengar på den plattformen.
Citera
2021-10-23, 19:46
Medlem
[quote=Silverfiskarna|77684140]
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Så du tror att Nils stannade efter att ha blivit beskjuten utan att ha träffats för att vänta in sin mördare? Han kanske ville slippa eventuellt lidande som skadeskjuten men det känns inte det minsta troligt.

Det ser ju ut som en trappuppgång på fotot som cirkulerar, är du utomhus och ska in i en trappuppgång stannar du till för att inte krocka med dörren + för att öppna denna. Då kan den som jagat ha hunnit upp honom.
Citera
2021-10-23, 19:50
Medlem
Citat:
Å vad fan vet du om det din lilla feta jävla imbicill??? Gå å rök på i vanlig ordning FETTO!

Sluta snacka skit och trolla, ge mig en länk till källan på att bilden är fejk
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absm
DP, ska tydligen ha goat rozh
Någon här som kan skapa en sammanfattning. Dels av vad som är känt av själva mordet, men även de gäng/personer som figurerar i hotbilden. Skulle även uppskatta om mod. raderade inlägg som inte har med själva mordet att skaffa. Typ att han va bra, dålig, ung, hit eller dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Adel kurd dumle arab.
Dom e bröder
Citera
Medlem
1:cuz spelning har ställts in, någon som vet varför? Kanske häktad för inblandning..
https://www.expressen.se/gt/noje/1cuz-spelning-i--goteborg-installd/
Citera
2021-10-23, 19:51
Medlem
Citat:
Men snälla. Det där vet alla att det är fejk.
Känner du dig tuff som delar något som andra delat som andra delat som kanske kanske är helt irrelevant?

Hela skitet e Bara spelad han ville försvinna o ingen ska leta efter honom han har varit utomlands ett tag för letade hus där han ska flytta han kom tillbaka för göra filmer med polisen för han ville försvinna!
Tillräckligt med pengar du kan göra allt ni tror han hade pengar på huvet o han ska gå runt o vänta på negrar ska klippa honom för 50 lax ni e dumma hela skitet e filmer du kan inte se en enda Bild där killen ligger död där du kan se hans huve för en anledning!

Pengar styr världen Einar vet om han försvinner ingen ska fortsätta gå på hans familj för de känner att de har vunnit över honom!

Kan tänka mig han ska börja om livet nånstans i en liten by där han kommer aldrig att gå ut Bara Till trädgården pengarna kommer fortfarande komma från musiken!

Tidningar e enkla o lura bra filmer från polisen men jag e inte lätt lurad
Citera
2021-10-23, 19:51
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Ingen har köpt några streams. Somna om din jävla tomte.
Jo det är verkligen troligt, se på 24K som är mycket bättre men som har 1% av Einars streams, som antagligen inte sänker sig så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in