2021-10-23, 16:24
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vad har det med saken att göra? Det här fallet har ingenting med försäljning av droger att göra.

Genom Einars musik, kidnappningen och domstolen där åklagare läste upp meddelanden mellan de kriminella i nedre delen av nätverket.. så fick man en tydlig bild av hur kriget mot droger har skapat en så stor inkomst att riktiga psykopater stiger uppåt och blir ledare för kriminella nätverk.

Einar skulle betala 3 miljoner sa ledaren men inget betalades så då gav en ledare order om att soldaterna i nedre delen av nätverken skulle skjuta honom.

Kriget mot droger har 100% med det här att göra då vi även fick se hur de kriminella pratar om nya människor som ska börja mörda, och hur det kan vara jobbigt första gången man mördar men sen blir det enklare.

Utan ett krig mot droger så hade psykopater aldrig nånsin kunnat ta sig uppåt till ledarpositioner i gäng som inte ens hade funnits om dom inte hade en trygg inkomst genom drogförsäljning.

Att mörda andra langare är ett sätt för en langare att tjäna mer pengar lixom.. så där föds mördarna genom att kriget existerar.

I Sverige är det viktigt att aldrig erkänna sina misstag.. eftersom det vore vuxet om man erkänner sina misstag.. men inte fan finns det många som är mentalt vuxna i detta landet.

Stoppa våldet skriker folk nu för dom är idioter.. som borde ha skrikigt stoppa kriget som föder våldet.

Det är ingen som stoppar nått våld genom att skrika stoppa våldet, eller ge poliser mer rättigheter till att begå brott för att bekämpa bieffekter som kriget skapar.

Folk som skriker stoppa våldet.. borde hålla käften tills dom vågar skrika stoppa kriget.

Jävla puckon. Men men. Kriget mot droger har avslutats i vissa andra länder som inte hade sånnt högmod och problem med att erkänna misstag.. så dom avslutade kriget när kriminaliteten blev för mycket för folken att acceptera.
Detta kommer aldrig hända i hyckleri-Sverige dock då man hellre ger psykopater miljarder till militärvapen och även många kriminella mördarsoldater som lyder deras orders.. än att Sverige nånsin skulle tillåta att folk rökte en planta lagligt.

Spelar ingen roll hur många som dör så kommer det fortfarande bara stå idioter där som skriker stoppa våldet.. medans de kriminella nätverken skrattar åt dom så länge dom får ha sin trygga inkomst genom drogförsäljningen som gjorde extrema psykopater till typ makthavare..

vilket vi fick se genom Einars livs historia.

Om dagen nånsin kom att kriget avslutades så vore det ju endast dom psykopaterna till ledare och deras mördarsoldater som hade gråtit.. och även polisen för dom hade inte haft så mycket att göra som när dom ska jaga en miljon människor som rökte en planta.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-10-23 kl. 16:28.
Citera
2021-10-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Einar kunde ha dementerat inblandning I mordet men han teg istället. Jag tror istället att man mjölkade honom på pengar och övertygade honom ge sig på d*ra. Nisse var tight med Manolo/bredäng som i sin tur hade kontakt med HH.

Manolo är inte i landet. Klart att han inte dementerar. Ingen skulle tro han ändå. Så bättre att spela på det lite lagom
Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Jag ser inte heller Einár som typen som spontant skulle skicka torpeder på någon. Men man kan anta att det fanns folk omkring honom som såg sin chans att tjäna ordentligt på detta, som underblåste hans vrede och uppmanade honom att hämnas. Om han gjorde det tror jag alltså att det var för att det fanns dom omkring honom som var pådrivande. Han var trots allt väldigt ung, och kanske därför lättpåverkad.
Inte så konstigt faktiskt, varför ska 2,000,000 invandrare och deras åsikter och levnadssätt inte höras?
En ganska enhetlig och komplett förklaring har publicerats i tråden, och man kan anse olika om förklaringen. Sverige möter blodshämnd.
Nu har både svenskarna och invandrarna inte bara den svenska lagboken att lyda, utan är man försiktig så tar man hänsyn till det nya också. Gradvis så påverkas nog lagboken, men det tar nog 100 år innan den har anpassats till en nya verkligheten.
Citera
Avstängd
Som någon nämnde tidigare så tror jag inte heller Adel / Dumle sålt Einar.
+Dumle ser nog bara FÖRDELAR att Einar hänger med honom pga Fame, Cash + emot shottaz.
+Adel polare sedan långt tillbaka.

Däremot på senaste TID har han hängt i Hammarby Sjöstad bland annat med VC Barre / Adaam som filmat mkt snaps / Instagram händelsen tillsammans med Einar.

På så sätt har någon planerat hans öde. Nån timme innan var väll Einar ,Barre och Adam i en bil där man såg dem hade handlat mkt nya kläder. Finns även en filmsekvens där Barre filmade Nisse samma morgon där han låg o sov i nån soffa. -

Min teori är

1. Barre är ung och sett han hänga mycket med Einar på sistone tror ingen han blivit utpressad??

2. Barre har outat deras location väl för mycket som lett att man åkt just till detta område och hade tur å stötte på Einar just den dagen.

Einar kanske berättade vart han VAR / skulle vara senare på dagen till Barre
Citera
2021-10-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
En avgörande fråga för diskussionen här i tråden:

Vem är BO som blev knivskuren på nosh & chow?
Det har påståtts vara någon gäng medlem från husbys hyenor men vad jag har sett så har namnet inte framkommit i vare sig denna tråd eller i tråden om knivskärningen.

Havals kommentarsfält på Instagram har blivit avstängt. Sist jag kollade så var det typ 3000 arga kommentarer där om att han hade mördat Nils.
Nu tror jag det är större chans att detta mord hör ihop med knivskärnings incidenten än att Haval skulle ha beställt mordet, även om det såklart inte går att utesluta. Men det är skönt att se att folk verkar ha fått upp ögonen för vilken vidrig människa Haval är.

Det jag hört: Personen som blev knivskuren var där i sällskap med Adel och Einar. De togs in för att samtliga vägrade prata med polis. Borde således inte ha något med mordet på Einar att göra.

Stämmer det att Havals lillebrors födelsedag var 21 okt? Då blir ju det spåret genast mer intressant...
Citera
2021-10-23, 16:27
Medlem
[quote=Silverfiskarna|77683647]
Citat:
Ursprungligen postat av GangstaVaxxer

Det är inte helt lätt att med pistol få in en fullträff över 20m på ett dessutom rörligt mål. Om inga av de första kulorna träffade har jag svårt att se hur gm plötsligt kunde utföra avrättningen på 1,5m avstånd. Jag tror att åtminstone ett av skotten träffade.

Einar hade väl stannat och då är 1,5 meters avstånd inte så svårt att träffa på, inte ens för dessa luffare.
Citera
2021-10-23, 16:28
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaliNali
Så är det. Fekalier och urin brukar släppas ifrån kroppen kort innan livet slocknar. Händer inte varje gång, men det inträffar ofta.

Nja, det inträffar främst vid grova hjärnskador om inte kroppen blivit liggande ett tag. Sen är uttrycket ”så rädd att jag nästan sker på mig” inte taget ur luften.

Var själv med om en incident för några år sedan då jag plötsligt fick en kökskniv dragen mot mig. Kommer ihåg att jag la av en rejäl brakskit samtidigt som jag knuffade bort idioten, hade jag haft något i tarmarna hade jag haft klet i kalsongerna.
Citera
2021-10-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Det stämmer. Adels vän som drabbades. Men det uppstod tjafs och hot innan det eskalerade. När sånt händer så brukar även chat och hot i olika kanaler vara klassisk efterspel. Så något kan ha eskalerat.

Alt så Einar inte huvudsyftet. Men när alla springer så kanske han var den som var enklast att nå. Det är inte otänkbart att han sköts för det var möjligt bara.

Låter inte helt orimligt! Man kanske ville åt Adel men tog ”första bästa”. Vet man vem som högg på N&C?
Citera
2021-10-23, 16:32
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
Som någon nämnde tidigare så tror jag inte heller Adel / Dumle sålt Einar.
+Dumle ser nog bara FÖRDELAR att Einar hänger med honom pga Fame, Cash + emot shottaz.
+Adel polare sedan långt tillbaka.

Däremot på senaste TID har han hängt i Hammarby Sjöstad bland annat med VC Barre / Adaam som filmat mkt snaps / Instagram händelsen tillsammans med Einar.

På så sätt har någon planerat hans öde. Nån timme innan var väll Einar ,Barre och Adam i en bil där man såg dem hade handlat mkt nya kläder. Finns även en filmsekvens där Barre filmade Nisse samma morgon där han låg o sov i nån soffa. -

Min teori är

1. Barre är ung och sett han hänga mycket med Einar på sistone tror ingen han blivit utpressad??

2. Barre har outat deras location väl för mycket som lett att man åkt just till detta område och hade tur å stötte på Einar just den dagen.

Einar kanske berättade vart han VAR / skulle vara senare på dagen till Barre

Tror snarare på att Einar sket i, han kände väl sig rätt odödligt efter att överlevt kidnappningen. Annars hade inte de postat om vart de hänger hela tiden, mycket flash. Att vara riktig G handlar om att synas och ingen vågar göra något, men den respekten hade inte Nisse, istället hade han högt pris på huvudet verkar det som.
Citera
2021-10-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Låter inte helt orimligt! Man kanske ville åt Adel men tog ”första bästa”. Vet man vem som högg på N&C?

Vad jag hört så har Adel verkligen försökt satsa på musik och har numera knappt några fiender. Tillskillnad från Dre low som tagit större kliv in HH har Adel distanserat sig från gäng. Däremot Dumle är det nog många som vill honom illa
Citera
2021-10-23, 16:35
Medlem
pKqQs avatar
Någon video från skjutningen som finns att se? Eller bilder som har läckts?
Citera
2021-10-23, 16:38
Avstängd
Vet någon om mikrofon på porttelefonerna loggas? Då han blev skjuten utanför en port kanske något sades/hälsades innan mördaren släckte Einars liv. Vore intressant om något vet hur dessa porttelefoner fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in