2021-10-23, 19:36
Bannlyst
100 procent att de två mördarna är från järvafältet. Somalier
Citera
2021-10-23, 19:37
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
https://www.google.com/maps/place/Hammarby+Sjöstad,+Stockholm
mernar vart exakt
Citera
2021-10-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns en del användare som försöker smeta "finlandssvensk" på Einar, då de försöker koppla alla brott, gärningsmän och brottsoffer till utlandet.

Bara att anmäla för Falsk ryktesspridning.
😁, Tja, är själv finlandsvensk och är lite hedrad faktiskt!

Svenskfinland är fullpackat med ordkonstnärer av alladislag, så om det stämmer vore det bara roligt om Einar hade ett riktigt ursvenskt påbrå, vilket vi finlandsvenskar har!!
Senast redigerad av rantaplan 2021-10-23 kl. 19:42.
Citera
2021-10-23, 19:38
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
menar mer så man ser mer innåt
Ok. Jag ber om ursäkt för missförståndet. https://www.google.com/maps/place/Skanstull,+118+60+Stockholm/
Citera
2021-10-23, 19:39
Medlem
Citat:
Vilken ände snackar du om egentligen?

Akalla, Hjulsta.

Det går inte att räkna dalen som ghetto , inte i klass med stationerna bortåt Akalla Hjulsta.
Citera
2021-10-23, 19:39
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
ingen väljer något sånt här. han har blivit groomad av äldre, annan kultur som inte är svensk.
Finns massor med musik att välja på. Nyckelharpa. Vikingrock. Sabaton. Indiepop. Ingen tvingade honom att välja murder rap.
Citera
2021-10-23, 19:40
Medlem
Citat:
"Men Sebastian Stakset riktar även stark kritik mot musikindustrin.
”Jag är så trött på den här smutsiga musikindustrin som kapitaliserar på dessa ungdomar och åter publiken sitta som åskådade i en gladiator arena och se hur vi bara förstör oss själva och varandra till publikens jubel med ni fyller era fickor och kapitaliserar vår misär.”"

Stackars Sebbe, måste vara jobbigt att tvingas in i musikindustrin mot sin vilja.
Citera
Medlem
NiccoJs avatar
Som jag förstått det var Einar inblandad i gängbrottslighet osv. Men Einar var helsvensk och dessutom av medelklass.
Är det vanligt att hamna i gängkrigen med dessa förutsättningar?
Citera
Medlem
Citat:
Håller med dig helt. Einar var inte svensk. Inga riktiga svenskar håller på med rapmusik och gangster.
Petter....
Citera
2021-10-23, 19:41
Medlem
Citat:
Finns massor med musik att välja på. Nyckelharpa. Vikingrock. Sabaton. Indiepop. Ingen tvingade honom att välja murder rap.

"Murder rap"
Citera
2021-10-23, 19:41
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Akalla, Hjulsta.

Det går inte att räkna dalen som ghetto , inte i klass med stationerna bortåt Akalla Hjulsta.
Ok. Brukar inte röra mig så långt bort (där bor det väl ändå bara patrask. eller?). Håller mig till Kungsholmen, som längst.
Citera
2021-10-23, 19:43
Medlem
Citat:

Det är det som är inne just nu. jag hade två 17åriga pojkar sitta och skrika kuksugare och grejer på tunnelbanan. i båsen intill satt en dagisklass på 20st som aldrig hört dom orden förrut.

ingen väljer den här vägen. det är försvunnet föräldraskap, utanförskap, rasism som får dom att välja den här vägen. Varför einar valde att bli en blatte? ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in