2021-10-23, 19:19
Medlem
För ganska precis ett år sen började jag på en ny arbetsplats. Vi är ett litet team och vi va bara 2 som arbetade på plats på grund av covid. En av kollegorna är en man som är 3 år äldre än mig, vi är båda runt 30. (vi kan kalla honom Pelle) jag upplevde direkt att vi hade kemi. Han var då i en relation men upplevde honom som flirtig mot mig, väldigt fysisk och försökte få mig att skratta osv. Pelle var den som lärde upp mig och vi var oftast helt ensamma på kontoret.
Några veckor efter att jag börjat där så gör han slut med sin tjej.
När han gjort slut med sin tjej pratar han demonstrativt i telefon med en kompis framför mig och berättar att det VERKLIGEN ÄR ÖVER! (Han hade verkligen inte behövt sitta kvar i rummet och prata i telefon)

När jag är upplärd så pass att jag klarar mig själv i mina arbetsuppgifter börjar även vi arbeta hemifrån och vi har sporadisk kontakt över teams, om jobb grejer.

Innan semestern går vi tillbaka till kontoret allihopa och arbetar där. En ny kollega som började i maj (som jag inte hade träffat tidigare) påpekade för mig att hon trodde att Pelle kanske var intresserad av mig på grund av hur han är runt mig. Kommer ofta in på mitt kontor utan att egentligen vilja något. Sitter nära osv. Tittar på mig intensivt och väntar på min reaktion när nån sagt något kul.

Precis innan semestern drar igång för nästan alla så har vi en AW. Jag, Pelle och en annan kollega till stannar senare än alla andra på en bar och sen går vi hem tillsammans. (Kl är ca 03) vi släpper av den andra kollegan på vägen och vi fortsätter tillsammans.

Vi pratar lite om allt möjligt, bland annat säger han att de är längesen han fick ligga men vi går inte djupare in på de ämnet. Jag har kanske 2 km promenad kvar efter hans lägenhet och han säger att han inte vill att ja går ensam och att jag ”borde sova på hans soffa” jag säger nej och skrattar och att jag absolut kan gå hem. Ville verkligen inte sova på hans soffa och visste inte om ja kunde tolka detta som en invit?
Han säger då att jag måste ha kontakt med honom på sms under tiden jag går hem för han är orolig att något ska hända. Så jag smsar honom hela vägen.
Kollegan vi gick hem med har sagt till mig att hon trodde att Pelle och jag skulle ligga den kvällen, för hon upplevde Pelle som väldigt intresserad.

Vi ses inget alls under semestern men vi har en till AW precis när alla är tillbaka och då vill han sitta bredvid mig på middagen. Så pass att han flyttar en av mina bästa vänner som redan satt sig bredvid mig.
Efter semestern & AWn upplever både jag och alla andra kollegor att han beter sig annorlunda runt mig jämfört med dom. Han pratar med alla, skämtar, retas, är otroligt social men mig nästan undviker han. Undviker ögonkontakt till och med när han pratar med mig.

För några veckor sen var Pelle och en vän till mig hemma hos mig. Vi käkar mat, dricker lite och Både min vän och Pelle stannar till 03. När Pelle gått så smsar jag honom och säger att han är välkommen upp igen. Han svarar då nej och att han måste hem.
(Fick veta på jobbet på måndagen att han mådde dåligt och behövde kräkas när han kom hem.) han har efter detta sagt att han vill göra om det och tyckte det var jättetrevligt. Under kvällen var de också ganska retsamma skämt från honom, om att jag är feg pga höjdrädd, att jag är basic på grund av min musiksmak. Vi pratade också om att jag inte klarade av att göra molden till min bettskena för att jag kräktes.. han var väldigt intresserad av vad jag kan och inte kan ha i munnen…

Han är väldigt fysisk mot alla, utom mig, han skämtar med alla, retas och pratar mycket med alla på jobbet utom mig. Han kan prata med mig men ändå inte titta på mig. De är mkt retsamma skämt riktade mot mig, vilket han aldrig gör med andra.

Jag har jättesvårt att tolka honom. Å ena sidan vill han ju umgås med mig privat och är supersocial och frågar mkt och vill lära känna mig när vi umgås ensamma, men å andra sidan är han väldigt avståndstagande på jobbet.
Jag är väldigt intresserad av honom och jag börjar bli galen på att inte fatta vad han vill.

Tar han avstånd för att han är rädd att jag ska tro att han är intresserad, och därför vill ta så mkt avstånd han kan?
Eller tar han avstånd för att han är intresserad och inte vet hur han ska bete sig runt mig?

Lägg till att jag har dålig självkänsla så i mitt eget huvud är den enda tanken ”varför skulle HAN vilja vara med MIG?!”
Jag är ganska snygg men är inte supersmal. Dock gått ner 15 kilo sen februari och fortsätter neråt.
Citera
2021-10-23, 19:23
Medlem
kristofferGs avatar
Nej.
Citera
2021-10-23, 19:25
Avstängd
Nummer 1 - Man inleder aldrig en relation med en kollega på samma arbetsplats. Den dagen det tar slut är din situation mycket plågsam.

Nummer 2 - Vad är det med kvinnor i 30-års åldern på FB, är ni helt lost när det gäller relationer och sociala kontakter?
Citera
2021-10-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nummer 2 - Vad är det med kvinnor i 30-års åldern på FB, är ni helt lost när det gäller relationer och sociala kontakter?
Fram till den åldern behöver kvinnor över huvud taget inte reflektera över hur man gör för att skaffa en relation. Det ramlar bokstavligen talat dem i knät var de än vänder sig. Men runt 30 börjar skönheten ofta bli en aning bedagad, och då är det som att en stor del av kvinnorna helt enkelt inte klarar av omställningen, alltså till att behöva lägga manken till.

Som svar till TS så tror jag inte arbetskollegan vill ha ett förhållande med dig, då hade han inte kallat dig basic och feg inför andra. Däremot tackar han säkert inte nej till ett saftigt hästaklafs om lördagarna, om du förstår vad jag så subtilt syftar på.
Citera
2021-10-23, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Fram till den åldern behöver kvinnor över huvud taget inte reflektera över hur man gör för att skaffa en relation. Det ramlar bokstavligen talat dem i knät var de än vänder sig. Men runt 30 börjar skönheten ofta bli en aning bedagad, och då är det som att en stor del av kvinnorna helt enkelt inte klarar av omställningen, alltså till att behöva lägga manken till.

Som svar till TS så tror jag inte arbetskollegan vill ha ett förhållande med dig, då hade han inte kallat dig basic och feg inför andra. Däremot tackar han säkert inte nej till ett saftigt hästaklafs om lördagarna, om du förstår vad jag så subtilt syftar på.

Tro mig hennes arbetskollega vill ha henne. På mitt arbetsplats blev killarna helt vilda för att jag inte ville ha en tjej som de slickade röv för hela dagen för, när de själva är gifta. Detta måste gälla överallt

De förstod att jag festade varje dag efter jobbet och kom hög till jobbet fråm gårdagen och att jag var med snygga tjejer de runkar till att jag inte ens bryr mig om min arbetskollega som de slickar röv för hela dagen
Citera
2021-10-23, 19:52
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brittaspjut

Jag har jättesvårt att tolka honom. Å ena sidan vill han ju umgås med mig privat och är supersocial och frågar mkt och vill lära känna mig när vi umgås ensamma, men å andra sidan är han väldigt avståndstagande på jobbet. Replik: det var ju bra
Jag är väldigt intresserad av honom och jag börjar bli galen på att inte fatta vad han vill.
Varför måste du fatta det?
Vad skulle du göra då som du inte gör idag?
Citera
2021-10-23, 19:59
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nummer 1 - Man inleder aldrig en relation med en kollega på samma arbetsplats. Den dagen det tar slut är din situation mycket plågsam.

1. Ändå träffas flesta via jobbet, så statistiken talar annat.

Till TS; Varför tror du en kille stannar hos dig till 03? Pelle vill nog ligga men ingen vågar ta initiativ
Citera
2021-10-23, 21:00
Moderator
Maviels avatar
Pelle vill nog ligga. Han har visat det rätt så tydligt. Dock har väl dina signaler inte varit så positiva. Därför undviker han ögonkontakt med dig nu eftersom det blivit akward på kontoret då du avfärdat honom...

En bra anledning till att inte flörta på jobb.
Citera
2021-10-23, 21:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Metoo!! Säger bara det, är jätterädd för vad det kan leda till, stänger av för att inte lockas, och lever i celibat.

Kan det vara något sådant med din Pelle.
Citera
2021-10-23, 21:12
Medlem
Ja ! Bara åka till honom och ringa på.
Säg att du fattar att det är ni två till honom.
Senast redigerad av troligengud 2021-10-23 kl. 21:15.
Citera
2021-10-24, 23:35
Medlem
Demetrioss avatar
Du hade väl en möjlighet att få sova över i hans soffa vilket du vägrade.
Nu ser han dig bara som ett objekt för retsamma skämt för att han på något vis är arg på dig.
Det ligger bara ett steg från kärlek till hat.
Förälskelse gick över - tomaterna vissnade, som sägs hos oss i Grekland.
Citera
2021-10-25, 06:39
Medlem
NiccoJs avatar
Pelle tycker väl det är jobbigt att gå runt med stånd på sin 15 tummare på jobbet. Att han har tajta chinos gör inte saken bättre.
Däremot verkar TS jobbig. Han lägger upp öppna mål men hon kniper fast hon är intresserad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in