2021-10-23, 17:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror visserligen inte Putin friserar några siffror öht utan det handlar om samma krafter som driver anti-vaxxandet där som på alla andra platser. Jag tror t.ex. att det är den rysktalande befolkningen i baltländerna som står för anti-vaxxandet och de mesta av den tråkiga statistiken. Därav något bättre siffror i Litauen.

Det finns nog ett släktskap som bygger antiintellektualism mellan vissa delar av den ryska befolkningen och delar av den amerikanska. Tragiskt och tråkigt.

Går dock emot bilden av Ryssland som en repressiv diktatur faktiskt. Kina har lyckats betydligt bättre s.a.s.

Ja, Kina har bättre pli på sin befolkning. I Ryssland bubblar det nog mer misstroende vilket skulle kunna bero på att det går sämre ekonomiskt för Ryssland än Kina.

"Russian independent analysts say officials manipulated statistics and underplayed the crisis, most likely for political reasons"

https://www.washingtonpost.com/world/europe/russia-covid-count-fake-statistics/2021/10/16/b9d47058-277f-11ec-8739-5cb6aba30a30_story.html
Citera
2021-10-23, 18:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nej. Inkorrekt.

Alla avdelningar användes. Sjukhusen var krigszoner. Man kallade in personal från alla andra avdelningar och t.om vanligt folk med grundläggande kunskap.

Så, ja, det är väldigt förvånande att se en hel del läkare och sköterskor hänga i ett tomt sjukhus.
Läkare pratar dessutom med varandra. Faktum är att i de sjukhus det har pratats om att vara krigszoner har det varit kolugnt.

I Italien gick en journalist igenom rum för rum för rum för rum för rum i Bergamo. Nada.

New York, nada. UK, nada.

Tror du varje covid patient under den svåraste tiden fick eget rum och TV? Det får man inte ens under vanliga förhållanden.

"folk ligger i korridorerna, på golven".

"akuten är överfull".

Nej. Det stämmer inte. Jag har förstahandskälla på det.

Skumt också att i princip alla andra sjukdomar försvann under pandemin. Men de är väl naturligt för dig att allt annat tar stopp när covid kom? Alla influensavirus försvann, folk låg hemma och vred sig till döds av olika akuta tillstånd, varenda cancerpatient stannade hemma.

Ja, jag ser det som naturligt att smittsamma sjukdomar minskar när man genomför åtgärder som innebär att människor isolerar sig från varandra. Ifall åtgärderna får reproduktionstalet att sjunka till under 1, så kommer smittan att tyna bort, såsom hände med influensan. Jag ser ingenting konstigt med det. Tycker du att det är konstigt att smittsamma sjukdomar minskade kraftigt?
Citera
2021-10-23, 18:12
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är fakta. Finns många publikationer i ämnet. Detta har gåtts igenom många gånger i tråden.

Varför tror du det är 4000 färre avlidna än covid-19 under dessa 1,5 år i Sverige? Jo för att influensa inte funnits under perioden.

Att folk inte uppfattat detta tidigare är för att det tillhör normalen att det dör ett antal tusen varje år i sviter av influensan.

Antal döda under perioden nedan. Skillnad mot medel 15-19.

15-16 1 juli-20 juni 87777 −896
16-17 1 juli-20 juni 90456 1784
17-18 1 juli-20 juni 89968 1296
18-19 1 juli-20 juni 86489 −2184
19-20 1 juli-20 juni 92449 3777
20-21 1 juli-20 juni 90646 1974
medel 15-19 88673

Det är inte fakta när det är en hypotes du ställer som du finner att det finns samband till.

Speciellt när Fhom säger rakt ut att de inte kan redovisa om de har dött av något annat när de har säkerställt sin egen simulation baserat på gissningar.
Citera
2021-10-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De som valt att vaccinera sig är säkert de som inser att vetenskapliga rön är mer korrekta än vad knäppgökar publicerar på bitchute . . .
Kan du länka till dessa rön som visar nyttan för 20 åringar?
För 12 åringar?
För dom som redan haft covid-19?
Citera
2021-10-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kan du länka till dessa rön som visar nyttan för 20 åringar?
För 12 åringar?
För dom som redan haft covid-19?
På individnivå kan det har betydelse för tolvåringar och 20-åringar.
Citera
2021-10-23, 18:43
Medlem
Citat:
På individnivå kan det har betydelse för tolvåringar och 20-åringar.
Du har inget underlag för din åsikter med andra ord.
Citera
2021-10-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är inte fakta när det är en hypotes du ställer som du finner att det finns samband till.

Speciellt när Fhom säger rakt ut att de inte kan redovisa om de har dött av något annat när de har säkerställt sin egen simulation baserat på gissningar.

Metoden är validerad i flera studier. Inte gissningar. Om du tror det är gissningar så får du allt komma upp med de vetenskapliga belägg som påstår det.
Citera
2021-10-23, 18:57
Medlem
Citat:
Naturligtvis har jag det.
Ok, visa på nyttan av vaccin för någon som redan haft covid-19.
Citera
2021-10-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ok, visa på nyttan av vaccin för någon som redan haft covid-19.
Immunresponsen blir optimerad i en patient som genomlidit infektionen dvs antalet immunceller ökar efter vaccinering även hos dessa. Det gör att smittan dämpas på populationsnivå Data på det finns i tråden så jag tänker inte rapa upp dem igen.
Citera
2021-10-23, 19:00
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Metoden är validerad i flera studier. Inte gissningar. Om du tror det är gissningar så får du allt komma upp med de vetenskapliga belägg som påstår det.

Har redan gjort.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Bara att läsa det understrukna och fetstilta.

Att metoden är validerad är inte samma sak som att det är fakta. Jag pratar inte om metoden ens som att det är gissningar, utan underlaget som fhom använder baseras på gissningar.

Dagens halmgubbe.
Citera
2021-10-23, 19:08
Medlem
Citat:
Immunresponsen blir optimerad i en patient som genomlidit infektionen dvs antalet immunceller ökar efter vaccinering även hos dessa. Det gör att smittan dämpas på populationsnivå Data på det finns i tråden så jag tänker inte rapa upp dem igen.
Du får gärna länka till undersökningar som bevisar detta.
Dom har jag ej sett.
Har sett där det visas på minst 6 månaders immunitet och att dom "kanske" kan bära virus i näsa och hals.
Citera
2021-10-23, 19:10
Medlem
Citat:
Du får gärna länka till undersökningar som bevisar detta.
Dom har jag ej sett.
Har sett där det visas på minst 6 månaders immunitet och att dom "kanske" kan bära virus i näsa och hals.
Du blandar nog ihop det faktum att antikroppar är svåra att detektera efter sex månader med immunitetsförlust efter sex månader. Det är inte samma sak.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-10-23 kl. 19:10. Anledning: Skrivfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in