Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Nej. Inkorrekt.
Alla avdelningar användes. Sjukhusen var krigszoner. Man kallade in personal från alla andra avdelningar och t.om vanligt folk med grundläggande kunskap.
Så, ja, det är väldigt förvånande att se en hel del läkare och sköterskor hänga i ett tomt sjukhus.
Läkare pratar dessutom med varandra. Faktum är att i de sjukhus det har pratats om att vara krigszoner har det varit kolugnt.
I Italien gick en journalist igenom rum för rum för rum för rum för rum i Bergamo. Nada.
New York, nada. UK, nada.
Tror du varje covid patient under den svåraste tiden fick eget rum och TV? Det får man inte ens under vanliga förhållanden.
"folk ligger i korridorerna, på golven".
"akuten är överfull".
Nej. Det stämmer inte. Jag har förstahandskälla på det.
Skumt också att i princip alla andra sjukdomar försvann under pandemin. Men de är väl naturligt för dig att allt annat tar stopp när covid kom? Alla influensavirus försvann, folk låg hemma och vred sig till döds av olika akuta tillstånd, varenda cancerpatient stannade hemma.
Ja, jag ser det som naturligt att smittsamma sjukdomar minskar när man genomför åtgärder som innebär att människor isolerar sig från varandra. Ifall åtgärderna får reproduktionstalet att sjunka till under 1, så kommer smittan att tyna bort, såsom hände med influensan. Jag ser ingenting konstigt med det. Tycker du att det är konstigt att smittsamma sjukdomar minskade kraftigt?