2021-10-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
På kartan? Det är ett sunkigt område byggt 1979-82 av betongklossar. Inte direkt ett högstatusområde.
Denna? https://kartor.eniro.se/m/Mfmfx
Citera
2021-10-23, 16:30
Medlem
Imagoos avatar
.
Senast redigerad av Imagoo 2021-10-23 kl. 16:52. Anledning: Felpost
Citera
2021-10-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Autotune ska aldrig någonsin vara okej. Om det är okej att förvränga sin röst så kan både du och jag bli musikartister. Tycker det känns orättvist att någon som är totalt omusikalisk och sjunger som en kråka ska kunna komma på Spotifys topplista för att han är bra på att mixa sin musik.

Musiken är påväg åt fel håll tyvärr.

Haller med at autotune later skit; av latarna jag har hort av Einar har jag dock aldrig hort autotune, sa vet inte om du menar att artister som har anvant det 0> ganger ska forevigas betraktas som skit eller vad.

Haller aven med att musiken ar pavag at fel hall i min smak, aven fast jag kan forsta varfor folk gillar Einar.
Citera
2021-10-23, 16:31
Medlem
Kalliss avatar
Löfven om dödsskjutningen: ”Tragiskt att ännu ett liv släckts”

Inrikesminister Mikael Damberg (S) kommenterar dödsskjutningen:
"Det är fruktansvärt. En ung person har mördats på ett brutalt sätt. Mina tankar är hos familjen och alla människor som känner stor sorg i dag"

Man skall kalla saker och ting med dess rätta namn - Terrorism!

Den 11 september 2022 röstar vi för att terrorism är terrorism!

https://www.tv4.se/artikel/5vQ20bZx0u1zOSKn5qXSBO/loefven-om-doedskjutningen-tragiskt-att-aennu-ett-liv-slaeckts
Citera
2021-10-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Mina farföräldrar flyttade hit från Östtyskland efter andra världskriget, de bodde dessutom i Dresden den 13 februari 1945. Är absolut ingen ursäkt att råna och vara allmänt våldsam för man tidigare har levt under tuffa förhållanden. Hela den där grejen med att invandrare från Mellanöstern är som de är pga krig är bara sånt skitsnack. Det är för att MENA-människor är mentalt underutvecklade, det är en genetisk faktor helt enkelt. Därför deras skitländer ser ut som de gör och har gjort de senaste 40 åren.

Du flytta hit när dina föräldrar hade sådana möjligheter att även om de inte kunde ett ord svenska så fick de jobb direkt. Du tillräckligt gammal för kunna historian och hur Sveriges välfärd blomstrade när dina föräldrar kom hit. De fick inte sitta i SFI och lära sig svenska, ekonomin var så god att om båda dina föräldrar jobbade så var du per automatik svensk och ni var en del av samhället. Samhället ser väldigt olikt idag, men du verkar inte reflektera över skillnaderna från då och nu
Citera
2021-10-23, 16:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Okej vi kan dra det hur långt som helst isåfall. Havals bror skulle kanske inte vara död ifall vi inte hade haft pistoler i Sverige, så det är smugglarnas fel.
Havals bror skulle inte vara död ifall familjen aldrig flyttade till Sverige
Havals bror skulle inte vara död ifall han aldrig föddes
Havals bror skulle inte vara död ifall polisen gjort sitt jobb.
Havals bror skulle inte vara död ifall vi hade haft minimal invandring.
Och den bästa och i mitt tycke mest logiska
lösningen: havals bror skulle inte vara död ifall vi hade avlivat alla barn som ser ut att växa upp och bli kriminell redan innan, typ i 12 årsåldern. Men då kanske han också skulle strykt med, antar att han inte var laglydig heller men vad vet jag.

Havals bror skulle vara hederlig då har han varit i livet idag.
Havals bror skulle inte umgås med kriminella då har han varit i livet idag.

2 enkla saker som alla kriminella blattar gör fel på.
Citera
2021-10-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Vad pratar du om känner du många svenska i flyktingförläggning? När jag levde i ett sånt såg vi aldrig såna. Är det många svenskar som fått fly från Småland för söka asyl i Malmö? Hör du så dumt din resonemang låter? Bor de svenskar i orten, säkerligen.. hur hamnade dom där? För de orkade inte flytta till gammal mormor som bor i en två vånings villa i Hjärup. Men de väntar tills hon där sen ärver dom 2-4 miljoner.

Öh va?? Låg din flyktingförläggning i en förort?? Du verkar ha en väldigt förenklad bild av verkligheten där det finns svenskar som är på ett sätt medan invandrare är på ett annat. Vad jag försökte säga är att många av de som bor i ”orten” och har invandrarbakgrund också har svenska rötter. Om vi ska ta orginalortenkillen Dogge Doggelito tex så är hans mamma svensk, hans mormor var en svensk överklasstant. Just nu är jag i ”orten” i Sthlm hemma hos en svensk. Senare ska jag till ett av sthlms mest beryktade områden, hem till en ”halvsvensk” världen är inte så svart eller vit som du tror.
Citera
2021-10-23, 16:36
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzamacka
Haller med at autotune later skit; av latarna jag har hort av Einar har jag dock aldrig hort autotune, sa vet inte om du menar att artister som har anvant det 0> ganger ska forevigas betraktas som skit eller vad.

Haller aven med att musiken ar pavag at fel hall i min smak, aven fast jag kan forsta varfor folk gillar Einar.
Kommer att tänka på https://www.youtube.com/watch?v=c_cCsFU6pak

Är det Du som är morsan?

Även om Du är i ditt hemland, tangentbord utan Å, Ä och Ö... Hur svårt skall det va, saknar Du kunskap om Dota
Citera
2021-10-23, 16:37
Medlem
eMpalols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Massor med spaltmetrar i tidningar.
Hade detta hänt en babbe, endast högst en liten notis.
Men nu när detta börjar detta drabba medelklassen i välbärgade områden så fick journalisterna eld i baken.
Dags kanske att skörda vad man har sått.
Media idag är i stort maktens megafon och basunerar ut maktens agenda.
Jag som skriver detta är "vänster", men är så jävla trött på agendan.

Ja det är ju inte direkt något originellt du sätter pricken över i:et på.
Du är en av många som endast kommer med såna här paralleller där "etniska svenskar" ställs mot "babbar".
Ja tänk dig att det är så människor fungerar. Hur ska någon som bor i innerstan i sthlm kunna "känna på riktigt" om någon stackare blir dräpt nere i Malmö som exempel. Klart människor reagerar olika, och därefter nyhetssidor som rapporterar. För det är inte varje dag en vit pojke som är 19 år gammal vars har en mamma som den äldre "eliten" av kulturella människor i sverige känner till.

Skulle männniskor skaffa sig ett jobb, sverige skulle legalisera droger och göra dom svarta pengarna vita, höja straffen och sluta dalta med idioter som begär sånt här så skulle det lösa mycket.

Sverige och svenska regeringen, spelar ingen roll om det är vänster eller höger skall skämmas att man tillåter att det finns denna grupp av människor i vårt land, vilken hudfärg eller bakgrund det än gäller.
Citera
2021-10-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hatar Einar. Lyssnad på han för första gången idag och det var det sämsta jag hört.

Du är en rasistisk babbe som lever kvar i orten. Tror inte dugg på att du har ett normalt jobb. Säg som det är, du sitter hemma i en skitig lägenhet och lever på bidrag samtidigt som dina barn stryker omkring som crackpundare på gården och leker gangsters? Tattare.

Sitter i en 5:a på en femma fast jobb och är höginkomsttagare. Som sagt de finns de från orten som är intelligenta och visa som gör succés på arbetsmarknaden. Antar du misslyckas gång på gång och att din brud tycker du rätt tråkig. Förstår du hatar sånt som får din brud att tända till. Frågor som han lätt Carlos göra vad han ville med henne men med dig ”Kalle” så får du nöja dig med att se hennes trosor när du går gå ner till källaren och tvätta
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Verkligen intressant! Einar är den minst gangsteraktiga svennen som någonsin vandrat denna jord. Han ser för fan ut att vara 12 år gammal! En 12-årig lönnfet chipssvenne som sitter och spelar FIFA dagarna i ända. Att han dessutom heter KURT GRÖNBERG gör inte saken bättre, eller du kanske tycker att KURT GRÖNBERG låter gangster?

"Nisse pistol" var ju tung... På sjuttiotalet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
Öh va?? Låg din flyktingförläggning i en förort?? Du verkar ha en väldigt förenklad bild av verkligheten där det finns svenskar som är på ett sätt medan invandrare är på ett annat. Vad jag försökte säga är att många av de som bor i ”orten” och har invandrarbakgrund också har svenska rötter. Om vi ska ta orginalortenkillen Dogge Doggelito tex så är hans mamma svensk, hans mormor var en svensk överklasstant. Just nu är jag i ”orten” i Sthlm hemma hos en svensk. Senare ska jag till ett av sthlms mest beryktade områden, hem till en ”halvsvensk” världen är inte så svart eller vit som du tror.

Jämför du Einar med Dogge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in