2021-10-23, 09:43
Medlem
Hej,

Vår hund är opererad med artroskopi i armbågen.
Ska om en månad opereras även i andra armbågen.

Vi har fått hemgångsråd och upptrappningsschema samt rehab som vi ska göra.

Någon som gått igenom detta? Hur är han efter 1 vecka? 2 veckor?

Han verkar ha så jäkla ont stackarn så vill bara veta när det börjar ljusna liksom.
Citera
2021-10-23, 09:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Hej,

Vår hund är opererad med artroskopi i armbågen.
Ska om en månad opereras även i andra armbågen.

Vi har fått hemgångsråd och upptrappningsschema samt rehab som vi ska göra.

Någon som gått igenom detta? Hur är han efter 1 vecka? 2 veckor?

Han verkar ha så jäkla ont stackarn så vill bara veta när det börjar ljusna liksom.

Du passade inte på att ställa den frågan till veterinären innan du gick hem med din opererade hund?
Citera
2021-10-23, 11:49
Moderator
Allaballawallas avatar
Artroskopi är ett tillvägagångssätt (ortopedisk titthålsoperation) för flera olika sorters ingrepp inte ett specifikt ingrepp, vilket gör det omöjligt att svara på.

Det hela beror mer på vad som faktiskt gjordes i armbågen under ingreppet än vad det var för metod som användes vid ingreppet.
Citera
2021-10-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Artroskopi är ett tillvägagångssätt (ortopedisk titthålsoperation) för flera olika sorters ingrepp inte ett specifikt ingrepp, vilket gör det omöjligt att svara på.

Det hela beror mer på vad som faktiskt gjordes i armbågen under ingreppet än vad det var för metod som användes vid ingreppet.

Man plockade bort en benbit som låg i armbågen som var 1cm x 1cm.
Leden var oskadad i övrigt.
Citera
2021-10-23, 16:04
Medlem
När opererades han? Det kan gå fortare än man tror, efter op kan de ju även vara lite chockade och känsliga.

Gå ni efter upptrappningsschemat men ha inte för bråttom!
Citera
2021-10-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
När opererades han? Det kan gå fortare än man tror, efter op kan de ju även vara lite chockade och känsliga.

Gå ni efter upptrappningsschemat men ha inte för bråttom!

I onsdags morse.
Vi har inte bråttom alls och följer schemat.

Vore bara skönt att veta kring de närmaste veckorna vad vi kan förvänta oss typ vecka för vecka.
Citera
2021-10-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Du passade inte på att ställa den frågan till veterinären innan du gick hem med din opererade hund?

Nej, det gjorde jag inte. Det var en ganska chockartad situstion och jag hämtade en hund som var helt förstörd. Fick flera A4 med annan info vi gick igenom men just frågan kring vad man kan förvänta sig vecka för vecka ställde jag inte.
Förstod du inte det utifrån TS eller ville du bara leka smart?
Citera
2021-10-23, 23:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nej, det gjorde jag inte. Det var en ganska chockartad situstion och jag hämtade en hund som var helt förstörd. Fick flera A4 med annan info vi gick igenom men just frågan kring vad man kan förvänta sig vecka för vecka ställde jag inte.
Förstod du inte det utifrån TS eller ville du bara leka smart?

Jo jag anade det utifrån din inledande trådstart och du bekräftade det med ditt svar. Man blir inte klok på folk och du är en i mängden av dem man inte blir klok på.
Det är så absurt att åka hem och ställa frågan på Flashback istället för att fråga veterinären på plats eller att ringa upp kliniken efteråt så att du kan få ett adekvat svar med en gång.
Hoppas det går bra för din hund dock
Citera
2021-10-24, 00:47
Medlem
Citat:
I onsdags morse.
Vi har inte bråttom alls och följer schemat.

Vore bara skönt att veta kring de närmaste veckorna vad vi kan förvänta oss typ vecka för vecka.

Vänta nu, gäller detta en valp?

Ring aktuell veterinär annars.
Citera
2021-10-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vänta nu, gäller detta en valp?

Ring aktuell veterinär annars.

Nej, det gäller inte en valp.
Citera
2021-10-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo jag anade det utifrån din inledande trådstart och du bekräftade det med ditt svar. Man blir inte klok på folk och du är en i mängden av dem man inte blir klok på.
Det är så absurt att åka hem och ställa frågan på Flashback istället för att fråga veterinären på plats eller att ringa upp kliniken efteråt så att du kan få ett adekvat svar med en gång.
Hoppas det går bra för din hund dock

Men vad fan är det för fel på dig? Jag blir inte klok på sådana som du heller.
Vad är det som är så absurt menar du? Varför är det absurt?

Jag vet hur hans rehab ser ut och hur vi ska trappa upp motionen. Jag vet när han klarar av att umgås med våra andra hundar igen också. Jag vet hur rehab-planen ser ut. Jag vet däremot inte hur hans ”smärtminskning” ser ut vecka för vecka. Jag tycker synd om min hund och undrar därför när det borde börja klinga av. Ställde därför denna fråga.
Citera
2021-10-24, 10:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Men vad fan är det för fel på dig? Jag blir inte klok på sådana som du heller.
Vad är det som är så absurt menar du? Varför är det absurt?

Jag vet hur hans rehab ser ut och hur vi ska trappa upp motionen. Jag vet när han klarar av att umgås med våra andra hundar igen också. Jag vet hur rehab-planen ser ut. Jag vet däremot inte hur hans ”smärtminskning” ser ut vecka för vecka. Jag tycker synd om min hund och undrar därför när det borde börja klinga av. Ställde därför denna fråga.

Det är inte jag som ställer frågor till okända människor på Flashback istället för till kliniken där hunden är opererad. Så….det är således inte mig det är fel på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in