Citat:
Ursprungligen postat av
Armondplantar
De kan sjunga, grejen är att de svajar med tonen för att det är live med publik.
Philip har rösten, men behöver bli mer tonsäker.
Jacqline har också verkligen potential, och det var bra att hon senast gjorde något annat än att härma Beyoncé.
Lite samma med Daut, som bara måste göra något annat än det han gjort hittills.
Annika kan sjunga, men hon kunde visa lite dynamik - hon måste inte ta i så hon spricker
hela
tiden.
Jag tycker att jag är någorlunda objektiv numera, men har svårt för att inte hålla på Sunny, bara för att hon är som hon är, men hon
har utvecklats, och är bra när hon lyckas som hon gjorde i fredags.
Lana har delvis gjort bra ifrån sig och har potential.
Fredrik gör, så vitt jag kan se, sin extremt nischade grej ganska bra, men vet inte vad han har i Idol att göra. Personligen tycker jag att det blir lite för mycket. Eller mycket för mycket.
Amena, lite svårt att säga. Hon verkar ta artisteriet som sådant på allvar, med kläder och smink och själva framträdandet - mystisk varelse, eller vad Anders Bagge sa efter avsnittet på hustaket, med luva, som fick en att tänka på Sagan om Ringen - men har hon rösten? Personligen tycker jag i vilket fall att det är kul muslimsk tjej är med och visar att en muslimsk tjej inte behöver vara = förvägrad att göra det hon vill med sitt liv.
Emma och Erik Elias förstår jag inte ens vad de gör/gjorde där.
Bästa sångaren hittills: Birkir. Men kanske inte den bästa artisten.