2021-10-23, 02:48
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Fyfan vad dekadent med att tatuera sig live.
Citera
2021-10-23, 10:33
Medlem
DisneyMouses avatar
Fan vad skönt att Emma åkte ut, hon har ju aldrig vart bra. Skulle inte ens kalla henne för sångerska.

Jag tycker Birkir och Philip var bäst, även Sunny gjorde det bra. Till och med Fredrik var bra, han brukar va dassig annars.

Amena och Erik-Elias var inge vidare dock.
Citera
2021-10-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Amema är en kopia på marty feldman i frankensteins monster filmen.
Ok. Nu är inte utseendet vad jag fokuserar på när jag lyssnar på musik. Har du ens en åsikt om hennes sångförmåga?
Citera
2021-10-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sachos_legs
Om vi nu ska dra upp det igen så ja, han är man.

Ni har ju fått alltsammans om bakfoten. Varför skulle en tjej som vill vara kille satsa på att se så mjuk och feminin som möjligt ut varje vecka? En transman vill ju framstå som maskulin. (Se: Cameron Jai)

Dessutom är Erik Elias 29 år, om han var född som tjej skulle det nog vara lätt att ta reda på.

Jag menar inget illa alls, jag bara konstaterade att jag haft väldigt fel. Jag har själv varit så övertygad om att jag enkelt kan se vem som är pojke och flicka sedan födseln men här gick jag bet.
Citera
2021-10-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Jag menar inget illa alls, jag bara konstaterade att jag haft väldigt fel. Jag har själv varit så övertygad om att jag enkelt kan se vem som är pojke och flicka sedan födseln men här gick jag bet.

Ingen fara haha, menar bara att det är frågor om hans könstillhörighet nästan varje vecka i tråden när det för länge sen är konstaterat att han är en man.
Citera
2021-10-23, 22:13
Medlem
Jacqueline är min favorit, hon är en riktigt bra sångerska! Hoppas och tror att hon kan gå långt, kanske final rentav. Nästa vecka hoppas jag att Amena ryker, för hon var verkligen usel i går.
Citera
2021-10-23, 22:25
Bannlyst
Idol? Är det inte 18 år gräns på Flashback 😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2021-10-26, 12:04
Medlem
De kan sjunga, grejen är att de svajar med tonen för att det är live med publik.
Citera
2021-10-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
De kan sjunga, grejen är att de svajar med tonen för att det är live med publik.

Philip har rösten, men behöver bli mer tonsäker.

Jacqline har också verkligen potential, och det var bra att hon senast gjorde något annat än att härma Beyoncé.

Lite samma med Daut, som bara måste göra något annat än det han gjort hittills.

Annika kan sjunga, men hon kunde visa lite dynamik - hon måste inte ta i så hon spricker hela
tiden.

Jag tycker att jag är någorlunda objektiv numera, men har svårt för att inte hålla på Sunny, bara för att hon är som hon är, men hon har utvecklats, och är bra när hon lyckas som hon gjorde i fredags.

Lana har delvis gjort bra ifrån sig och har potential.

Fredrik gör, så vitt jag kan se, sin extremt nischade grej ganska bra, men vet inte vad han har i Idol att göra. Personligen tycker jag att det blir lite för mycket. Eller mycket för mycket.

Amena, lite svårt att säga. Hon verkar ta artisteriet som sådant på allvar, med kläder och smink och själva framträdandet - mystisk varelse, eller vad Anders Bagge sa efter avsnittet på hustaket, med luva, som fick en att tänka på Sagan om Ringen - men har hon rösten? Personligen tycker jag i vilket fall att det är kul muslimsk tjej är med och visar att en muslimsk tjej inte behöver vara = förvägrad att göra det hon vill med sitt liv.

Emma och Erik Elias förstår jag inte ens vad de gör/gjorde där.

Bästa sångaren hittills: Birkir. Men kanske inte den bästa artisten.
Citera
2021-10-28, 09:48
Medlem
Kolla på Katias instagram, händelser från den här veckan. Från deras idolmiddag. Fredrik och Amena sjunger tillsammans. Så jävla bra! Johnny Cash och June Carter Cash.

https://www.instagram.com/s/aGlnaGxp...dium=copy_link
Citera
2021-10-29, 14:32
Medlem
Här är kvällens startfält där temat är Juryns val:

Jacqline Mossberg Mounkassa: Stay av Rihanna & Mikky Ekko

Annika Wickihalder: Take Me To Church av Hozier

Philip Ström: Against All Odds (Take A Look At Me Now) av Phil Collins

Amena Alsameai: Ocean Eyes av Billie Eilish

Sunny Taylor: Skate av Bruno Mars

Erik Elias Ekström: You’re Beautiful av James Blunt

Daut Ajvaz: U Got It Bad av Usher

Birkir Blær Odinsson: Leave The Door Open av Silk Sonic

Lana Sulhav: Ain’t No Sunshine av Bill Withers

Fredrik Lundman: I Want It That Way av Backstreet Boys
Citera
2021-10-29, 20:05
Medlem
peterZiipens avatar
Vad är konceptet i år? De som får flest röster får sjunga, och den som fått minst antal röster får inte ens sjunga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in