2021-10-23, 02:06
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Vad har riktig musiksmak att göra, egentligen, med ämnet Einar?
För att det som den döde gjorde hade ej med musik att skaffa utan var propaganda
för en sjuk våldskultur bland allehanda löst folk.
Alltså Hip hopen är endast en förespegling för dårar som försöker hitta genvägar till pengar och
rikedom utan att arbeta som hederligt folk.
Men ni blir avslöjade direkt då spelar det ingen roll vilken bil eller vilken klocka ni bär.
För ni kan trots det inte äta med rätt bestick.
Katter bland hermelinerna i alla lägen.
Klipp er skaffa en utbildning putsa skorna uppför er respektera kvinnor och barn så är det en bra
början bort från kriminalitet.
Musik skall byggas utav glädje sjunger Lill Lindfors en mycket stor erkänd artist i Sverige.
Citera
2021-10-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det var precis det jag skrev, om du kan se texten alltså.
Alltså en 19 årig mördad ej någon artist eller legend.
Det oljud som den döde frambringade är just bara oljud med.
På min tid hade vi Rolling Stones Spotnicks Hep Stars som förbilder Nancy Sinatra Supremes mfl.
Det är vad andra med mig kallar artister och legender.

Jag tycker att det är tråkigt, att du inte minns, hur det var att vara 19 år. 🥲
Är 100% säker på att dina föräldrar tyckte att Rolling Stones var olljud. Dessutom med långt hår på killar. 😇

Tragiskt att du har inte någon i din närhet, som kan få dig att inse att alla generationer har sin musiksmak.
Citera
2021-10-23, 02:10
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Asså förstår du inte att du är en onödig irrelevant gammal gubbe ingen bryr sig om?
Kanske därför du spyr ut dina åsikter här på flashback då ingen i verkligheten orkar lyssna på dina resonemang?
PS Jag orkade inte heller läsa dyngan du skrev precis

Du förstår inte det jag försöker förmedla så enkelt är det.
Samma med gängen de är icke läskunniga, då tar våldet över.
Men det är val näst år.
Nästan alla partier kommer att vara överens om framtiden, alla utom två.
Det kommer att ta tid men landet kommer tillbaka igen.
Gärna med trevlig musik som man blir glad av.
Jag var med när Hip hopens rötter föddes med både Ska Reggae och Rappers Delight så att
kalla mig mossig berör mig inte alls.
Citera
2021-10-23, 02:11
Medlem
Citat:
Vi märker att ni inte är särskilt insatt i kultur-
Punk är ingen subkultur den skapades av smarta gubbar i England alltså UK.
De nyttjade främst bandet Sex pistols för sina syften, bandets kläder var svindyra på Carnaby street.
Vidare är hip hop något fruktansvärt bedrövligt dåligt. Hip hop och HBTQI är skit.
Lägg till religion och Mellon så har vi något att sätta stop för direkt.
Du verkar inte ha en aning om populärmusik överhuvudtaget.
Alla genrer som finns inom denna med.
Vi talar världsstjärnor riktiga artister musiker inga apor i flock nu.

Det är du som inte har nån aning om populärmusik. Hip hop är den populäraste genren både i Sverige och globalt. Einar och Dree Low är de två mest streamade artisterna här. Drake är överlägset världens största artist mm. Så ja de är världsstjärnor och riktiga artister.
Citera
2021-10-23, 02:11
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Jag tycker att det är tråkigt, att du inte minns, hur det var att vara 19 år. 🥲
Är 100% säker på att dina föräldrar tyckte att Rolling Stones var olljud. Dessutom med långt hår på killar. 😇

Tragiskt att du har inte någon i din närhet, som kan få dig att inse att alla generationer har sin musiksmak.
Musik smak är en sak att hip hopen tagits över av gangsters i Sverige är en annan sak.
Jag ogillar verkligen inte allt.
Citera
2021-10-23, 02:16
Medlem
RotoRooters avatar
Citat:
Du förstår inte det jag försöker förmedla så enkelt är det.
Samma med gängen de är icke läskunniga, då tar våldet över.
Men det är val näst år.
Nästan alla partier kommer att vara överens om framtiden, alla utom två.
Det kommer att ta tid men landet kommer tillbaka igen.
Gärna med trevlig musik som man blir glad av.
Jag var med när Hip hopens rötter föddes med både Ska Reggae och Rappers Delight så att
kalla mig mossig berör mig inte alls.
Kan nog handla om att du skriver som en kratta och inte verkar kunna förmedla dina tankar rent konkret utan istället börjar snacka Wagner och hur du inte blir glad av ortenrap.
De känslor som väcks hos dig när du lyssnar på gangsterrap är väl helt irrelevanta till musiken som en konstform?
Citera
2021-10-23, 02:16
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Det är du som inte har nån aning om populärmusik. Hip hop är den populäraste genren både i Sverige och globalt. Einar och Dree Low är de två mest streamade artisterna här. Drake är överlägset världens största artist mm. Så ja de är världsstjärnor och riktiga artister.
Snacka inte om mest streamade det är bara siffror inte riktiga lyssnare, matematik är inget för dig.
Lägg ned nu Hip hopen kom på 80 talet Rappers Delight räknas som embryo för det alltså
ett gäng dj:s från NY så lägg av jag var med på den tiden.
Däremot nu så manipuleras spel listor mellon och en rad forum där musik spelas.
Att vara känd artist är något helt annat.
Ungdomar som då är huvudgruppen för Hip hop kulturen och musiken är dock i kraftig
minoritet bland åldersgrupper då den äldre generationen bara blir äldre och äldre.
Citera
2021-10-23, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag gillar en hel del hiphop MEN det är knappast den populäraste musiken globalt. Einar Dree Low och Drake är upphypade och givetvis har de köpt streams och visningar i mängd. Men de är inte ens i närheten av toppskiktet av rappare.
Citera
2021-10-23, 02:22
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotoRooter
Kan nog handla om att du skriver som en kratta och inte verkar kunna förmedla dina tankar rent konkret utan istället börjar snacka Wagner och hur du inte blir glad av ortenrap.
De känslor som väcks hos dig när du lyssnar på gangsterrap är väl helt irrelevanta till musiken som en konstform?
Budskapet är inte bra så mycket kan jag säga svar ja. Vidare är ni knappast lingvist att bedöma mig.
Det är snarare så att ni inte förstår mitt språk helt enkelt.
Då försöker ni med låga tricks, vilket står er fritt.
Dock är det fullständigt egalt för mig vad ni gör.
Jag anser fortfarande att det är fel att kalla den mördade för artist, då det ordet innebär något
fint i mina öron.
Som Celine Dion eller Elvis och Jerry Williams, de var är artister och legender de kommer att vara
ihågkomna även i framtiden icke den framlidne.
Citera
2021-10-23, 02:25
Bannlyst
Citat:
Snacka inte om mest streamade det är bara siffror inte riktiga lyssnare, matematik är inget för dig.
Lägg ned nu Hip hopen kom på 80 talet Rappers Delight räknas som embryo för det alltså
ett gäng dj:s från NY så lägg av jag var med på den tiden.
Däremot nu så manipuleras spel listor mellon och en rad forum där musik spelas.
Att vara känd artist är något helt annat.
Ungdomar som då är huvudgruppen för Hip hop kulturen och musiken är dock i kraftig
minoritet bland åldersgrupper då den äldre generationen bara blir äldre och äldre.
Men bara för att du är boomer och kommer ihåg hur hiphopen kom till betyder väl inte per automatik att du har koll på dagens rap? Det har hänt lite sen NWA och Public Enemy vetdu. Einár tillhörde den nyaste generationen inom svensk hiphop och han hade något extra som de andra nu samtida saknar.
Citera
2021-10-23, 02:26
Medlem
RotoRooters avatar
Citat:
Budskapet är inte bra så mycket kan jag säga svar ja. Vidare är ni knappast lingvist att bedöma mig.
Det är snarare så att ni inte förstår mitt språk helt enkelt.
Då försöker ni med låga tricks, vilket står er fritt.
Dock är det fullständigt egalt för mig vad ni gör.
Jag anser fortfarande att det är fel att kalla den mördade för artist, då det ordet innebär något
fint i mina öron.
Som Celine Dion eller Elvis och Jerry Williams, de var är artister och legender de kommer att vara
ihågkomna även i framtiden icke den framlidne.
Behöver inte vara en lingvist för att smått irriteras av dina ständiga särskrivningar osammanhängande kopplingar. Lite ironiskt att du nämner Elvis, som på sin tid fick så mycket kritik för den musik han skapade, och sättet han dansade. Ja, du verkar vara något av en riktigt inbiten stofil. Jobbigt när saker förändras, eller hur?
Citera
2021-10-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerhandelse
skiter fullständigt i att den gris rapparen är död. Ju för desto bättre tycker jag. tråkigt för hans familj dock, typ hans retarderade tjackhora till mamma. Jag gråter uppriktigt för henne, det jävla ludret.

Så du gråter för hans mamma? Samtidigt som du skriver nedlåtande saker om henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in