Citat:
Du ser inte det paradoxala i ditt väldigt idiotiska inlägg? Han var ju av precis samma skrot och korn som araberna eller negrerna som sköt honom - enda skillnaden var att han stod på andra sidan nian.
Den avslutande frågeställningen kan jag dock ställa mig bakom, men det går inte att göra något åt. 40% av alla under 35 år i Sverige är araber eller negrer, och dessa lyssnar inte på något annat än förortsrap. De kan varken stava till jazz, reggae, metal eller elektroniskt. När så många unga lyssnar uteslutande på något så får det spridning, och små lintottar i tonåren får då - precis som svartskallarna - för sig att det är döhäftigt att sälja kamelhasch och sönderbankad kola medan man springer runt med den där bögiga handväskan och fluffiga jackan.
Populärkultur går inte att vända hur hårt man än försöker - det är något som naturligt kommer och går. Finns en anledning till att utsvängda brallor dog ut, men det har väldigt lite med något slags kollektivt motarbetande att göra, utan det bara blev så när något nytt och spännande tog deras plats. Förortsrappen är här för att stanna eftersom invandrarna är här för att stanna. Vänj dig (även om det tar emot lika mycket som det gör för mig...).