2021-10-22, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Kommunist-Sverige? Ja, Sverige har förbjudit privategendom, ingen äger något här. Ibland vill man dra på användaren som skrev en smäll med handen, men dig, vill man ta Marx's Kapital och ta till så du somnar, så kan du läsa på sedan. Jo, för fan. Folket äger maskinerna och någon privategendom finns inte. Är du körd i skallen eller var det din "far" som gjorde det?

Var fick du luft ifrån? Vem fan är du? Kör upp SVT och dess 8 miljarder upp i arslet. Jag skiter väl i om du blir lite kränkt av påpekandet hur pass extremt Sverige är. Jag behöver väl för fan inte väga orden på vågskål bara för att du ska bli nöjd. Det sista jag skriver.
Citera
2021-10-22, 23:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatface
Vet ej, men om jag fattar det rätt så blev han avtvingad klocka och halskedjor vid ett tidigare tillfälle.

Han köpte väl en ny?
Citera
2021-10-22, 23:18
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det har vi faktiskt. Lagar har dock svårt att stoppa girighet, vapenbruk, hämndlystnad, maktbegär och drogfixering bland folk som inte bryr sig om lagar.

Fast hade vi haft exakt samma lagar som i Danmark så hade vi haft ungefär samma kvot av skjutningar. Droger är förmodligen en stor del av problemet, eller droghandel. Ett stort problem är ju också att dagens ungdom ser upp till se här jävla mupparna.
Citera
2021-10-22, 23:19
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Einar som poserar med en kpist

https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko?t=85

Åhhh, vad synd det är om den gullungen alltså.
Han är liksom anledning till varför unga går runt och skjuter.

Det där är inte Einár.
Citera
2021-10-22, 23:19
Medlem
Slampsmurfens avatar
Citat:
Inget barn ska dö i förtid men här har du einar som poserar med en kpist och hotar https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko?t=85

Fortfarande tragiskt. Hade det varit mitt barn så hade han fått örfilar till han pratade ren svenska.
Citera
2021-10-22, 23:20
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Varför är Vårbynätverket så stjärtfixerade? Är det för att de saknat en trygg fadersfigur under uppväxten?

Troligtvis. Samt att smågrabbars stjärtar står högt i kurs i fängelset, så de hinner skaffa sig stor erfarenhet inom området när de skakar galler.
Citera
2021-10-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollo77
Jag har idag fått anledning att bekanta mig lite med Einars musik. Måste säga att det var en gnutta bättre än mina, förvisso, mycket lågt ställda förväntningar. Men det hade nog varit bättre om han till exempel utbildat sig till sjukgymnast, eller fritidsledare och gjort lite nytta i samhället. Särskilt som Spotify, enligt uppgift, betalar artisterna så dåligt. Har svårt att se att han kunnat leva på musiken efter trettio. Och inte hade han utseendet med sig heller. Nåväl, detta saknar numera relevans. Sorgligt, hursomhelst, att han inte kunde nöja sig med att hitta på gangstertexter, utan tvunget skulle leva dem. Kan det vara det där biltjuvsspelets fel?
Du kan oroa dig över mycket. Einars ekonomi är inte en av sakerna: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/39qd40/miljonregn-over-einar-efter-succearet

7miljoner i vinst på ETT år, efter att löner och alla kostnader är betalda.

Jo, att sadla om till sjukgymnast, ur ett ekonomiskt perspektiv, hade verkligen varit en bra deal.

Vad lär sig folk i skolan nu för tiden… Prata bajs utan fakta?
Citera
2021-10-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det där är inte Einár.

Spola tillbaka lite i videon så ser du fler filmer på honom i samma huva.
Hans egna videor.

Förstår inte vem du försöker försvara här?

Killen springer runt och hotar människor med pistol och blir sedan mördad?

Jaha oj, vad förvånad man blir.
Citera
2021-10-22, 23:22
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Einar som poserar med en kpist

https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko?t=85

Åhhh, vad synd det är om den gullungen alltså.
Han är liksom anledning till varför unga går runt och skjuter.

håller med, tycker den som sköt borde bjudas in i tv4as mys soffa och får prata om hur han gjort mer för att stoppa framtida skjutande genom att plocka bort den största våldsinfluencern sverige haft
Citera
2021-10-22, 23:22
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen
Fortfarande tragiskt. Hade det varit mitt barn så hade han fått örfilar till han pratade ren svenska.

Ja, det börjar bli för jävligt när man måste skicka infödda medborgare, som gått igenom grundskolan, på SFI.
Citera
2021-10-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Jaha, nu fick han vara "gangsta".

Tråkigt för honom att han blir bortglömd om typ 3 månader.

Jag tror dock inte han blir bortglömd så fort! Idag är första gången som jag lyssnar på hans musik. Visst, det är inte andra men heller inte kasst. Han har rätt bra flow och jag tror han kanske får lite "martyrstatus" och fler fans av hans musik nu i efterhand, ironiskt nog...!
Citera
2021-10-22, 23:23
Medlem
Bavaros avatar
Har svårt att känna sympati, en svensk kille som vill låta som importerad gympabrallkrigare, suttit på HVB-hem och glorifierar droger o våld i sin musik. Föräldrar som totalt misslyckats med sin uppfostran antagligen pga upptagenhet med sin egen karriär, well då går det som det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in