2021-10-22, 18:15
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Så avsikten med att hämta vapnet kan vara för att skrämma. Avsikten med att avlossa att skrämma/markera ännu hårdare. Det fattar du med så varför frågar du det igen?

Jag håller med om att det är mkt läskigt att bli skjuten i bröstet med 12 gauge hagel på 3 meters avstånd. Dödligt läskigt, till och med.
2021-10-22, 18:42
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast om man finner sig i att ringa sitt ex men inte 112. Hör du inte själv hur illa det rimmar?

Men Emmelee varfør påstår du detta hele tiden????

HON RINGDE 112 FØRE HON RINGDE SITT EX. LES FOR F... FUP OG SLUTA JUGE OG MED AT LAGE DINE TRÅDSANNINGER !!!!

hon ringde 112 kl.23.03.09
och hon ringde exet kl.23.19.50
2021-10-22, 19:49
Medlem
BMC64s avatar
Det stämmer faktiskt att L ringde 112 innan hon ringde K, det som kan vara förvirrande är att i förhöret med K så verkar han inte ha uppfattat att hon redan ringt 112. Om jag bidragit till nån förveckling gällande detta så ber jag om ursäkt. Rätt ska va rätt hon ringde 112 först och K sen

My bad
2021-10-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Men Emmelee varfør påstår du detta hele tiden????

HON RINGDE 112 FØRE HON RINGDE SITT EX. LES FOR F... FUP OG SLUTA JUGE OG MED AT LAGE DINE TRÅDSANNINGER !!!!

hon ringde 112 kl.23.03.09
och hon ringde exet kl.23.19.50

Kimmo säger iallafall i förhöret att han ber henne lägga på och ringa 112.

Och vänta lite nu - ni får det att låta som om det är normalt att på fyllan hämta ett laddat vapen och sikta på nån - för att skrämmas eller markera?
Man drar väl därifrån som markering - inget annat .
Om jag blir ombedd att lämna nåns bostad av ägaren - då går man. Punkt slut
Oavsett tid på dygnet.
Det var 30 grader varmt ute dessutom. Inte mitt i vintern. Kunde bara gått till en park och satt sig.

Och om E ville ha henne där fast - hade hon ju varit skriven där. Säger sig självt
2021-10-22, 20:41
Medlem
BMC64s avatar
Jag försvarar absolut inte L , tvärtom jag tycker det hon gjorde är avskyvärt, och borde låsas in på livstid. Men jag hade fel i mitt påstående att hon ringde K innan 112. Jag ville bara säja det att rätt ska va rätt.
2021-10-22, 21:03
Medlem
Citat:

Och vänta lite nu - ni får det att låta som om det är normalt att på fyllan hämta ett laddat vapen och sikta på nån - för att skrämmas eller markera?
Oavsett tid på dygnet.
Det var 30 grader varmt ute dessutom. Inte mitt i vintern. Kunde bara gått till en park och satt sig.

Och om E ville ha henne där fast - hade hon ju varit skriven där. Säger sig självt

Ja det beror väl lite på vad man har blivit lovad innan.
Om jag hade blivit lovad att bo där, kanske även "bo här tills vi skaffar något annat", så hade jag nog också blivit sur och stannat kvar. Och det gäller nog ännu mer om ifall personen även utnuttjat mig då personen vet om att man annars är utan hem. Då hade jag absolut stannat.
Senast redigerad av svennesanning 2021-10-22 kl. 21:26.
2021-10-22, 21:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Oavsett tid på dygnet.

Nej, du läser in något som inte står där, ingen har sagt eller antytt att det är "normalt"!!!!!

Varför ska man dra därifrån som markering? Från den bostaden/rummet man hyr? Jag vet inte om L betalade någon hyra, men det är inte omöjligt.

Om ägaren hyr ut ett rum till någon, så kan man inte kasta ut den hyresgästen hur som helst, eller när som helst! Som ägare till en bostad som man hyr ut helt eller delvis så har man ett visst ANSVAR!

Om det var 30 grader varmt ute, varför ska kvinnan gå och sova i "parken"? Dyngfull, med risk för ex våldtäkt?

Det finns många anledningar till att personer inte står skrivna där de faktiskt bor (även om det inte är riktigt lagligt), det KANSKE var L som inte ville skriva sig där?? För att officiellt stå som hemlös så att soc till slut skulle hjälpa henne med bostad. Det är en gissning/spekulation av mig! INGEN sanning alltså!
2021-10-22, 21:31
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med i mycket!

Det är många som springer ifrån sitt egna hem i en hotsituation. Materiella skador går att ersätta, men inte ett liv!

Sedan försvarar jag inte L, jag vill veta vad som hände den där kvällen HELA KVÄLLEN!

Rapporterar dig för personangrepp, inga trevliga ord du använder!

Om E inte trodde att L skulle skjuta, bör betyda att det hänt minst en gång innan!
Gör så, alla har rätt till sina åsikter. Du är rätt så hård i dina egna tolkningar, men alla håller inte med förstå det är du snäll!
2021-10-22, 21:43
Medlem
BMC64s avatar
# gold94, bry dej inte om MA, hon är patroniserande mot folk till höger & vänster, men när hon blir bemött med samma mynt, då är tonen otrevlig och det ska anmälas, nåja

Jag tror verkligen inte att E tog hyra av L, det är ju bevisat att han köpte både bil och MC till henne.
Min teori är att han var olycklig och kärlekskrank, sen träffade han denna tickande bomb, som till en början verkade vara ok, men sen kom sanningen ikapp, han kunde inte hantera den sitsen, å sen blev han skjuten.
2021-10-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
# gold94, bry dej inte om MA, hon är patroniserande mot folk till höger & vänster, men när hon blir bemött med samma mynt, då är tonen otrevlig och det ska anmälas, nåja

Jag tror verkligen inte att E tog hyra av L, det är ju bevisat att han köpte både bil och MC till henne.
Min teori är att han var olycklig och kärlekskrank, sen träffade han denna tickande bomb, som till en början verkade vara ok, men sen kom sanningen ikapp, han kunde inte hantera den sitsen, å sen blev han skjuten.

Kan garantera att hon bodde där gratis, levde på honom som en parasit
Som hon gjort på alla män hon haft. Hon har ju ingen karriär eller haft ett vettigt jobb.
Med alla dem problem och diagnoserna - borde hon ju focuserat på att må bra- inte träffa nya killar igen och igen - lär sig ju aldrig liksom.
Och har man såna skulder, inget boende och 4 ungar - borde man väl ta hand om det - inte dejta nya killar.
Och med 4 barn och inget boende så borde man prioritera sånt - inte lägga över 150 tusen på skönhetsoperationer.
Säger ju en del om intelligensen där.
Och att en snäll kille med sårad bakgrund som bara ville hitta kärleken - fastnar i hennes klister - är hemskt.
2021-10-22, 22:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Kan garantera att hon bodde där gratis, levde på honom som en parasit
Som hon gjort på alla män hon haft. Hon har ju ingen karriär eller haft ett vettigt jobb.
Med alla dem problem och diagnoserna - borde hon ju focuserat på att må bra- inte träffa nya killar igen och igen - lär sig ju aldrig liksom.
Och har man såna skulder, inget boende och 4 ungar - borde man väl ta hand om det - inte dejta nya killar.
Och med 4 barn och inget boende så borde man prioritera sånt - inte lägga över 150 tusen på skönhetsoperationer.
Säger ju en del om intelligensen där.
Och att en snäll kille med sårad bakgrund som bara ville hitta kärleken - fastnar i hennes klister - är hemskt.
Jag tror inte du kan "garantera" nånting. Och att du sen tror det var den här sortens liv LB drömde om säger det mesta om dig. Hon är en produkt av det klassiska arv/miljö; hon har inte valt att hennes liv skulle bli så här. Skulle du? Säger en hel del om intelligensen hos dig om du tror det...
2021-10-22, 22:33
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64

Och E själv var en korgosse eller ... sanningen kanske kom ikapp L också när hon upptäckte att den trevlige, generöse mannen var en kontrollerande alkis. Detta är inget försvar till att hon sköt men kanske till att förhållandet var stökigt i slutet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in