2021-10-22, 21:41
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Undertecknad är inte en stor fan av rap, men jag förstår och uppskattar väldigt olika sidor av den musikaliska skalan. Einars rap, i kombination med beat, ackordföljder och texter måste ändå anses som väldig bra.

Valfri person här på Flashback skulle inte kunna komma upp med detta, även om ni försökte och fick 1000 år på er. Sådant stavas talang, även om man inte gillar genren som sådan.

Uppenbarligen hade Einar många fans och följare, och detta har sänt chockvågor genom samhället. Trots att det bara är en gängskjutning i mängden, dess värre. Så förhoppningsvis leder Einars för tidiga död till ett uppvaknande i politiken, att det måste vara slut med daltande och mycket hårdare tag mot gängen. Total nolltolerans mot våld och all form av dåligt uppförande.

Bra skrivet. Känns tråkigt att en talang lilt einar går Bort allt för tidigt även om jag inte lyssnade på hand musik uppskattade jag talangen.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym52
Håller med helt! Sverige har blivit befriad från ännu ett as! Jag fattar verkligen inte att media (Aftonbladet och Expressen) producerar massa kolumner och beklagar hans död. Leker man gangster så är sannolikheten ganska stor att man dör som en sådan. I ett bakhåll.

För att han är vit och en av Dem egentligen är kanske en sak. Detta är just vad "högern" försöker förklara hela tiden.. Det ÄR skillnad, det finns VI och det finns DOM. Men samtidigt leker just de upprörda normalt sett annars som "hela världen är en och samma"!

Fan heller, Sverige åt svenskarna och Afrika och afrikanerna!
Citera
Medlem
SVT på minnesceremonin..
Folket och reportern ser mycket ledsna ut över utvecklingen i Sverige.
https://imgur.com/ryYO876
Citera
2021-10-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaOrebro
Vem tar ett kort på en död person. Vem fotade?
De själva

https://streamable.com/3c5kby
Citera
2021-10-22, 21:42
Medlem
strogarns avatar
https://www.youtube.com/watch?v=nVqpIpHCFZA
Nytt footage
Citera
2021-10-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ja, precis. Det är ju ganska vanligt numera att man så kallat "bröstar en fyra för att bli en 100-gubbe". Dvs, man tar 4 år av ungdomsvård för att sedan bli helt antagen av sitt gäng. Det genererar respekt av en i gänget och man klättrar dessutom.

Sen kan man ju såklart diskutera om högre straff och så. Men det är ju mer givande att ändra det strukturella. Jag menar, om folk fortfarande har en inställning om att mörda så kommer det ju ske oavsett hur högt straffvärde du har. Titta på USA. Där har du ju multipla livstider. Hindrar det folk från att mörda varandra? Nej.

Ja, tycker man att fyra år, då man inte får göra vad man vill, är häftigt, så är det något större fel.
Nej, då är det kanske inte så fel med avrättning, för att bli av med problemet.
Citera
2021-10-22, 21:44
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tjejener? Syftar du på tjetjener? Oavsett så har ditt exempel ingen relevans för det här fallet. Haval och Yasin tillhör inte samma folkgrupp men samma kriminella gäng. Denna BO tillhörde också ett kriminellt gäng. Många svenskar tillhör dessa gäng, etnicitet spelar ingen roll i sammanhanget.

Ge mig ett exempel på när en svensk "medlem" i ett gäng blivit mördad och någon ur ett konkurrerande gäng har blivit mördad som hämnd. Inte ett MC-gäng alltså, utan ett orten-gäng.

Själv misstänker jag ju att de svenskar som ansluter sig till sådana gäng är för korkade för att fatta att de aldrig kan bli några "brushor" på riktigt, och att blattarna asgarvar åt dem bakom deras ryggar. Men bevisa att jag har fel.
Citera
2021-10-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
https://www.youtube.com/watch?v=nVqpIpHCFZA
Nytt footage

Varning för läskigt ansikte som hoppar fram
Citera
2021-10-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Måste ändå säga att jag tycker ganska synd om Einar.

Han slog igenom med en ganska habil förortsrapphit som inte var överdrivet gangsterorienterad. Han var dessutom bara 16-17 år och man kan väl ändå ha ett visst överseende för att man lajvar lite gangster i den åldern.

Hans framgångar ledde till att rappande gängkriminella haters kidnappa honom.

Därefter försökte Einar förgäves bygga upp ett eget våldskapital och eventuellt även att utkräva hämnd, vilket kan ha varit vad som ledde till att han mördades.

Sista stycket visar att det inte är synd om honom. Försök igen.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Vi vet ju redan nu att ingen kommer straffas för mordet. Ibland lyckas polisen gripa någon, men det går aldrig ett bevisa vem som gjort vad och efter en tid läggs utredningen ned. Samhället kan spara mycket tid och resurser genom att helt enkelt låta bli att utreda sådana här brott, eftersom det ändå aldrig leder till åtal. Sveriges rättsväsende klara inte av sådan här kriminalitet, det är bara att inse. Sen hjälper det inte att Löfven sitter i tv och säger att vi aldrig kommer acceptera detta, för det gör vi faktiskt. Vi har skapat ett regelverk som gynnar brottslingarna och bakbinder rättsväsendet, så vi får skylla oss själva. Eller lagstiftarna, i alla fall.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Har varit i någon sorts chock hela dagen även fast jag bara lyssnat på en eller två hela låtar med honom. Man har ju ändå läst/sett/hört om honom väldigt ofta senaste åren och jag har även tillsammans med några polare gjort narr av honom på fyllan ett antal gånger.

Tycker dock att det är helt sjukt att han blir hyllad som "Sveriges bästa rappare". Ligger ribban verkligen så lågt nu för tiden? Det är ett hån mot Sveriges hiphophistoria.

En talangfull (märk ordet) rappare är inte beroende av autotune till sin kassa mummelrap. Då har man ingen talang. Förstår om det lockar kids på 10-15 år som inte vet bättre.

Ändå väldigt tragiskt men inte helt förvånande. Han visste vad han gav sig in på och ville vara en av de tuffa. Han var kaxig som fan i en miljö som består av Sveriges värsta mördare men precis som alla andra likasinnade så hade han inget konsekvenstänk över huvud taget. Då slutar det såhär, tyvärr.
Citera
2021-10-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Han uttryckte ju t o m i en låt om hur han beställt mord lyssna på den senaste låten 1 minut in

Enligt sr så är inte rap våldsam, så du har fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in