2021-10-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Han/dom önskar nog han åker fast faktiskt. Annars kommer båda återförenas med Einar relativt fort.
Vad menar du? Ingick Einar i något gäng som nu kommer hämnas?
Citera
2021-10-22, 21:30
Medlem
https://streamable.com/3c5kby
Citera
2021-10-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Finskt tattarnamn.
Finskt zigenarnamn!?
Citera
2021-10-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Hade varit intressant att veta hur personen som sköt Einar mår just nu då han (skytten) vet att han kommer åka fast för mordet.

Tror inte de bryr sig nämnvärt. Med ungdomsrabatt och invandrarrabatt så blir det max tre år på ungdomsgård, med pingis, biljard, tv-spel, film och socialt umgänge med vänner, tre mål mat om dagen och fri utbildning/träning.

Finns gott om fritt folk i andra delar om världen som hade drömt om en sådan tillvaro.

Sedan när de kommer ut så har de respekt och status.
Citera
2021-10-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Hur han/dom mår?
Troligtvis är det två Somalier eller kanske araber, de är 16-17 år gamla..
De kommer få ett par år ungdomsvård och komma ut som kungar igen..

Folk är inte rädda för straffen i Sverige, varför tror du 17 åringar mördar?
Antagligen pga skulder, dvs antingen utför dom ett jobb och skulden skrivs av eller så blir dom själva skjutna.
Citera
2021-10-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Rip in piss. Leker man gangster får man leken tåla

Håller med helt! Sverige har blivit befriad från ännu ett as! Jag fattar verkligen inte att media (Aftonbladet och Expressen) producerar massa kolumner och beklagar hans död. Leker man gangster så är sannolikheten ganska stor att man dör som en sådan. I ett bakhåll.
Citera
2021-10-22, 21:33
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Nej, finns en bild utan det. Någon har lagt till det efter.
Ok, trodde att det var originalet. Men verkar ändå som att någon har satt dit honom.
Citera
2021-10-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Har Åkesson uttalat sig? Det verkar som SVT inte har så mycket politiska röster från dagen.

Har gått igenom nordiska mediehus och det verkar som bara Norge rapporterar om mordet med långa artiklar, Finland nämner det i en artikel, Danmark är tyst, Island likaså
Någon grad av mörkläggning äger rum
Löfven har kommenterat, Busch Thor har uttryckt kritik mot gängkulturen som ligger bakom ännu ett mord
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
Vad är som intresset? Bara nyfiken. Du kan ju se ISIS behading videos hela kvällen som är mycket häftigare.
Om du gillar sånt. Finns nog någon bild i tråden på någon snubbe som ligger.

För mig handlar det enbart om att jag vill veta att de verkligen finns. Samt, hur de fått och får spridning då de inte finns på Flashback.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Undertecknad är inte en stor fan av rap, men jag förstår och uppskattar väldigt olika sidor av den musikaliska skalan. Einars rap, i kombination med beat, ackordföljder och texter måste ändå anses som väldig bra.

Valfri person här på Flashback skulle inte kunna komma upp med detta, även om ni försökte och fick 1000 år på er. Sådant stavas talang, även om man inte gillar genren som sådan.

Uppenbarligen hade Einar många fans och följare, och detta har sänt chockvågor genom samhället. Trots att det bara är en gängskjutning i mängden, dess värre. Så förhoppningsvis leder Einars för tidiga död till ett uppvaknande i politiken, att det måste vara slut med daltande och mycket hårdare tag mot gängen. Total nolltolerans mot våld och all form av dåligt uppförande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Finskt zigenarnamn!?

Grönfors, ja inte Grönberg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chelsea99
Nu har jag inte hunnit läsa allt men detta är vad jag tror hände..

Einar blev kidnappad av Haval och Yasin för ett tag sedan.
Polisen lyckas via Encrochatt sätta ditt Haval och Yasin och det är Einars mamma som gjorde en anmälan. Einar själv ville varken vittna eller anmäla.

Under tiden som Haval sitter inne så blir hans bror skjuten, Dara tror jag han hette.
Ryktet går och det sägs att Einar ligger bakom detta. Då vet man egentligen ingenting men många tror att han kan ha beställt det eftersom han blev kidnappad.

Einar släppte för några veckor sedan en låt där han säger följande:

"Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ***** "

Det sista i raden hörs aldrig i låten utan det läggs på en ljudeffekt.

Om man som jag är en riktig hiphop-torsk och har koll på vokalrim/multies så kan man räkna ut att
vad det sista blir. Rimmen är /Roliga/modiga/blod i natt / Bror blir jappt
Jappt = Knullad/skjuten/plockad

När jag hörde den låten så blev jag överraskad av att Einar säger så med tanke på ryktetet
om att han beställt mordet på Haval redan florerade.
När jag hörde det så tänkte jag att dom kommer ju klippa honom.

Jag tror heder och stolthet tog över och Haval har beställt mordet på Einar.

Tycker det är tragiskt att välbetalda artister ska hålla på med sån här trams istället för att bara göra musik. Tragiskt.

Det är min teori.

Rätt bra sammanfattning på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in