2021-10-22, 19:50
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
´

Varför visste alla att han skulle skjutas? Varför var där en hotbild mot just honom? Hade han vittnat? Jag vet att han kidnappades av Yasin.

Jag läste (på FB) att han fick skydd av Bandidos. Sorgligt oavsett. Jag tycker synd om hans mamma och pappa just nu.
Asså ha fakta innan du skriver.. yasin försökte kidnappa honom men misslyckades eller drog sig ur det är lite oklart, Haval däremot hjälpte till så att kidnappningen blev fulländad cirka två veckor senare.. Vilket det har spekulerats om att det sen ska höra ihop med att havals lillebror dara blev mördad, Vilket tycks tros av vissa vara anledningen till att einar den lilla stjärtgossen nu blev klippt.. eller så hör det här ihop med knivbråket på krogen för en tid sen där einar blev gripen och det började florera hotmedelanden mot honom på bland annat Instagram, bland annat nåt i stil med "de dags gör dig redo och klä dig i svart"..

Hur som helst, det var på tiden
Citera
2021-10-22, 19:50
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Förlåt men det är ingen värld man väljer för att man inte har någon väg värd att ta. Många växer upp i det. Har kompisar eller släktingar så kör man på det man vet. Och så länge det går. Det är ungefär som sådana som kommer för sent till jobbet om och om igen. Om de klarar sig och inget händer är det klart de fortsätter.

Det samhället kan göra här är att sätta stopp för det och göra så det inte lönar sig. Det är trams och kvinnologik att tycka synd om kriminella för att de inte fått möjligheter. Utlänningar är kanske en annan femma för de har mycket svårare att få jobb pga att de är utländska men svenska snorungar som einar har inget att gnälla över.
Polisen verkar tro att det är FLG-grabbarna på videon
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-soker-efter-video-lades-ut-kort-efter-mordet/
Tipsaren här i tråden tog tillbaka sitt påstående och menade att FLG-videon var gammal och falsk
Senast redigerad av becko 2021-10-22 kl. 19:53.
Citera
2021-10-22, 19:52
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
Ja, möjligtvis. Men varför tycker han att det är coolt? Pga hur han är som person. Detta är inget han valde därav är det dum att sitta och hävda det.
Han var 19 år och myndig Han hade en karriär baserad på gangstarap. Han tyckte att det var coolt.
Citera
2021-10-22, 19:53
Medlem
Flg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Polisen verkar tro att det är FLG-grabbarna på videon
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-soker-efter-video-lades-ut-kort-efter-mordet/

Polisen söker videon, har någon kvar den?
Citera
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Finns det nån bild på denna charmör och fina kille som kallas Dumle?

Dumlee163 pp Instagram
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid

jag har den
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Finns det nån bild på denna charmör och fina kille som kallas Dumle?

Dumlee163 @ instagram

Den andra som var med Einar förutom dumle är Adel. Adel164 @ instagram
Senast redigerad av pansarbritta 2021-10-22 kl. 19:56.
Citera
Medlem
beckos avatar
Citat:
Den finns tidigare i tråden
Citera
2021-10-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetintengtomngn
jag har den

Jag med faktiskt
Citera
Medlem
Citat:

fast vet inte om det är den videon de söker, har en video när två personer viftar med vapen maskerade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag var inget fan av Einar. Men kom igen. Grabben var 19år gammal. Han var ung o naiv men framförallt i den ålder då man som grabb vill spela tuff och flexa för sin omgivning. Han var ingen fullblodsgangster, inte på långa vägar.

Förr i tiden mördade man rivaliserande gängmedlemmar för att dom stod i vägen när man ville plocka nya marknadsandelar. Idag skjuter man precis vem som helst, var som helst. Man vill ha ett mord i sitt CV för att visa att man är äkta, det ger street cred.

Galen utveckling. Det gick från inget till allt väldigt snabbt. För dom här grabbarna finns inget annat än gängtillhörigheten och den gangsterimage som följer med på köpet. Samhällets stora misslyckande är att dessa grabbar inte ser någon annan väg i livet som är värd att ta. Människor som söker sig till gäng vill i grund o botten tillhöra. Känna att man är en del av något. Precis det som integrationspolitiken misslyckats med. Som man bäddar får man ligga. Man valde att sätta alla invandrare utanför det svenska samhället i nedgånga lägenheter med tillhörande soc-bidrag ute i orten. Lagom långt bort från oss fina svenskar. Jag tar inte invandrare i försvar. Men jag kan förstå att utvecklingen gått i den riktning som den gjort eftersom svenska politiker stoppat huvudet i sanden i 30års tid. Man har i huvudtaget inte haft någon samverkan med människor i förorten och känt av utvecklingen i förorten. Nu står man här, tagna på sängen, och förstår ingenting.

Fast kom igen. Alla har ett eget ansvar. Alla blir inte gangsters bara för att man råkar födas i en förort. De flesta gör sitt bästa. Syrrorna till många kriminella gängmedlemmar pluggar till läkare och psykologer. Knappast politikers fel att några väljer fel väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in