2021-10-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Han lekte gangster, han var inte det på riktigt. Tror du alla mördare i långfilmer är det på riktigt?
Det kunde sägas om honom tills kidnappningen. Agerandet efter och att fortsätta leva tystnadskultur och söka sig till ännu fler problem trots pengar och framgång säger att han ville leva det livet.

Han borde bara accepterat att den världen är smutsig, ändrat sina texter för att belysa det och krama ur några skivor till. Men han sökte sig djupare in i det för bakom tuffa fasaden var bara en osäker kille som sökte en plats.

Om man själv fick massa uppmärksamhet som 11-åring av betydligt äldre folk, för att slå igenom stort redan som 16-åring. Lägg till lite osäkerhet och en större press att bevisa sig i genren bara för att man är svensk. Hinner man ändra det tankesätt man haft i stort sett hela livet på 3 år för att hinna ta sig ur det?
Citera
2021-10-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag var inget fan av Einar. Men kom igen. Grabben var 19år gammal. Han var ung o naiv men framförallt i den ålder då man som grabb vill spela tuff och flexa för sin omgivning. Han var ingen fullblodsgangster, inte på långa vägar.

Förr i tiden mördade man rivaliserande gängmedlemmar för att dom stod i vägen när man ville plocka nya marknadsandelar. Idag skjuter man precis vem som helst, var som helst. Man vill ha ett mord i sitt CV för att visa att man är äkta, det ger street cred.

Galen utveckling. Det gick från inget till allt väldigt snabbt. För dom här grabbarna finns inget annat än gängtillhörigheten och den gangsterimage som följer med på köpet. Samhällets stora misslyckande är att dessa grabbar inte ser någon annan väg i livet som är värd att ta. Människor som söker sig till gäng vill i grund o botten tillhöra. Känna att man är en del av något. Precis det som integrationspolitiken misslyckats med. Som man bäddar får man ligga. Man valde att sätta alla invandrare utanför det svenska samhället i nedgånga lägenheter med tillhörande soc-bidrag ute i orten. Lagom långt bort från oss fina svenskar. Jag tar inte invandrare i försvar. Men jag kan förstå att utvecklingen gått i den riktning som den gjort eftersom svenska politiker stoppat huvudet i sanden i 30års tid. Man har i huvudtaget inte haft någon samverkan med människor i förorten och känt av utvecklingen i förorten. Nu står man här, tagna på sängen, och förstår ingenting.

Förlåt men det är ingen värld man väljer för att man inte har någon väg värd att ta. Många växer upp i det. Har kompisar eller släktingar så kör man på det man vet. Och så länge det går. Det är ungefär som sådana som kommer för sent till jobbet om och om igen. Om de klarar sig och inget händer är det klart de fortsätter.

Det samhället kan göra här är att sätta stopp för det och göra så det inte lönar sig. Det är trams och kvinnologik att tycka synd om kriminella för att de inte fått möjligheter. Utlänningar är kanske en annan femma för de har mycket svårare att få jobb pga att de är utländska men svenska snorungar som einar har inget att gnälla över.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskylldig
Einar skulle vittnat idag. Därför var han i Sverige.

För att det riktas kritik emot politiker gällande vittnesskydd.

RIP Einar!

Detta är ett resultat av att samhället inte skyddar dem som vittnar emot störda individer. Man straffas om man uteblir som vittne så lagen sätter samma press på vittnen som de skyldiga till det man vittnar om.
Så fel från början till slut!

Till er som anser att han får skylla sig själv som skrev dittan och dattan, lekte gangster, osv.
Image är allt för en rappare, för dennes trovärdighet. Det gör den inte till en dålig människa eller till ett gangster.
Detta var en bra kille som arbetade emot våldet.
Han hade en "kändiskaraktär" och gjorde det uppenbarligen bra då så många av er trodde på den till 100%

Går man in och leker med idioter så bör man kanske tåla att det blir lite snett ibland?
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Av nyfikenhet tittade jag idag på ett par musikvideor på Youtube med denne Einar. (Eftersom jag är vuxen, etniskt svensk och normalbegåvad har jag aldrig tidigare känt något intresse av att höra honom.)

Herregud, vilken sorglig figur! En svensk tonårsgrabb, av allt att döma från medelklassbakgrund (mamman är tydligen en hyfsat etablerad skådespelerska, läste jag), som gör allt han kan för att framstå som kriminell babbe från "orten". Dumma ungdomar som hjärntvättats att gilla denna destruktiva, importerade våldskultur konsumerar hans musik, med följd att han kan tjäna en del pengar på smörjan.

Och nu är han ihjälskjuten, sannolikt av just den typ av kriminella babbar vars primitiva ghettokultur han ville vara en del av. Stackars korkade grabbjävel...

Det kan t o m vara så att föräldrarna tyckte det var lite "härligt spännande" det där...Men hörni korkade kulturkoftor - det är inte lek och poser.
Citera
2021-10-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jo det står 60 gånger i tråden. Men vilka är Haval och Dara? därav min fråga.

Haval är den rappare som lurade Einar i en fälla så han kunde kidnappas.Då Haval satt häknad för kidnappningen blev hans bror Dara skjuten i Kista. Det mordet har inte blivit löst vad jag vet. Vissa tror att Einar låg bakom/beställt mordet.
Citera
2021-10-22, 19:38
Medlem
strogarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robery
Vad är det för idioti? DU själv väljer du i vilket umgänge du vill vistas i. En rationell (normal) människa umgås inte i kriminella kretsar.

Befinner du sig i kriminella miljöer, kommer kriminella handlingar att ske, kom igen är du allvarlig?

Om jag har fel kan du gärna bemöta mig med konkreta argument.
Citera
2021-10-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag var inget fan av Einar. Men kom igen. Grabben var 19år gammal. Han var ung o naiv men framförallt i den ålder då man som grabb vill spela tuff och flexa för sin omgivning. Han var ingen fullblodsgangster, inte på långa vägar.

Förr i tiden mördade man rivaliserande gängmedlemmar för att dom stod i vägen när man ville plocka nya marknadsandelar. Idag skjuter man precis vem som helst, var som helst. Man vill ha ett mord i sitt CV för att visa att man är äkta, det ger street cred.

Galen utveckling. Det gick från inget till allt väldigt snabbt. För dom här grabbarna finns inget annat än gängtillhörigheten och den gangsterimage som följer med på köpet. Samhällets stora misslyckande är att dessa grabbar inte ser någon annan väg i livet som är värd att ta. Människor som söker sig till gäng vill i grund o botten tillhöra. Känna att man är en del av något. Precis det som integrationspolitiken misslyckats med. Som man bäddar får man ligga. Man valde att sätta alla invandrare utanför det svenska samhället i nedgånga lägenheter med tillhörande soc-bidrag ute i orten. Lagom långt bort från oss fina svenskar. Jag tar inte invandrare i försvar. Men jag kan förstå att utvecklingen gått i den riktning som den gjort eftersom svenska politiker stoppat huvudet i sanden i 30års tid. Man har i huvudtaget inte haft någon samverkan med människor i förorten och känt av utvecklingen i förorten. Nu står man här, tagna på sängen, och förstår ingenting.
Men ditt jävla Einstein, det hade troligen inte ens med hans musik att göra. Han skulle vittna i en rättegång mot ett kriminellt nätverk, och då har man normalt en handgranat hemma som varning.
Citera
2021-10-22, 19:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Han lekte gangster, han var inte det på riktigt. Tror du alla mördare i långfilmer är det på riktigt?

Är du dum i huvudet eller? Han var dömd för både väpnat rån, narkotikabrott , olovlig körning, misshandel etc. Han hade knivhuggit en tonårspojke och frågat om han "skulle knulla honom".

https://samnytt.se/har-ar-kidnappade-rapparen-einar-domd-for-vapnat-ran-och-knivhugg/

Han var i högsta grad en gangster. Inte ett dugg bättre än Mohammed, Ahmed och alla andra kriminella blattar. Inte ett dugg synd om honom. Tvärtom. Det var bara bra att han dog.
Citera
2021-10-22, 19:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Haval är den rappare som lurade Einar i en fälla så han kunde kidnappas.Då Haval satt häknad för kidnappningen blev hans bror Dara skjuten i Kista. Det mordet har inte blivit löst vad jag vet. Vissa tror att Einar låg bakom/beställt mordet.

Tack för ett klargörande svar!
Alla i tråden lyssnar inte på somalier som rappar.
Citera
2021-10-22, 19:41
Medlem
Einar dog 21 Oktobe, samma dag som Dara Haval föddes. Han som sköts till döds i Kista.
Så det är nog havals grabbar som ligger bakom. Kanske havals familj.

Hoppas Bandidos förgör havals familj!
Citera
2021-10-22, 19:43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Brottsplats_stockholm la upp en video på insta där två svartklädda män poserar med en ”tabbe” och med texten smoked, ena mannen är choklad och den andra heltäckt så syns ej. Troligen somalier troligen runt 20 år. Verkar vara ett genombrott i utredningen då någon måste veta vilka dessa är.

Aa, snacka om att inte kunna bita sig i tungan utan första man gör är att lägga upp en video för fame, grabbarna gör vad som helst för lite streetcred.
Citera
2021-10-22, 19:43
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskylldig
Einar skulle vittnat idag. Därför var han i Sverige.

För att det riktas kritik emot politiker gällande vittnesskydd.

RIP Einar!

Detta är ett resultat av att samhället inte skyddar dem som vittnar emot störda individer. Man straffas om man uteblir som vittne så lagen sätter samma press på vittnen som de skyldiga till det man vittnar om.
Så fel från början till slut!

Till er som anser att han får skylla sig själv som skrev dittan och dattan, lekte gangster, osv.
Image är allt för en rappare, för dennes trovärdighet. Det gör den inte till en dålig människa eller till ett gangster.
Detta var en bra kille som arbetade emot våldet.
Han hade en "kändiskaraktär" och gjorde det uppenbarligen bra då så många av er trodde på den till 100%
Ställer man upp på att vittna i Sverige idag får man skylla sig själv om man blir mördad. Det finns gränser för hur naiv och trögfattad man får vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in