2021-10-23, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Enligt Wikipedia är Feyli en typ av kurdyli (kurdiska: فه یلی) är en dialekt av sydkurdiskan[1][2]. Feyli talas framför allt av kurder i de sydvästligaste delarna av Kurdistan, vid Irak-Iran-gränsen. Denna region kallas oftast för feyliregionen. De flesta feylitalande kurder är bosatta i de kurdiska (iranska) städerna Ilam och Kermanshah samt Khanaqinregionen och Mandali i Irakiska Kurdistan. Feylikurder har haft stort ekonomiskt och kommersiellt inflytande, särskilt i Bagdad, och har även haft stora kapitaltillgångar, företag och fabriker. Saddam Hussein beslagtog dock feylikurdernas kapital och ägodelar och utvisade dem sedan till Iran med motiveringen att de inte var äkta irakier utan att de var iranier.[3] Efter deporteringen till Iran bosatte sig de flesta i Kermanshah. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Feyli

Vem fan bryr sig om de här håll er till ämnet herregud ingen bryr sig om nationalitet man klipper sin egen bror för 5 kr nuförtiden
Citera
2021-10-23, 01:32
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Enligt Wikipedia är Feyli en typ av kurdyli (kurdiska: فه یلی) är en dialekt av sydkurdiskan[1][2]. Feyli talas framför allt av kurder i de sydvästligaste delarna av Kurdistan, vid Irak-Iran-gränsen. Denna region kallas oftast för feyliregionen. De flesta feylitalande kurder är bosatta i de kurdiska (iranska) städerna Ilam och Kermanshah samt Khanaqinregionen och Mandali i Irakiska Kurdistan. Feylikurder har haft stort ekonomiskt och kommersiellt inflytande, särskilt i Bagdad, och har även haft stora kapitaltillgångar, företag och fabriker. Saddam Hussein beslagtog dock feylikurdernas kapital och ägodelar och utvisade dem sedan till Iran med motiveringen att de inte var äkta irakier utan att de var iranier.[3] Efter deporteringen till Iran bosatte sig de flesta i Kermanshah. Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Feyli

Jaha, så de är iranier med andra ord?
Citera
2021-10-23, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om några hade in uppdrag att skydda Nils och tänkt syssla med sådant även framöver är det viktigt för dem att de får hämnd.

De har i så fall misslyckats med sitt uppdrag och behöver visa att det kostar även om man överlistar dem när man trotsat dem.

Det har gjorts påståenden hit och dit i 1½ år om att Nils har beskydd och att Nilsarna ska hämnas. Jag antar att det är mest snack och att det varit strul med Nils och de runtomkring honom. Dumma idéer som flammar upp och spricker.

Det skyddade boendet - mamma Lena inkluderad - stod väl polisen för?

Det känns som så. Einar lajvade gangster och nu när han inte finns längre är alla helt ok med det. Han ställde säkert till mycket problem och tog sig själv på lite för stort allvar. Ge det 3 månader så har alla glömt detta.

Frågan är ju dock om han hade något med Havals brorsas död att göra. För det är ju tveksamt om han faktiskt i så fall höll i vapnet själv. Om så inte var fallet borde det finnas minst en kille till som står på samma lista som Einar.
Citera
2021-10-23, 01:34
Medlem
Suedi förnedrad därefter våldtagen å slutligen mördad. Tjockisarna på flashback bönar å ber om att Manolo hh å västerås ska skipa hämnd för dom. Vilka jävla cucks ni är, medans era döttrar blir påsatta av grabbarna från förorten spenderar ni era dagar på flashback helt höga på ssri som eran frälsare Åkesson. Kan säga såhär ingen kommer ta hämnd för denna grabb han var enbart en vandrande penga automat // bääckbyyy
Citera
2021-10-23, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om några hade in uppdrag att skydda Nils och tänkt syssla med sådant även framöver är det viktigt för dem att de får hämnd.

De har i så fall misslyckats med sitt uppdrag och behöver visa att det kostar även om man överlistar dem när man trotsat dem.

Det har gjorts påståenden hit och dit i 1½ år om att Nils har beskydd och att Nilsarna ska hämnas. Jag antar att det är mest snack och att det varit strul med Nils och de runtomkring honom. Dumma idéer som flammar upp och spricker.

Det skyddade boendet - mamma Lena inkluderad - stod väl polisen för?

Boendet stod nog Einar för.
Han har inte skyddat boende, utan skyddade uppgifter vilket är något helt annat.
Citera
2021-10-23, 01:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Tvek. Han var ju inte gängkriminell själv. Bara hans polare som mestadels bestod av hangarounds och fanboys
Hum, ursäkta om jag lägger mig i den här tråden. Jag har inte läst den alls, eller några andra trådar om "Einar" eller andra rappare och deras gängkriminalitet.
Men jag känner faktiskt några som verkar eller har verkat inom genren och jag bor själv i Gottsunda där det hålls en Hiphop-festival vartannat år. De tre benen inom hiphop ska vara "rap", "breakdance" och "graffiti". De "fjärde benet" d.v.s. våldsromantik och gangsters har givetvis inget utrymme i en kommunalt finansierad verksamhet, men tycks ändå vara intimt förknippad med den här "subkulturen", som dock knappast längre kan räknas som "sub" då den vinner våra finaste priser inom musiken och tycks vara vida populär, ge stora inkomster till artisterna o.s.v. Jag är glad att min vite, yngre släkting som var på uppåtgående inom genren för några år sedan och var polare med en massa folk, tycks ha lämnat musiken för ett ordentligt jobb istället.

Nå, nå. Min enkla fråga är bara: Varför var Einar inte bakom lås och bom? Han var ju inblandad i ett knivdåd nyligen och borde enligt mitt gammalborgerliga synsätt varit omhändertagen av Kriminalvården. Gissningsvis borde han i så fall ha varit i livet idag.

Nu vet jag alltså inte vad ni eventuellt kommit fram till i tråden avseende motiv etc. Men motiv för att avrätta en 19-åring torde inte vara av det tyngre slaget, enlig min erfarenhet och visdom.
Även om jag aldrig lyssnat på honom eller ens känt till grabben innan jag såg rubriker här på AboK om hans tidigare kidnappning, slår det mig bara att han stack ut från mängden. Det gjorde han givetvis genom att vara en framgångsrik artist i så pass unga år men också genom att vara vit i en bransch där dessa är ganska sällsynta (det mest lysande undantaget är väl Eminem, störst av alla typ).

Men det kan ju räcka med att bara sticka ut. Vad jag hört så kan man bli skjuten på en bar i Colombia om man bara råkar skratta helt plötsligt. Så fan vet om det inte är lika illa i Sverige på sina håll.
Citera
2021-10-23, 01:35
Medlem
Citat:
Feyli? Hahah. Bara små hjärnor drar upp feyli. Vilka är feyli? Vem fan bryr sig om en liten stam från MÖ, inavlade analfabeter som lever på socialen. Herregud.
Citera
2021-10-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Say0naraa
Suedi förnedrad därefter våldtagen å slutligen mördad. Tjockisarna på flashback bönar å ber om att Manolo hh å västerås ska skipa hämnd för dom. Vilka jävla cucks ni är, medans era döttrar blir påsatta av grabbarna från förorten spenderar ni era dagar på flashback helt höga på ssri som eran frälsare Åkesson. Kan säga såhär ingen kommer ta hämnd för denna grabb han var enbart en vandrande penga automat // bääckbyyy

Du är rätt kass på att läsa va?

Inte många här som sörjer Einar på något vis.
Citera
2021-10-23, 01:36
Medlem
De fick betalt i NFT.
Citera
2021-10-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny123
Såg en kommentar på Youtube där någon "Zulunet" skrev:

"Nån yngre från skarpnäck klippte hnm för 2 mille"

En annan skriver "Abbe & Ghost 05orna"

Zulunet svarar "Aa"

Och sen skriver en tredje: "Abbe var skytten"
Haval kmr aldrig kunna ta fram 2 miljoner
Citera
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Nu är dom ju med stor sannolikhet goare men SKULLE Adel och Dumle vara oskyldiga är deras enda chans att rentvå sig att hämnas. Dessutom blev dom ju också skjutna på om det otroliga hänt att dom inte goat, men det har dom ju.

Håller med. Men tyvärr har de ju goat och inget kommer att ske på hämndfronten. Tyvärr Nisse, du förtjänade ädlare vänner.
Vila i frid .
Citera
Medlem
Adel och Dumle är kurder från Iran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in