2021-10-22, 17:14
Medlem
cerns avatar
Det är klart man behöver lite knark för att göra det skönt.. Vem fan vill sitta och jobba på en tråkig bank om dagarna?

In med lite ladd i snoken så blir det lite fart i skallen!
Citera
2021-10-22, 18:06
Medlem
Cannibalizations avatar
Unga snubbar som lajvat "A Wolf on Wallstreet" var det första jag kom att tänka på.

Lär ha sett ut som deras festande på kontoret också.
Citera
2021-10-22, 18:08
Medlem
Vad är det dom har haft kul på? Kokain,Tjack eller horsch? Måste man betala för att veta
Citera
2021-10-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Unga snubbar som lajvat "A Wolf on Wallstreet" var det första jag kom att tänka på.

Lär ha sett ut som deras festande på kontoret också.

Frågan är om de köpt prostituerade och lagt det på T&E också
Citera
2021-10-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Var det industri eller tjänstemannabranschen.

Det är viss skillnad om någon knarkar på linjen i ITAB än om en banktjänsteman gör det på huvudkontoret

Du menar att banktjänstemannen har mindre ansvar än knegaren?

Banktjänstemannen kanske ansvarar för tiotusentals ggr mer pengar än knegaren?

Säg att knegaren är fönstermontör. Han är drogpåverkad och tappar ett dyrt jävla skyltfönster.. Kostnad 15 000:-

Banktjänstemannen som också knarkar förlorar några procent på en fond värd 50 miljarder... Så 300 000 pensionssparare blir fattigare! Vad är värst?

Men jag förstår dig. Du är inte ensam om dina tankar.... Knegare testas medans tjänstemännen slipper. Jag gissar att tjänstemännens jobb är så onödigt att de aldrig kan göra ett misstag? Typ godkänna felaktiga ritningar som kostar någons liv?
Citera
2021-10-22, 18:45
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Du menar att banktjänstemannen har mindre ansvar än knegaren?

Banktjänstemannen kanske ansvarar för tiotusentals ggr mer pengar än knegaren?

Säg att knegaren är fönstermontör. Han är drogpåverkad och tappar ett dyrt jävla skyltfönster.. Kostnad 15 000:-

Banktjänstemannen som också knarkar förlorar några procent på en fond värd 50 miljarder... Så 300 000 pensionssparare blir fattigare! Vad är värst?

Men jag förstår dig. Du är inte ensam om dina tankar.... Knegare testas medans tjänstemännen slipper. Jag gissar att tjänstemännens jobb är så onödigt att de aldrig kan göra ett misstag? Typ godkänna felaktiga ritningar som kostar någons liv?

Du ska nog läsa mitt inlägg en gång till. Och föregående inlägg också.
Citera
2021-10-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Du ska nog läsa mitt inlägg en gång till. Och föregående inlägg också.

Ja?

Du citerade mitt inlägg så här:

Det är viss skillnad om någon knarkar på linjen i ITAB än om en banktjänsteman gör det på huvudkontoret

............

Du får gärna förklara vad du menar...

Jag vidhåller att knarkande är allvarligare desto högre upp i hierarkin vi tittar... Knarkande bland arbetare är inte alls lika allvarligt som bland tjänstemän.
Senast redigerad av shagmaster 2021-10-22 kl. 18:51.
Citera
2021-10-22, 18:51
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Ja?

Du citerade mitt inlägg så här:

............

Du får gärna förklara vad du menar...

Jag vidhåller att knarkande är allvarligare desto högre upp i hierarkin vi tittar...
(FB) Öppet knarkande på Avanza bank – drogtestar personal (hösten 2021)
Citera
2021-10-22, 19:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Är du en som jobbar på Avanza ?
Finns fler skäl att lämna Avanza - deras plattform suger med höga växlingsavgifter.

Nej - men de knarkas över allt.
Citera
2021-10-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nej - men de knarkas över allt.

Och det testats överallt där knegare jobbar! Jobbar du på kontor sker normalt inga tester. Jobbar du som polis är inga tester tillåtna....

Men om du är arbetar-drägg då är det okej att testa dig, närsomhelst.... !!!!!
Citera
2021-10-22, 21:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Anställda på Avanza ska öppet ha tagit droger på sin arbetsplats, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Narkotikahundar ska ha genomsökt banken och hittat knarkgömmor.
– Vi har undersökt våra lokaler och vi har dokumenterat att det förekommit droger på Avanza, säger vd:n

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjkKBl/oppet-knarkande-pa-storbank--drogtestar-personal

Hur kommer detta påverka avanza?

Undrar lite hur det "går" gällande penningtvätt?
Antar det inte är "okej" att bankkamreren knarkar, använder knark med pengar han tjänat från banken?

De andra storbankerna (AVANZA är en småbank) har ju åkt fast för oerhörda saker inom penningtvätt.
(Swedbank med flera).

-Kul grej, när banken "frågar nästa gång" var man har "fått pengarna ifrån", och svarar:
"Jag sålde ju knark till dig! Minns du inte i fredags"!

"Jag har alla bevis på transaktionen och var pengarna kommer i från!" -Haha..
-Fan vad kul det hade varit, bara på jävelskap, att man inför banken "deklarerar" att pengarna kommer från banken som köpt kokain från en!

Bara på skoj, alltså sälj inget kokain på riktigt: Deklarera till banken att banken har köpt kokain från en, och det är därifrån insättningen härrör.
Tror det blir hus i helvete då, tipsa gärna expressen också!
Citera
2021-10-23, 00:16
Medlem
OlaSkinnarmos avatar
Det enda missbruket arbetsgivare har skyldighet att erbjuda hjälp mot är Alkohol- och spel. Att bruka narkotika är ett lagbrott och således skäl för uppsägning. Det är reglerat i arbetsrätten. De flesta seriösare bolag har som policy att rehabilitera alla men det är svinigt dyrt. Räkna 500' för en rehabilitering. Minst. Men det finns inget tvång att rehabilitera narkomaner, bara medmänsklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in