2021-10-22, 17:53
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Störta regeringen.

1+
Det är förmodligen där vi kommer hamna.
Citera
2021-10-22, 17:54
Medlem
activateds avatar
.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Brukar du ta tag i dina egna problem eller gör mamma det åt dig? Vad föreslår du att politikerna gör? Och nu vill jag inte höra ”hårdare straff” för om du är något bildad och kan läsa vetenskapliga artiklar så vet du att det inte hjälper med hårdare straff.

Så vad tycker du politikerna ska göra?

För vi vet ju hur bra det gick med er rassar över corona, för alla följde ju restriktionerna och tog sina vacciner, precis som politikerna förespråkade.

De kanske ska strunta i allt precis som de gör nu och fortsätta att bara prata i media om hur jobbig situationen är. Det är så tråkigt att någon skjuts…. Hujedamej …

Nä! Det bästa är väl att låta det vara som de är.
Låta gängen hålla på som de gör och uppmuntra till mer våld och skita i att skärpa straffen på skjutningarna. Det bästa är väl att de får skjuta ihjäl varandra och vi andra får leva i ett otryggt samhälle.
Mindre poliser i Järva och låta de olika nätverken härja fritt och ta över makten och hoppas att drogförsäljningen ökar mer och mer. Fint med ett samhälle fullt med droger skjutningar youtubefilmer där kriminella flashar med bilar klockor och kontanter.
Jag hoppas att min dotter inte ska kunna gå ut på kvällarna och att vi som bor i närförort inte heller kan gå ut på kvällarna för att det dagligen kör förbi polisbilar i fullfart pga skjutningar precis som det gör idag.
Jag hoppas jag får höra helikoptern hovra över taket där jag bor precis som jag gör i denna minut och varje kväll. Den flyger lågt och står still flera minuter och då bor jag i ett område med enbart svenskar.

Du undrar vad jag tycker politikerna ska göra.
Vad tror du?
Låt det bara fortgå för vem har ansvaret och vem kan göra något ?
Är det du och jag eller tant Agda som ska göra något och har ansvaret?

Du undrar vad jag tycker att politikerna ska göra?

Du undrar även om min mamma brukar ta hand om mina problem?
Nej… hon är död och jag är själv mamma
Hon dog av ålderdom för flera år sedan.
Vilken idiot du är … ursäkta.
Senast redigerad av Krickedixan 2021-10-22 kl. 17:57.
Citera
Medlem
Kedoxs avatar
Börjar det bli någon svensk variant på West vs Eastcoast i USA där det sköts hej vilt och slutade med att 2Pac och Biggie dog?

Att det är massa gäng som triggar varann. Nu har första gubben fallit, tror det nu kommer bli vilda västern och att fler av dagens rappare kommer få en kulbehandling.
Citera
2021-10-22, 17:56
Medlem
maxatdunders avatar
Det var väl Aktergatan Einar dog på, någon som vet exakt vilken port det handlade om? (skicka gärna PM). Vittnet sa att de stod vid ett "cykelställ" först, är det vid porten under taket allt hände?
Citera
Medlem
staticages avatar
Svt ”det behövs mer fritidsgårdar

Expressen ”offer för samhällets misslyckande.

Verkligheten är den att han hade pissföräldrar som inte lyckades styra upp honom bättre.
Lägg fokus och skuld på dom istället,dom bär ansvaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retzzzina
Ni rasister som snackar om lågt IQ osv, slår vad om att ni är outbildade bönder (kanske incels också?) som sitter på Flashback och spyr rasistiska kommentarer för att ni själva har misslyckats i livet och mår lite bättre av att det gått ännu sämre för nån annan. Precis såna som er som absolut inte löser några problem i samhället.

Einar dog inte för att han var svensk eller någon annan var utländsk. Han dog för att han sysslade med kriminalitet eller i alla fall la sig i. Sorgligt hur Sverige har blivit med allt våld och dödsskjutningar men att sitta och skylla på människor efter deras ursprung eller hudfärg är väl ändå bra långt ner på en ”IQ-skala”. Problemet är väl ändå mer komplext än så och ligger väl snarare i rasismen och utanförskapet som det svenska samhället (eller vilket annat samhälle som helst skapar). Sen att det gått så långt som det gjort lär väl vara mer av personlig art och drabbar uppenbarligen svenskar som invandrare.
Tack! Aldrig orkat svara dessa sorgliga inlägg.
Citera
2021-10-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
”Bättre kandidat” hahahaha

Hahaha vet inte va du lyssnar på för musik men blanda inte in 2pac
Logga ut och sätt på lite Takida istället

Jag har lyssnat på hip hop i över 15 år så kom inte och berätta för mig vad som passar med tupac och inte . Einar skulle utan tvekan kunna vara Sveriges svar på tupac och konflikten kan liknas vid haval mot Einar.
Citera
2021-10-22, 17:58
Medlem
bigbossjonass avatar
Så kan det gå när orcherna får hålla på!

Tråkigt att en svensk grabb ska behöva dö vid 19 års ålder!
Citera
2021-10-22, 17:59
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Börjar det bli någon svensk variant på West vs Eastcoast i USA där det sköts hej vilt och slutade med att 2Pac och Biggie dog?

Att det är massa gäng som triggar varann. Nu har första gubben fallit, tror det nu kommer bli vilda västern och att fler av dagens rappare kommer få en kulbehandling.

Första? Det var väl snarare nr 40? I år vill säga...
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hel-vete
Åklagaren hade ju bett snuten hämta honom för att han skulle vittna ?
Han skulle hämtas idag men vart skjuten igår kväll.

Att Vårbynätverket åkte dit i Tingsrätten beror enbart på deras eget beteende (bilder, telefontrafik och social media).

Det var ganska tydligt redan från början att Einar inte tänkte delta och vittna mot sina förövare. Hans död kommer inte påverka hur hovrätten dömer.

Troligaste orsaken är bråket med Haval och dödskjutningen av hans lillebror.
Citera
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Haha bra försök. Jag är nöjd med läget som det är.

Jag förstår. Du är nöjd med läget. Då vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in