2021-10-22, 14:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Lyssnar man på random media just nu kan man tro att det varit ett nytt statsministermord i landet..
Ah och ändå var det liksom bara dagens skjutning eftersom det det sker i stort sett varje dag någonstans i landet.
Citera
2021-10-22, 14:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hade hade dåliga förutsättningar. Uselt konsekvenstänk och dålig impulskontroll. Helt upfuckad i huvudet och tog dåliga beslut mest hela tiden.

Ja, just.

Vi skänker en tanke till Nils brottsoffer. Undrar också hur Nils sista år varit. Vilken press han levt under och vilket rat pack han haft runt sig som blåst honom på pengar.

Om man är mångmiljonär och umgås dagligen med gangstrar bör man nog ha ett bättre personskydd än han hade.
Citera
2021-10-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Jag ser att du inte har läst många böcker och inte kan stava osv, så du har väl ingen egen mamma/familj så du har väl svårt att relatera. Varje normal mamma hade gjort detta för sitt barn och vad tycker du, skulle Nils slagit ner sin morsa så hon inte gick och vittnade eller? Han bodde hemma och var 17 år... Men wallaaa du hade löst det din morsa hade varit kylig.
Skrek 😂 jag sitter verkligen inte och skriver en tentamen eller uppsats så har ingen anledning till att stava rätt. Har du lässvårigheter, scrolla vidare. Min mening med det var att nils golade genom sin mamma. Fakta. Om hon gjorde rätt eller fel låter jag förbli osagd. Hon gjorde det hennes moderinstinkter sa. Tyvärr leder medverkande i rättegångar till konsekvenser och polisen har ingen makt att skydda dessa, även om dem har skyddade uppgifter. Det ger ingen verkan när man endå hänger med samma personer med samma ställen, vad är meningen att ha skyddad personuppgift då?
Citera
2021-10-22, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Så borde det hanteras.

Det tycker jag inte.

Hur som helst så har grabbarna som gjorde detta satt igång vad som förmodligen kommer att bli en utav de större polisutredningarna på senare år. Många mindre till grovt kriminella kan nog räkna med att polisen rör om i grytan. Vi får väl se.
Senast redigerad av whyman 2021-10-22 kl. 14:33.
Citera
2021-10-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Lyssnar man på random media just nu kan man tro att det varit ett nytt statsministermord i landet..

Ja detta är verkligen sanslöst. Den här grabben framställs i media som ett musikaliskt geni och en trevlig kille.

Men allt runt honom bara stinker gangster. Att folk lyssnar på denna "musik" är närmast en gåta. Det handlar bara om droger, kriminalitet, machokultur.

Kanske kan hans död ha en avskräckande effekt på några.
Citera
2021-10-22, 14:33
Medlem
Ord och inga visor på norska VG som skriver att Einar dom senaste åren varit involverad i Stockholms gängkriminalitet
Citera
2021-10-22, 14:34
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Dags att polisen vänder upp och ner på hela jävla Järvafältet och skakar om skiten hårt i grunden.

Äckliga horunge-muslimer som leker bödlar på gatorna. Spottar på er och era horor till morsor som fött er.

Jag märker att du inte har några åsikter alls om Einar och hans val i livet som resulterat i detta. Hur kommer det sig?
Citera
2021-10-22, 14:34
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ah och ändå var det liksom bara dagens skjutning eftersom det det sker i stort sett varje dag någonstans i landet.

Nu är jag i 40 års åldern, och även att media höjer upp den här personen till skyarna så har jag aldrig hört talas om honom förens idag. Så well vet inte riktigt vad jag ska känna mer än det du skriver.. Jahopp en ny skjutning på en ung kille.
Citera
2021-10-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Einar var alltså en snitch
Nej, han vägrade ju att vittna. Dök inte upp i tingsrätten. Han var kallad som målsägande.
Citera
2021-10-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
Måste ju vara någon nära han som sagt vart han befann sig. Gubbarna snurrar inte omkring och letar hela dagarna bara sådär. Och speciellt inte på detta område där detta hände.
Exakt så är det, självklart. Ingen går runt med vapen dag in dag ut på gator. Sätter sig i bil o spanar med vapen tills nils dyker upp. Det är inte slumpen som avgjorde att dem viste var han exakt befann sig gick fram till honom så pass nära som 1.5meter och sköt honom... Tipsade har dem garanterade blivit för att gå fram i denna mörker och på så kort avstånd klippa honom
Citera
2021-10-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Yasin eller någon / några som fått nog av Einar.
Man plockat bort en konkurrent på spellistorna.

Einar borde ha pensionerats sig efter kidnappningen. Flyttat utomlands tex Los Angeles ett år.
Bort från radar och konflikter, ligga lågt.

Han borde ha sett detta komma. Köpa sig beskydd av folk som har noll lojalitet är värdelöst.
Med facit i hand, ja. Men det kommer mer nu.
Citera
2021-10-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu kan vi väl i alla fall slå fast att det är självmord att vittna mot gängkriminella? Eller som i det här fallet, en dödsdom mot sitt barn. Undrar hur Einars föräldrar mår, stackars satar. Polisen kan inte beskydda vittnen, buset härjar fritt. Ännu färre kommer våga vittna. Rättsstaten Sverige finns inte kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Ord och inga visor på norska VG som skriver att Einar dom senaste åren varit involverad i Stockholms gängkriminalitet

Joda, det er mange artikler på VG om Einar i dag. De viser et fullstendig bilde av fortiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in