2021-10-22, 14:23
Medlem
extinzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Varför vill man se Einár död och finns det en koppling till Haval?
Hade han fått påhittade skulder?

För att framgång sticker i folks ögon.. mizeria.
Citera
2021-10-22, 14:24
Medlem
Vill ni veta vem som dödade Einar?

AK
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Einar snodde deras bars och beat och vägrade betala skyddspengar på 3 000 000 kr.

Nu är jag knappast något fan av Einar men pojkvaskern levererade bättre bars redan innan han fått hår på snoppen än vad någon kopplad till vårbynätverket någonsin gjort så det känns ärligt talat rätt osannolikt.
Citera
Medlem
HasanAbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Nu är jag iofs inte så insatt i alla dessa beefs till höger och vänster men det är väl en jävla skillnad på Hov1s påstådda våldskapital och Vårbynätverket? Det sistnämnda är ju en toppstyrd tungt kriminell organisation, där en del rappare är lite involverade. Hov1 är väl bara 5 vita snubbar?

Jo men hov1 har ju en stor följarskara och har väldigt mycket kontakter i hip-hop världen. När de klippte einar (den inofficiella 5e medlemmen i hov1) så kan de ju inte bara stå o se på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Kan Haval ha varit så korkad att han beskyllde Einar för hans bror död?

Einar hade uppenbarligen ett bekräftelsebehov, jag har stött på många som honom. De har ett brottsregister men det verkar mest vara ett sätt för dem att tvätta bort bilden av dem som helyllesvennar. Att han skulle gå så långt att betala folk för att mörda Havals bror låter väldigt osannolikt. Allt tydde på att han försökte släcka elden efter kidnappningen, istället för att hälla på mer bensin.

Jag tror inte att ens Haval innerst inne verkligen tror att Einar var hjärnan bakom mordet på hans bror. Men han önskar nog det - det känns nog mycket bekvämare att det var den lille rike svennen som inte har kusiner eller klanen som backar honom, än att det var somalier/araber högt uppsatta i nån av de kriminella nätverken.
Fegt, hederslöst, men så funkar korkade kriminella.

Du vet att han rappat om att han låg bakom mordet på Havals bror va? 2x dessutom
Citera
2021-10-22, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88

AK

Ali Khan?
Citera
2021-10-22, 14:25
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Han var knarklangare alltså?

Ja det verkar så, blev motad ut ur ort.
Folk var redigt förbannade, en liten sprättig välansad smilfink som dök upp utifrån och krängde droger till mindre åriga.
En diskret solospelare inriktad på bemedlades barn och ungdom med direktleverans till ort som sin grej.
Hans verksamhet drog till sig polisen vilket störde dom lokala aktörerna..ungdjävlar helt zonkade och amatörmässiga klantbrott på det för att få till mer pengar eller så panta röven?
Pedddo varning på den och hans Mentor på plats enligt mer insattas utsagor.
Det där med droger till glin det retar seriösa personer, det finns marknad så att det räcker ändå.

Kan ha varit han ja som jag minns det.
Om det var han, så vart han varnad och att hans KingPin Mentor slapp undan med att gå i "pension" och syns aldrig till numera så att nog fan var det allvar och att det gäller tydligen fortsatt.

Är det som jag tror och att jag noterar utseenden så handlar detta om befogad självsanering.
Citera
2021-10-22, 14:27
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88

AK

Källa på det och motivering tack
Citera
2021-10-22, 14:28
Medlem
markooz86s avatar
Måste ju vara någon nära han som sagt vart han befann sig. Gubbarna snurrar inte omkring och letar hela dagarna bara sådär. Och speciellt inte på detta område där detta hände.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Ali Khan?

Du hörde det från mig först, AK dödade honom inte, men dom tröttnade på att Einar lekte för mycket och bytte sida efter han fått betalt av Einar och alla resor.. AK Är inblandad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Omni idag

Citat:
Polisen höjer beredskapen för hämndaktioner: ”Risk att våldet spårar ur totalt”

Polisen höjer beredskapen för hämndaktioner efter mordet på artisten Einár. Det rapporterar SvD.
– Nu finns det risk för att våldet spårar ur totalt.
Många som suttit inne är snart ute igen och då kommer det dundra ordentligt, säger en poliskälla.

Men för f_n, höj straffen markant för dessa typer av brott ( minst det dubbla )

Fast man kan ju även tänka att om det börjar dundra ordentligt, så kanske svenne börjar reagera?

Kan ju vara en positiv sak detta också, som jag ser det.
Citera
2021-10-22, 14:29
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja det verkar så, blev motad ut ur ort.
Folk var redigt förbannade, en liten sprättig välansad smilfink som dök upp utifrån och krängde droger till mindre åriga.
En diskret solospelare inriktad på bemedlades barn och ungdom med direktleverans till ort som sin grej.
Hans verksamhet drog till sig polisen vilket störde dom lokala aktörerna..ungdjävlar helt zonkade och amatörmässiga klantbrott på det för att få till mer pengar eller så panta röven?
Pedddo varning på den och hans Mentor på plats enligt mer insattas utsagor.
Det där med droger till glin det retar seriösa personer, det finns marknad så att det räcker ändå.

Kan ha varit han ja som jag minns det.
Om det var han, så vart han varnad och att hans KingPin Mentor slapp undan med att gå i "pension" och syns aldrig till numera så att nog fan var det allvar och att det gäller tydligen fortsatt.

Är det som jag tror och att jag noterar utseenden så handlar detta om befogad självsanering.

Förlåt men har du nån diagnos eller går på droger? För du skriver väldigt osammanhängande och märkligt. Fattar knappt vad du vill få fram för budskap mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in