2021-10-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Blir det inte löst vad är chansen att det är iscensatt för att han visste han skulle bli knäppt. Finns väl nån special enhet som kunde hjälpa med det . Hade han bara försvunnit hade ju folk letat efter han. Konstigare saker har väl hänt. RIP
Nej men snälla. Ta tillbaka det du skrev nu. Vem var han ens. Finns tusentals som lever med dödshot och är skyddsobjekt. Tillexempel lars vilks. Eller informatören "erik" som det skapats stora rubriker av senaste dagarna som fick sitt namn röjt. Eller paret som mördades i hallonberga so jobbade åt polisen
Citera
2021-10-22, 14:00
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
inte ett dugg synd om han, en förortswannabe gangster rappare mindre, hans föräldrar kan ju känna sig bra stolta nu, fina värderingar dom gav sin lille "pöjk"...

Men förhelvete, vad är det för fel på er. Han blev bara 19år, fortfarande en tonåring...
Vad hade du tyckt om t.ex din bror/son ( om du nu skulle ha en ) blev grovt onödigt mördad och folk tycker att det är ”rätt åt han”... väx upp

Ps// tycker hans musik är skit, då jag bara lyssnar på rock.
Citera
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Einar var alltså en snitch

Japp för att han vägrade vittna och polis nu skall hämta honom så är han nu en snitch. Det går bra när du tänker ser jag!
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket intressanta uppgifter:

https://sverigesradio.se/artikel/nya-uppgifter-einar-skulle-vittna-mot-varbynatverket

Om det är så att ett kriminellt gäng kan mörda ett vittne bara några dagar före ett vittnesmål i Svea Hovrätt, då har det gått lite väl långt. Gängen måste krossas till varje pris.

Ja något måste göras åt dessa kriminella slödder helt klart.

Och det låter väl inte alltför orimligt att detta är anledningen till varför han nu är död.
Citera
2021-10-22, 14:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
https://youtu.be/5-AfD0Y0pU4

Han skulle ha vittnat idag. Dem tog han före polisen
Nej han skulle inte vittnat. Han var kallad som vittne nästa vecka. T.o.m. åklagaren sa att hon inte räknar med att han kommer. Han uteblev i tingsrätten oxå.
Notera dessutom att det var försvaret som kallat honom som vittne. Inte åklagaren.

Citat:
Nils Grönberg var kallad att nästa vecka vittna gällande kidnappningen av honom när fallet nu tas om i hovrätten. Men han hade precis som i tingsrättsförhandlingen inga planer på att medverka och hovrätten hade så sent som igår begärt handräckning av polisen för att få honom att inställa sig.
– Jag kan bekräfta att Nils inte ville medverka i hovrättsförhandlingen, precis som att han inte ville medverka vid tingsrätten. I övrigt avstår jag ifrån att kommentera, säger hans målsägandebiträde Rodney Humphreys.

Läs gärna hela artiklarna, lyssna på inslaget eller läs tråden så slipper vi alla upprepning.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-10-22 kl. 14:07.
Citera
2021-10-22, 14:03
Medlem
enlitenmoerts avatar
En vältalig svensk kille med ett bra ordförråd men som ändå rappar på bruten pidgin-svenska och hänger med apor, vad är meningen?
Citera
2021-10-22, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenmoert
En vältalig svensk kille med ett bra ordförråd men som ändå rappar på bruten pidgin-svenska och hänger med apor, vad är meningen?

Vad är meningen med ditt inlägg? Med tanke på hur han växt upp har han åstadkommit mer än dom flesta så håll käften
Citera
2021-10-22, 14:08
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Nej han skulle inte vittnat. Han var kallad som vittne nästa vecka. T.o.m. åklagaren sa att hon inte räknar med att han kommer. Han uteblev i tingsrätten oxå.
Notera dessutom att det var försvaret som kallat honom som vittne. Inte åklagaren.

” Nils Grönberg var kallad att nästa vecka vittna gällande kidnappningen av honom när fallet nu tas om i hovrätten. Men han hade precis som i tingsrättsförhandlingen inga planer på att medverka och hovrätten hade så sent som igår begärt handräckning av polisen för att få honom att inställa sig.
– Jag kan bekräfta att Nils inte ville medverka i hovrättsförhandlingen, precis som att han inte ville medverka vid tingsrätten. I övrigt avstår jag ifrån att kommentera, säger hans målsägandebiträde Rodney Humphreys.”

Läs gärna hela artiklarna, lyssna på inslaget eller läs tråden så slipper vi alla upprepning.
Legendnamn på målsägandebiträdet ändå, Rodney Humphrey.

Kanske en korrupt snut/plit som viskade var han befann sig? 🍿
Citera
2021-10-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja kan man inte hålla sig till ”reglerna” för ett rap battle? Hur svårt är det att skilja på gangster och rap? Kan hålla med om att Einar och många rappare tappat kopplingen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_rap

Han har inte bara rappat om brott, vapen och droger utan även dömts för misshandel, narkotikabrott och olovlig körning samt rattfylleri och narkotikabrott.

Den 9 oktober greps Nils Grönberg och två andra personer*efter en knivskärning på restaurangen Nosh and Chow i Stockholm, enligt Aftonbladets uppgifter. De släpptes sedan men utredningen om försök till mord pågår fortfarande.

Det var inte bara rapp utan en hel del annat skit också. Denna guldgosse var inte så oskyldig utan media hade målat upp han som tungt kriminell med x antal punkter i brottsregistret, rörde sig i kriminella kretsar bla bla.

Men just nu målar dem upp han som underbarnet som slog igenom tog sverige med en storm framgångsrik super duper duktig gosse vars mamma är en gullig skådespelare. Dela med er av era finaste minne av nils bla bla. Aldrig varit med om något liknande. 🤣
Citera
2021-10-22, 14:09
Medlem
Något jag noterade är att moewgli någon einar har jobbat med innan inte följer han längre på instagram. Samt att han inte lagt ut något om hans död. Oavsett om dom har haft små tjafs så borde ju han ändå lagt något på instagram?
Moewgl1 på instagram
Senast redigerad av TT77kr 2021-10-22 kl. 14:13.
Citera
2021-10-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Japp för att han vägrade vittna och polis nu skall hämta honom så är han nu en snitch. Det går bra när du tänker ser jag!
Han bokstavligen golade genom sin mamma😂 var var skillnaden. En indirekt golning. "Jag vill inte medverka jag ska inte vittna"

Men mamman sitter och säger nils sade så så så det var den den den dem gjorde så så så🤣
Citera
2021-10-22, 14:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är inofficiellt bekräftat att Yasin bad sin okände kamrat göra det som gjort detta ett flertal gånger tidigare.

Kan släppa alla andra motivbilder.

Jag tror på den teorin, 100 ggr mer troligt än alla andra fantasier.
Någon av Yasin's springisar som sitter på fina cash nu. Håll koll på vem som köper
en Rolex i helgen så vet ni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in