2021-10-22, 11:58
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
”– Jag förstår att han har betytt mycket för många unga människor. Det är tragiskt att ännu ett liv har släckts, säger Stefan Löfven till SVT dagen efter mordet, när han är på väg in till toppmötet i Bryssel.” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-om-dodsskjutningen

Verkar inte vara så konsekvent eller vad säger du? Att råka skriva ”mord” är kanske lugnt så länge inte det når rubrikerna…….?

edit: Det du skriver stämmer säkert men media går nog inte på juridisk grund. Tror snarare som sagt det är för att lugna.

Misstänkt mord,, borde det väl stå i vanlig anda

Kanske var en komet som släppte en kula som fastnade från en filminspelning av starwars för 50 år sen
Ingen vet innan en tre års rättegång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Fördelen är att dom oftast är penningstarka och konsumerar oerhört mycket. Drar man det tillräckligt långt är gängkriminella troligtvis en mindre belastning på samhället än exempelvis arbetslösa och sjukskrivna.
Inte för att jag försvarar gängkriminella eller uppmuntrar det på något vis, ville bara lyfta fram en annan synvinkel.

En rättegång kostar mer än vad en arbetslös netto "kostar" på flera år. Skadegörelse, sjukvård allting kostar. För att inte tala om det mänskliga värdet av förstörda liv och netto förlusten av en förlorad ambitiös person som istället för att kämpa i skolan valde den lata vägen och blev kriminell.

Många av alla gängkriminella är otroligt ambitiösa och drivna men väljer fel inriktning, de går säkert flera duktiga jurister, läkare och ingenjörer med pistoler runt livremmen idag på grund av noll föräldrar ansvar och världens sämsta hemmiljö.
Citera
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Väldigt tyst från kändiselitens håll angående detta. Det mer eller mindre noll kondoleanser från deras håll. Inte ens artisterna som gjort samarbeten med honom har sagt något än. Är väl bara Zara Larsson som på något sätt agerat med sin story.

Haha skämtar du eller? Nästan varenda artist/influencer som är någorlunda aktiv inom TV/media skriver om det.

Kan ju också kolla hans insta https://www.instagram.com/p/CVBm1D9I47F/
Citera
2021-10-22, 11:59
Medlem
Citat:
Etablissemanget be like:
"Helt otroligt att någon som rör sig i mordiska kretsar och glorifierar våld kunde bli måltavla för dödligt våld. Mina små barn som jag låtit lyssna på hans gängromantiska texter är jätteledsna."

Citat:
Socioekonomiska faktorer: ”jag har ingen guldlänk för 150 000kr därför blir jag våldsam, rånar och skjuter Einar. För jag vill också ha en guldlänk för 150k & toppa listorna med min musik.”

Citat:
Det är uppenbart nu, att den kultur och normer som fått fäste i förorterna inte bara är dödligt farlig, det är en smittsam kultur.

Men fortsätt göda och hylla den ni, hur ska ni klara er utan alla ”bangers”, ni kan alltid kompensera med brustna hjärtemojis när folk försakas.

Citat:
Uttalas tydligen Eynaar. Ett namn söderkisen och teaterbarnet Nils Grönberg lade till för att lättare accepteras av orten.

Verkar som att
@Panshiri_M
fick rätt, att lägga till namn hjälper i assimilationen.

https://mobile.twitter.com/hanifbali?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor
Senast redigerad av Pazzamo 2021-10-22 kl. 12:03.
Citera
2021-10-22, 11:59
Medlem
barkeepers avatar
Ska Löfven ut och beklaga sig över att någon skjutit en kriminell nisse som glorifierar själva kulturen som tagit död på honom?

Geez asså.
Citera
2021-10-22, 12:02
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
”– Jag förstår att han har betytt mycket för många unga människor. Det är tragiskt att ännu ett liv har släckts, säger Stefan Löfven till SVT dagen efter mordet, när han är på väg in till toppmötet i Bryssel.” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-om-dodsskjutningen

Verkar inte vara så konsekvent eller vad säger du? Att råka skriva ”mord” är kanske lugnt så länge inte det når rubrikerna…….?

edit: Det du skriver stämmer säkert men media går nog inte på juridisk grund. Tror snarare som sagt det är för att lugna.

Ehh vad I helvete ska Stefan löfven uttala sig om och för?
Citera
2021-10-22, 12:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Tyvärr är inte media konsekventa när det gäller språk och uttryck. Vissa skiter tex i TTs skrivregler som svenska journalister ”ska” rätta sig efter. Men i den bästa av världar är det inte media som ska döma någon för mord utan en domstol. Gårdagens dåd är i nuläget en ”dödsskjutning”. Inte mord.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ska Löfven ut och beklaga sig över att någon skjutit en kriminell nisse som glorifierar själva kulturen som tagit död på honom?

Geez asså.

Fuck Stefan Löfven
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Citat:
Artisten Einár, 19, slog igenom med låtar om förorten och talade öppet om sin stökiga bakgrund.

Sent under torsdagskvällen sköts han ihjäl i Hammarby sjöstad, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Stjärnans sista inlägg i sociala medier fylldes i natt med kommentarer från chockade fans.

Tankar?

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnqKWB/artisten-einar-19-dod-efter-skjutning-i-sodra-stockholm

"Stökig bakgrund" fick han väl först när han började mata odjuren med ""musik"".
Hade han gjort foxtrott hade han fått andra vänner
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Ännu en kriminell gangsterrappare som möter sitt oundvikliga öde. Ingen förlust öht. Önskar polisen kunde sluta lägga resurser på sådant här.
Citera
2021-10-22, 12:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Misstänkt mord,, borde det väl stå i vanlig anda

Kanske var en komet som släppte en kula som fastnade från en filminspelning av starwars för 50 år sen
Ingen vet innan en tre års rättegång

Jo det vet man. Tänk lite
Citera
2021-10-22, 12:08
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Önskar inte död åt killen men han levde under skyddad identitet och så är han ute på stureplan och knivskär människor??

Hur smart är hans mamma som polisanmäler andra gängmedlemmar när hennes son är med i gäng, förstår hon inte allvarligheten i det?
Hans mamma dödade honom.

Bra gjort mamma.

Om ingen anmäler är vi dömda att förlora. Individer måste låsas in på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in