2021-10-22, 08:09
Medlem
Jag gissar att han beställde mord på de som kidnappade honom sen så beställde de som kidnappade honom mord på honom och så plockade Einar honom.

Kan P3 sluta spela svensk våldsförhärligande musik nu?
Citera
2021-10-22, 08:11
Medlem
Slipstreams avatar
Vem är denna Haval alla skriver om?
Citera
2021-10-22, 08:11
Medlem
Och hela flashback kraschar för einar dött.
Citera
2021-10-22, 08:12
Medlem
Bajslukts avatar
Så nu kommer hans mamma vara med i media hela tiden och resa runt och föreläsa om gängkriminalitet. Givetvis kommer "samhället" beskyllas för allt.

Inte en tanke om att det kanske var hennes uppfostran och familjeliv som la grunden till hans karaktär och livsval.

Jag läste ur något förhör tidigare där man frågade om hon förstod sin delaktighet i hans problem. Men hon undvek frågan som pesten och ville hela tiden skylla på andra.

Jag vill minnas att jag såg Einar stå och rappa i typ 10-års ålder med massa äldre negrer och araber runt sig. Givetvis hade han dyra märkeskläder på sig och bröt på svenska. Vart var mamma och pappa då?
Citera
2021-10-22, 08:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Hur ska P3 guld göra på sin gala nu! Hälften av artisterna är döda och resten sitter i fängelse!
Citera
2021-10-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Nja. Jag skulle vilja argumentera att det är värre efter polisens vapenförsäljning har nått rekordnivåer, vilket vi ser från vecka till vecka.

Kan du tänka dig Mellanmjölks Pär och Gunilla ska kämpa mott macho gängvåld?
Citera
2021-10-22, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Hur ska P3 guld göra på sin gala nu! Hälften av artisterna är döda och resten sitter i fängelse!

Ändå kommer galan bli en succé!
Citera
2021-10-22, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nej, men polisinsatserna kostar multum. Jag betalar

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Än grova våldsbrottslingar, ja.

Just precis exakt därför är det bättre att de är döda så de slutar kosta pengar.

Det är ju bara ett IQ-fiskmås-tänk och inget som genererar något positivt alls över tid. Inte minst samhällsekonomiskt, som verkar ligga dig varmt om hjärtat.
När man gång, på gång, på gång, dödar håller man bara facklan tänd. Ett mord kommer att resultera i ett nytt, i kombination med allt som sker däremellan. Utan någon som helst tveksamhet.
Rent ekonomiskt är det ju naturligtvis bäst om de kammande sig och skaffade sig ett jobb. Att döda är det absolut sämsta samhällsekonomiskt.
Men kan de inte skaffa sig ett jobb är det naturligtvis av yttersta vikt att polisen håller tyglarna så hårt det bara är möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
vet inte vem Einar var eller vad han hette på riktigt men tragiskt. Sökte tuben och kom upp låtar som lät bra. Lite som Eminem en vit i rappen.

Varför dödades denna unga herre?

Någon (antagligen Einar) beställde ett mord på Havals (brukar ses som Einars "rival) lillebror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Han beställde ett mord på Haval's lillebror.

Einár beställde ett mord på Havals lillebror? Hur vet du det?
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Kan P3 sluta spela svensk våldsförhärligande musik nu?
Klart dom inte kan, det vore ju detsamma som att erkänna att det finns problem. Rent av rasistiskt?
Citera
2021-10-22, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Kan du tänka dig Mellanmjölks Pär och Gunilla ska kämpa mott macho gängvåld?

Gängvåldet gör inte Pär eller Gunilla något besvär. Utan gängen är skapade av för att slita varandra itu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in