2021-10-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Enligt mig så är detta de två troligaste anledningarna:

1. Kopplat till händelsen på Nosh & Chow och HH.
2. Bandidos, eftersom Einar har avslutat sin relation med dem. B ville ta del av saker som inte var möjligt. Problemet är att har man en gång ingått någon form av relation gällande tjänster med B eller liknande, så finns det ingen väg ut.
Guldtanden skulle inte lägga ut en svartbild på sin insta story om bandidos låg bakom det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag är övertygad om att han mestadels dog för att han var svensk. Killen har blivit utsatt för rån, förnedring, uthängd med förnedringsbilder mm pga utpressning, och nu även mördad förmodligen för att någon vill ha status.

Ingen tjänar på hans död, helt onödigt. Finns andra rappare som faktiskt förtjänar det ödet.

Jag är lite ledsen över att en ung framgångsrik kille med hela framtiden framför sig blivit berövad på livet. Lite arg också..

Edit: med svensk menar jag det att han förmodligen är mindre värd på deras samvete att döda honom. Han är nog värd mindre i de andras ögon i den kretsen pga det.

Såklart han är mindre värd. Babbar dödar varandra i förorten och visst finns det osämja mellan dom men i grunden handlar det om business. Mot svenskar finns däremot ett underliggande hat.
Sen mjölkade man säkert Einar så gott det gick och låtsades vara hans vän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Och vem ska betala dem för att hämnas einar????? Ingen kommer hämnas honom. Kvar finns bara en krossad mamma som kämpade i hela 19år att uppfostra sin son som gick bort för tidigt. Synd.
"... gick bort för tidigt". Nej han dog inte av någon tragisk sjukdom, han dog en död aom var självklar som en följd av ett liv han hade valt.
Citera
2021-10-22, 07:56
Medlem
Niggwards avatar
Aldrig lyssnat eller vet ens vem denna person är, men klart alltid synd att fler dör i skjutvåldet. USA gangster glorifierande fortsätter i samhället och det verkar som att alla inblandades största önskan är att dö som pac och biggie. Sjunga och dö i skottlossning.

Fin utveckling.
Citera
2021-10-22, 07:58
Medlem
Maureliuss avatar
Det här borgar för riktigt fredagsmys! Det här mina vänner är resultatet mångkultur och ”Vi gillar olika” på riktigt! Den här skiten har omhuldats av msm i årtionden, nu ser vi hur Sverige mår, ifrån Ystad till Haparanda!
Citera
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Jag är övertygad om att han mestadels dog för att han var svensk. Killen har blivit utsatt för rån, förnedring, uthängd med förnedringsbilder mm pga utpressning, och nu även mördad förmodligen för att någon vill ha status.

Ingen tjänar på hans död, helt onödigt. Finns andra rappare som faktiskt förtjänar det ödet.

Jag är lite ledsen över att en ung framgångsrik kille med hela framtiden framför sig blivit berövad på livet. Lite arg också..

Edit: med svensk menar jag det att han förmodligen är mindre värd på deras samvete att döda honom. Han är nog värd mindre i de andras ögon i den kretsen pga det.

Lägg ner snacket om att det var på grund av att han var svensk, hur många blattar har inte dött i gäng krig? Einar var en gangster som fick Havals bror att dö och sedan göra en låt om det. Lägg ner tramset om att han var en liten pojke (svensson) lika kriminell som de alla andra!!!

Klart är det tråkigt att ännu en ung man ska dö på det här sättet, men hans egna gärningar gör inte honom till en bättre person än de andra som dött.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:

De har väl följt USA:s CP-retorik som säger att endast vita kan vara rasister, och att det är okej att trycka ner vita och behandla dem som skit.

Rasism mot vita är det största problemet nu för tiden, men ingen vågar prata om det då det blir en hatstorm där vi blir påminda om vad vita historiskt gjort mot svarta.
Senast redigerad av pansarbritta 2021-10-22 kl. 08:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Är det ingen som reagerar på att det är en skjutning i Hammarby Sjöstad?

Det låter som en ovanlig plats att bli skuten på, men numera har det öppnats boenden däromkring.
Kommer inte ihåg vad det hette, men asylboende, eller tillfälligt boende för hemlösa.

Antar att många där knarkar ganska bra, och kan spåra ur ibland. Några tusenlappar för att knäppa någon för att ha råd med att punda ett tag till är inte helt ovanligt.

Jag känner inte Ejnar eller gillar hans gangstermusik, men har varit mycket i hammarby sjöstad, och även om området är bra finns det märkliga figurer som rör sig där i krokarna.
Citera
2021-10-22, 07:59
Medlem
Rikemansunge? GTFOH

Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Får faktiskt erkänna att det är lite tråkigt. Här har vi en svensk rikemansunge som tagit sig an orten och faktiskt lyckats till den grad att de bestämde sig för att plocka honom, vilket nu genererar en så stor nyhet att han fullkomligt sopar mattan med dem i deras eget spel. För det har han min respekt!
Man får bara hoppas att en massa ynglingar vaknar upp idag och blir så tagna utav händelsen så de inser att denna romantiseringen utav gangsters inte alls är så rolig.

OT: För en malmöit som inte alls är van vid att musiken är ett så starkt verktyg inom den organiserade kriminaliteten; hur pass stor press är det bland skolkids att lyssna på "rätt" musiker. Vad händer när en kille kommer in och drar igång Einar på en skola i Rinkeby? Blir det "aja baja" eller är man ändå fredad som så för att det är barn?
Citera
2021-10-22, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
"... gick bort för tidigt". Nej han dog inte av någon tragisk sjukdom, han dog en död aom var självklar som en följd av ett liv han hade valt.

Valde och valde. Han hamnade i fel sällskap.
Citera
2021-10-22, 08:03
Medlem
Hur många timmar/dagar kommer det att ta innan nån woke person kommer att rasa att mordet på Einar får så mycket mer uppmärksamhet bara för att han är vit?

Tänker på det uppmärksammade fallet med Gabby Petito.
Citera
2021-10-22, 08:04
Medlem
Hur uttalas Einár till skillnad från Einar - är det ett artistnamn eller ville föräldrarna vara coola o franskinspirerade, så många frågor så få svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in