2021-10-22, 07:53
Medlem
Haajibs avatar
När kommer vi döpa om globen efter den här ghettogangstern?
Citera
2021-10-22, 07:53
Medlem
stilichos avatar
Han var nitton år alltså. Då frågar man sig genast: vad gjorde socialtjänsten? De ska LVUa alla personer under 20 års ålder som genom sitt eget beteende "utsätter sin hälsa eller utveckling för en påtaglig risk att skadas". Att mucka med blattegäng känns som ett väldigt bra sätt att utsätta sin hälsa och utveckling för en påtaglig risk för att skadas. Något som väl får anses bekräftat nu.
Citera
2021-10-22, 07:54
Medlem
Gick han inte grabben runt med väst? Det hade jag gjort i hans läge. Eller blev han headshottad?
Citera
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Hammarby Sjöstad är i princip Södermalm, det är ett stenkast bort. Lägenheterna är i samma prisklass och upplevda tryggheten och statusen att bo där är nästan likvärdig.

Exakt! Och när det gäller upplevda tryggheten tror jag till och med att den är större i sjöstan! Nästan bara bostadsrätter med invånare som stoppar skejtare för att de stör deras närmiljö. Så det här lär sätta fart. Tragiskt nog behövdes det ett mord på en Nils för att de skulle vakna. Who cares om det var Järva, där får man ju ändå bara sitt ladd ifrån.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Gick han inte grabben runt med väst? Det hade jag gjort i hans läge. Eller blev han headshottad?

Troligt lurades han i en fälla.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det bara jag som får vibbar från Killinggängets ”det här är sveriges compton” varje gång en vit svenne leker gangster?
hela den dvdn har jag, dom är fan inte kloka men va rätt dom hade i mkt av sin syn på landet o oss svenskar.

Einar var en sån som gick i munkjacka o sa brother till sina homies. Gick sådär...
Citera
2021-10-22, 07:56
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Skjuten i huvud och bröst. Dessutom blev han väl säkert lurad till platsen
Citera
Medlem
staticages avatar
Jisses vilken bubbla sjöstadsborna bor i.
”Trodde inte detta kunde hända här”
Resten av landet har varit kaos i 10 år.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Ganska väntat dessvärre. Einar var lite av en "hobbygangster", född med silversked i mun av rika och framgångsrika föräldrar i stor fin villa.

De "riktiga" gangsterrapparna blev irriterade över detta vilket ledde till kidnappning (varningen) och sen skjutandet.
Citera
2021-10-22, 07:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Skjuten i huvud och bröst. Dessutom blev han väl säkert lurad till platsen
Lurad, han bodde väl i kvarteret?
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så länge gängen decimerar varandra så ser jag inget problem men man behöver inte göra en sån jävla stor grej av det i media eftersom det påverkar tryggheten hos vanligt folk.
Fast det utnyttjar media maximalt eftersom den otryggheten kan kanaliseras i PK-frågor som Corona och klimatet. Den har en mobiliserande effekt. Det sista man vill är att svensken ska tro att allt är som det ska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Förmodligen inte. Så mycket skitsnack som finns speciellt hos snorungar som bär runt på pistol.

Tror de va samma dag Havals lillebror blev mördad släppte Einar låten "Voi" och enligt vittnen sågs gärningsmännen åka iväg med elsparkcyklar. Senaste låten EINÁR x ADAAM - DANSA. Han sa nånting me efter du va gone jag såg till att din bror **** killen e riktigt efterbliven folk som tycker synd om han. han bad om att bli dödad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in