2021-10-22, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Det kan ha fångats på film enligt aftonbladet

Många skriver på hans Instagram att det finns en bild på honom död men vet inte om det stämmer
Citera
2021-10-22, 06:35
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0rdYpsilon
En av Sveriges mest framgångsrika artister. Cirka en miljon lyssnare i månaden på Spotify. Hans mest streamade låtar har uppemåt 40 miljoner streams.

Lyssnar inte alls på den typen av musik men tankarna går till de anhöriga. Vila i frid.

Det var som fan. Hade aldrig hört talas om honom, men jag lyssnar inte på radio, lyssnar absolut inte på rap och följer inte svenskt nöjesliv överhuvudtaget (finner 99% av svenska "artister" patetiska) så det är klart möjligt att jag helt missat honom.

Efter att ha läst lite om honom nu så faller han definitivt in i gruppen "patetiska" som jag nämnde ovan...
Citera
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ha, ha, ha!

Grow up, child!

Vi kommer nog att få höra om dådet i närmaste P3-kanal och det kommer inte vara en hyllning åt offret.

Nu har jag noll aning om vad du snackar om, haha, det var du som drog upp P3 och hyllningar, inte jag.
Senast redigerad av JSpun 2021-10-22 kl. 06:36. Anledning: felstavning
Citera
Medlem
mingtians avatar
Intressant att så många som inte vet vem han är eller bryr sig är inne och uttrycker det, losers.

Blir väl en 95% OT här de närmaste dagarna.
Citera
2021-10-22, 06:36
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Har det hänt tidigare i Sverige att en så pass stor artist har blivit mördad?

Oklart. Men ska ha funnits en hotbild mot honom, och har levt det liv som han gjort så är det väll bara en tidsfråga innan det händer. Även om man är känd eller inte. Jag ska vara ärlig och kände faktiskt att det var en tidsfråga innan han skulle gå det här ödet till mötes med tanke på alla saker omkring.
Citera
2021-10-22, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Det var som fan. Hade aldrig hört talas om honom, men jag lyssnar inte på radio, lyssnar absolut inte på rap och följer inte svenskt nöjesliv överhuvudtaget (finner 99% av svenska "artister" patetiska) så det är klart möjligt att jag helt missat honom.

Efter att ha läst lite om honom nu så faller han definitivt in i gruppen "patetiska" som jag nämnde ovan...

Bör ju tilläggas att dessa ”artister” köper streams, därför blir man en STOR artist!
Citera
2021-10-22, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Många skriver på hans Instagram att det finns en bild på honom död men vet inte om det stämmer

Det finns. Tidigt in i tråden, kolla mina tidigare inlägg. #108
Senast redigerad av duckyyy 2021-10-22 kl. 06:42.
Citera
2021-10-22, 06:39
Medlem
Från expressen ” Bara månader senare hade han storstilade planer för kulorna han skrapat in. I podden ”Låt oss” berättade han att guccijackan var favoritplagget och att han köpt en bil, en Volvo av typen XC90 modell 2020 ”

Hur kan man välja ordet kulorna när han precis blivit skjuten??
Citera
2021-10-22, 06:39
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Konsekvenserna av detta mordet:
Jag tror inte att konsekvenserna utav detta mordet kommer att påverka just den kriminella världen, DET VILL SÄGA, i form av att någon inom den världen kommer att vilja hämna Einars död. Istället, kommer konsekvensen av Einars mord växa i själva samhället - mot den kriminella världen, speciellt alla förortsrappare som kopplas till kulturen.

Einar kunde öppna en dörr mellan rappen/förortskulturen och samhället - samhället började ge förorten plats till sina uttryck.

Den öppna dörren, den kommer att bli konsekvensen av detta mord - den kommer att nu stängas och brännas upp; vilket sabbar för ALLA andra som lever utifrån livsstilen och musiken. Det var, i min personliga tanke, INTE ett intelligent drag utav de personer som valde att ha ihjäl honom.
Du är rätt.
Nu kommer denna skit gangsterrap (yasin, haval och andra artister) försvinna ut från finrummet. Inget medelklassen kommer fortsätta lyssna på.
Citera
2021-10-22, 06:40
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Han var stor i förorten o bland gangster wannabes.. Gemene svensk har nog aldrig lyssnat på hans skit musik. Men som allt annat så sitter dom i tv nu o säger han är en våra största artister.. Media har skapat detta genom att glorifiera att stå med automat vapen o guld o kasta 500 lappar o sjunga klippa Aina o annat i musik videorna …

Tyvärr har du helt fel. Man kan lyssna på den musiken utan att bo eller komma från förorten.. Jag är absolut en ”gemen svensk” men lyssnar på alla möjliga svenska rappare då jag lyssnat på hiphop sen länge och uppskattar soundet och attityden. Lyssnar på allt möjligt. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2021-10-22, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Det finns. Tidigt in i tråden, kolla mina tidigare inlägg. #108

Tack. Såg den nu.
Frågan är om det är samma person som filmade förloppet.
Man ser ju att någon av dem som står över honom har en mobil i handen också.
Undrar också vem det är som står omkring honom. Ungdomar som hörde skotten? Vänner?
Citera
2021-10-22, 06:45
Medlem
M9rbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Oklart. Men ska ha funnits en hotbild mot honom, och har levt det liv som han gjort så är det väll bara en tidsfråga innan det händer. Även om man är känd eller inte. Jag ska vara ärlig och kände faktiskt att det var en tidsfråga innan han skulle gå det här ödet till mötes med tanke på alla saker omkring.

Folk typ tänker högt:

”Jag kommenterar här och jag vet inte riktigt vad det handlar om och jag tror inte att jag gillar det”

*Skicka svar* KLICK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in