2021-10-22, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Avundsjuka finns säkert med i bilden. Men det går inte att bortse från att Einar tog väldigt suspekta beslut som hade fått de flesta mördade, framgångsrik eller inte.
Jo men alla dissar varandra och det en del av spelet, men seriöst jag har hört nog från folk ute för att säga att det här är 90% till största delen avundsjuka, hela kidnappnings grejen också. Han borde bara tagit sina pengar och stuckit till Portugal eller nånstans och levt där i lugn och ro, äckliga smuts som gjorde detta. Hur fan kan man lägga nåns mamma eller pappa i evig sorg för lite slutsnack och pengar.
Citera
2021-10-22, 02:09
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför skulle det spela någon roll i vilket område som man växer upp i?

För han var en överklassunge som skulle leka med vargarna och han blev uppäten som en djurskötare på Kolmården. Jag skulle bli förvånad om detta sätter igång en våldsspiral.
Citera
2021-10-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanen040
Vad fan tror han? Han växte upp i ett chill område och inte på gatan som folk från föroter och utsatta områden. Han vill spela pungkulor, han fick challenge accepted. Folk trodde på allvar han var immun för han var svensk och det är bara blattar som blir skjutna. Han valde att blanda sig i sånt, han rappar om en kriminells döda bror, han kör omkring i samma kriminella killes område och filmar snapchat och skriver pistol emoji. Så är det. Folk klipper dig som en hund dom pissar snett vem fan du e. Ditt liv e inte värt ett skit i dessa tider i såna utsatta områden.
Varför nämner du pungkulor och pistoler i samma rant? Vilken tönt som helst kan dra vapen.
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
I USA har de ju lyckats få bort det här med rappare som muckar med varandra. Men Sverige är så jävla efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanen040
Vad fan tror han? Han växte upp i ett chill område och inte på gatan som folk från föroter och utsatta områden. Han vill spela pungkulor, han fick challenge accepted. Folk trodde på allvar han var immun för han var svensk och det är bara blattar som blir skjutna. Han valde att blanda sig i sånt, han rappar om en kriminells döda bror, han kör omkring i samma kriminella killes område och filmar snapchat och skriver pistol emoji. Så är det. Folk klipper dig som en hund dom pissar snett vem fan du e. Ditt liv e inte värt ett skit i dessa tider i såna utsatta områden.
Du har ju helt fel... han växte upp i dalen din dumma idiot. Samma område som Haval, Macky osv (fast de bodde i Skarpnäck) men samma umgänge.

Tror du mig inte?

https://www.youtube.com/watch?v=NltwDSVHnRA

Kolla här, video från när han e typ 11 bast och rappar i dalen.
https://www.youtube.com/watch?v=T0HwTf8i-4g

Här också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Einar har nog inte riktigt förstått den utpräglade enkla kränktheten invandrare tycks bestå utav. De blir kränkta direkt. Det måste vara en av anledningarna till att han blivit tagen på sängen och vad som slutligen blev hans död.

Jag vill tro att han sett detta som en grej, ett spel för gallerierna där alla rappare som slagit igenom någonstans är ”vänner” egentligen och att man spelar lite charader för att sälja en bra story och i slutändan sälja musik.

Det är ju det som är Naivitet.

Dom diskuterade i Den sista måltiden just att ena killen spelade Yasin i bilen medans den andra jobbade med att ta hand om familjer till dödade ungdomar.

Det är nog inte så lätt som kit invandrare, men all media har höjt dessa till skyarna bara för att man skall kunna greppa tag i någon strimma av hopp för förorten. Våra egna Smil shady och 50cent.

Jag är för gammal att hålla koll, men saken är att denna kultur breder ut sig och kommer forma ungdomar.

Nej ett enormt osynat haveri, från samhället.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Exakt så. Jag tror ingen i orten är förvånad. Alla äldre jag känner skämdes för Einar. Sen gjorde han bort sig. Sen sitter det massa folk här och leker förvånade för att han är vit. Folk tror det är en lek och att man bara kan gå o rappa vad som helst utan konsekvenser som det finns någon jävla yttrandefrihet eller lag i orten.

Han borde bara ha hållit sig till musiken, hållit käften för att inte skapa onödiga konflikter och levt gott på sina pengar.
Citera
2021-10-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Exakt så. Jag tror ingen i orten är förvånad. Alla äldre jag känner skämdes för Einar. Sen gjorde han bort sig. Sen sitter det massa folk här och leker förvånade för att han är vit. Folk tror det är en lek och att man bara kan gå o rappa vad som helst utan konsekvenser som det finns någon jävla yttrandefrihet eller lag i orten.

De tålde inte att svenska rapparen var så mycket mer populär än dem.

Jag hatar den musiken men mina barn lyssnade även om jag försökte problematisera lite vid middagsbordet.
Citera
2021-10-22, 02:11
Medlem
Ingen gripen än så länge och folk i sjöstaden lär knappast vittna. = ännu ett ouppklarat mord?
Citera
2021-10-22, 02:12
Medlem
Efterbliven grabb. Vi som växte upp där ute krigade kuken av oss för att komma till bättre platser, den här priviligerade snorungen söker sig till problem och blir klippt innan han är 20. Vad är det för fucking föräldrar som inte kan tygla Kalles kaviar?? Killen hade para, en normal familj och kunde leva ett soft liv.

Själv blev man knullad hemma fysiskt och psykiskt, alla polare mördade eller inlåsta, hade inte mat att äta ofta och ändå blev man hyfsat normal. Fucking idioter.
Citera
Medlem
RedForces avatar
Postade i en annan tråd men misstänker att den försvinner. Antar att detta är tråden som kommer stanna.

Var inte han under beskydd från någon i Ali Khan släkten?

Om inte Ali Khan ger en reaktion i likhet med att deras obejkt mördas så visar det att Ali Khan bara är tramspellar som man inte behöver bry sig om.

Så kan det riskera att urarta i hämd eller är Ali Khan bara mesar?
Citera
Medlem
Plastartikels avatar
Men alltså 19 år..
Stackars hans familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem