2021-10-22, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanen040
Vad fan tror han? Han växte upp i ett chill område och inte på gatan som folk från föroter och utsatta områden. Han vill spela pungkulor, han fick challenge accepted. Folk trodde på allvar han var immun för han var svensk och det är bara blattar som blir skjutna. Han valde att blanda sig i sånt, han rappar om en kriminells döda bror, han kör omkring i samma kriminella killes område och filmar snapchat och skriver pistol emoji. Så är det. Folk klipper dig som en hund dom pissar snett vem fan du e. Ditt liv e inte värt ett skit i dessa tider i såna utsatta områden.

Hans liv är mycket mer värt förstås, det kommer du märka mannen.

Men om de var smarta använde de sig av 17åringar, gärna med svensk etnicitet om det går att hitta på marknaden.
Citera
2021-10-22, 02:06
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Vad fan tror han? Han växte upp i ett chill område och inte på gatan som folk från föroter och utsatta områden. Han vill spela pungkulor, han fick challenge accepted. Folk trodde på allvar han var immun för han var svensk och det är bara blattar som blir skjutna. Han valde att blanda sig i sånt, han rappar om en kriminells döda bror, han kör omkring i samma kriminella killes område och filmar snapchat och skriver pistol emoji. Så är det. Folk klipper dig som en hund dom pissar snett vem fan du e. Ditt liv e inte värt ett skit i dessa tider i såna utsatta områden.

Exakt så. Jag tror ingen i orten är förvånad. Alla äldre jag känner skämdes för Einar. Sen gjorde han bort sig. Sen sitter det massa folk här och leker förvånade för att han är vit. Folk tror det är en lek och att man bara kan gå o rappa vad som helst utan konsekvenser som det finns någon jävla yttrandefrihet eller lag i orten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
dom skulle aldrig köra mot killers för einar. du kan inte betala dig till säkerhet på gatan. dessutom dom som ville döda einar skiter i kurderna i Västerås

Hundra procent de skiter i vem som skyddar honom. Hört det var folk från byn men kmr nog få veta inom dagarna vem som låg bakom det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Din Göteborg horunge dräng. Jag menar att Yasin är den som kommer få smaka kula näst.

mycket möjligt. men han kommer inte vistas i sverige
Citera
2021-10-22, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
De kan klippa många andra så varför Einar? Såklart som fan det är avundsjuka till största delen

Organiserade gäng går längre än så det handlar om makt, territorium, heder och pengar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Han satt i skiten men hur kom han dit? Varför omhändertogs han för några år sedan och skickades till Dalarna? Bara undrar.
Personligen undrar jag var hans far är någonstans?
Citera
Medlem
Citat:
Varför skulle det spela någon roll i vilket område som man växer upp i?
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soukries
Exakt. Varför ingripa när rapparna skjuter varandra hej vilt, de gör oss alla en tjänst. Varför inser ingen det här?
För det påverkar andra. Tänk på han som blev ihjälskjuten för någon tog fel person osv. Barn som hör skottlossning. Sjöstaden är ett dyrt lite "fint" område och inget ghetto så tror de som bor där är lite chockade. Men som jag skrivit innan har Stockholmarna röstat för detta. Vi andra såg att gängkriminaliteten skulle öka för 20år sen.
Citera
2021-10-22, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Einar har nog inte riktigt förstått den utpräglade enkla kränktheten invandrare tycks bestå utav. De blir kränkta direkt. Det måste vara en av anledningarna till att han blivit tagen på sängen och vad som slutligen blev hans död.

Jag vill tro att han sett detta som en grej, ett spel för gallerierna där alla rappare som slagit igenom någonstans är ”vänner” egentligen och att man spelar lite charader för att sälja en bra story och i slutändan sälja musik.

Jag tror nog han fattat. Men det var så dags. Han hade redan låst fast sig. Tråkigt att han blev skjuten, på samma sätt som jag tycker det är tråkigt när en kille i hans ålder skjuts i Rinkeby. Det ena är dock inte värre än det andra. RIP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soukries
Tydligen inte. Han fortsatte att släppa musik och låta sig involveras i negertrams.
Ja, det är väl det som är att gräva graven.
Tänker inte tjafsa, har otröstliga ungdomar här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Hahah ja men då e det ju annan femma, då har ju någon skjutit mot Tati också, vilket inte skulle hända om det inte var direkt riktat mot honom. Min poäng består, Tati har aldrig kunnat skydda Einar i sthlm.

Guldtanden annan femma, men är ju som sagt på flykt. Vet inte hur engagerade övriga gubbar i Bandidos, BRD lr HH är att gå i krig för Nisse.
Hopas ak får tag på dessa fittor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
mycket möjligt. men han kommer inte vistas i sverige

Yasin kmr säkert vara i uk men ingen som kommer köra för einar om det nu var yasins vänner som låg bakom det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in