2021-10-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det har med vaccinering att göra tills du lägger fram belägg för något annat.
Jag tror att vaccinationstäckningen måste upp till minst 98% för att åtminstone vissa ska förstå att vaccinet inte stoppar spridningen och inte heller avslutar pandemin.
De mest styvsinta kommer fortsatt att hävda att det är de återstående två procent ovaccinerade som driver smittan och därmed är skyldiga till folkmord på vaccinerade, men förhoppningsvis kommer de stora flertalet att inse faktum.
Risken är dock att hatet stegvis piskas upp, och att de återstående två procenten kommer att leva som dhimmi - om de har tur.
Vaccinet är den nya guden, och gudsförnekare har aldrig behandlats väl någonstans.
Snart börjar det väl byggas helgedomar med kultplatser där man offrar ovaccinerade till den helige Pfizer?
Citera
2021-10-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det kan dröja lång tid innan följdsjukdomar från virus utvecklar sig. 20 år är inte ovanligt.
Så det är ok att gissa att dom får alzheimers vid 32 och sprida det som sanning?
Citera
2021-10-21, 20:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
12 åringar med alzheimers överallt i våra skolor numera?
Tror inte det...

Det lär visa sig med tiden.
Citera
2021-10-21, 20:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ok, ett zombie virus alltså.
Kan du hänvisa till var i studien det står att hjärnan på 12 åringar ruttnar av covid-19?
Var någonstans påstår jag att barnens hjärnor ruttnar? Eller är ett Zombie-virus?

Detta är vad även lindrigt sjuka drabbas av. Reversibelt? Ja, man hoppas det.

På vuxna alltså kanske det inte blir långsiktiga konsekvenser. Kanske alltså, förhoppningsvis.

Grejen är att man inte vill utsätta en hjärna under utveckling i tidiga år för detta.
Citera
2021-10-21, 20:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tror att vaccinationstäckningen måste upp till minst 98% för att åtminstone vissa ska förstå att vaccinet inte stoppar spridningen och inte heller avslutar pandemin.
De mest styvsinta kommer fortsatt att hävda att det är de återstående två procent ovaccinerade som driver smittan och därmed är skyldiga till folkmord på vaccinerade, men förhoppningsvis kommer de stora flertalet att inse faktum.
Risken är dock att hatet stegvis piskas upp, och att de återstående två procenten kommer att leva som dhimmi - om de har tur.
Vaccinet är den nya guden, och gudsförnekare har aldrig behandlats väl någonstans.
Snart börjar det väl byggas helgedomar med kultplatser där man offrar ovaccinerade till den helige Pfizer?
Är det det jag påstår?

Jag påstår här att högre vaccintäckning = lägre antal döda.

Minskad smittspridning iofs också.
Citera
2021-10-21, 20:25
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Så det är ok att gissa att dom får alzheimers vid 32 och sprida det som sanning?

Nej men det är inte sanning att säga att det inte finns risk för det. Vi vet betydligt mindre om covids långtidsverkningar än vaccinets långtidsverkningar. Jag har skrivit det i tråden många gånger och det är fånigt att jag ska behöva göra det. Du borde vara tillräckligt intelligent att fatta att vi inte vet ett jävla skit om virusets långtidseffekter. "Men vaccinet då muh muh muh" ja vi vet jävligt mycket mer om vaccinet än viruset för mRNA-tekniken har funnits sen 2012.
Citera
2021-10-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det lär visa sig med tiden.
Låt mig gissa, om två veckor?
Citera
2021-10-21, 20:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Låt mig gissa, om två veckor?

Kan dröja flera år innan neurologiska skador visar sig. Många föräldrar är väldigt på nu för att få vaccinera sina barn. Troligen inte helt utan anledning.
Citera
2021-10-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej men det är inte sanning att säga att det inte finns risk för det. Vi vet betydligt mindre om covids långtidsverkningar än vaccinets långtidsverkningar. Jag har skrivit det i tråden många gånger och det är fånigt att jag ska behöva göra det. Du borde vara tillräckligt intelligent att fatta att vi inte vet ett jävla skit om virusets långtidseffekter. "Men vaccinet då muh muh muh" ja vi vet jävligt mycket mer om vaccinet än viruset för mRNA-tekniken har funnits sen 2012.

Mhm. Varför tror du mRNA aldrig har använts utanför experiment? För att alla leveransmetoder man har försökt med innan har visat sig vara svingiftiga. Spikproteinet i sig är giftigt och orsakar antagligen en hel del skada. Att vaccinera barn med den här skiten och i den här utsträckningen är kriminellt oavsett vad resultatet blir.
Citera
2021-10-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Var någonstans påstår jag att barnens hjärnor ruttnar? Eller är ett Zombie-virus?

Detta är vad även lindrigt sjuka drabbas av. Reversibelt? Ja, man hoppas det.

På vuxna alltså kanske det inte blir långsiktiga konsekvenser. Kanske alltså, förhoppningsvis.

Grejen är att man inte vill utsätta en hjärna under utveckling i tidiga år för detta.

Kan du hänvisa till sektion där det bevisas att små barn får hjärnskador vid lindrig covid-19?
Om det du säger stämmer bör FHM stänga alla skolor imorgon.
Vaccinera alla barn, även 0-12,och först då öppna igen.
Citera
2021-10-21, 21:32
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Håller den ens så länge? Vet ju flera som testat positivt mer än en gång. Vissa har dessutom blivit sjukare gång nr 2.

Citat:
Jaha, nya nedstängningar att vänta alltså?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fhm-risk-for-okad-smitta-i-vinter-utesluter-inte-atgarder

Varför i hela friden ser man inte till att vaccinera alla med en tredje dos, så vi slipper hamna där?

Du besvarade själv frågan på varför man ej kan ge en tredje dos......
Citera
2021-10-21, 21:33
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Mhm. Varför tror du mRNA aldrig har använts utanför experiment? För att alla leveransmetoder man har försökt med innan har visat sig vara svingiftiga. Spikproteinet i sig är giftigt och orsakar antagligen en hel del skada. Att vaccinera barn med den här skiten och i den här utsträckningen är kriminellt oavsett vad resultatet blir.

Det är lögn, mRNA har använts till allt möjligt. Det är inte giftigt och vaccinet producerar inte spikproteinet utan en del av spikproteinet. Viruset däremot producerar spikproteinet, och jäääävligt mycket större mängder än vaccinet. Men det struntar du i eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in