2021-10-21, 18:03
Bannlyst
Låg gubbarna få ha det lite kul..
Citera
2021-10-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Låg gubbarna få ha det lite kul..

Tror du inte det jobbar kvinnor på Avanza? Jävla manschauvinist!
Citera
2021-10-21, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Tror du inte det jobbar kvinnor på Avanza? Jävla manschauvinist!

Hihi dom får ha det kul dom med.
Citera
2021-10-21, 18:09
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Knarkare ska inte sköta om andras finanser.

där sa du något
Citera
2021-10-21, 18:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Ifall folk inte fattar att detta är livsfarligt när det handlar om en av Sveriges största mäklare så är man bra bränd.
Citera
2021-10-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så funkar det inte alltid i verkligheten. Jobbade på en större affärskedja i min ungdom och blev vittne till när en kund slog till min kollega rakt i ansiktet. När jag påtalade detta för min närmsta chef och ansåg att vakterna skulle komma och hålla kvar kunden tills polisen kom så sa chefen att jag skulle återgå till mitt jobb. Chefen lät misshandlaren gå och min kollega fick gå hem för dagen. Chefen uppmanade alla som sett händelsen att inte anmäla för det skulle skada företaget. Ingen vågade anmäla.

Så fint kan saker skötas i verkligheten.

Han får inte förbjuda någon att göra polisanmälan. Han kan inte göra ett skit åt det. Men är man chefsrädd så är man.
Citera
2021-10-21, 18:19
Medlem
ortizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Ifall folk inte fattar att detta är livsfarligt när det handlar om en av Sveriges största mäklare så är man bra bränd.
Nej, man är bränd om man tror att sånt här inte händer när man samlar hundratals nyexaminerade Wall Street dyrkare på ett ställe. Kan ju omöjligt komma som en chock.
Citera
2021-10-21, 18:20
Medlem
sneervs avatar
Jaha så en polishund har markerat i byggnaden att det varit någon drog där i närtid och då är dom 100% säkra att några anställda har tagit droger? Han chefen sa på tv4 att dom inte vet vilka som använt droger men ändå är han säker på att det är några av hans anställda? Hur vet han det? Och varför beter han sig som detta är det värsta som hänt någonsin och påtalar om hur anställda jätte skärrade över detta osv.. överreagerar dom inte lite? Visst är det fel om någon anställd har gjort det men varför detta ståhej?
Senast redigerad av sneerv 2021-10-21 kl. 18:27.
Citera
2021-10-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag kan se ett problem i att de som inte knarkar misstänkliggörs…

Bevisa att att man är oskyldig är normalt inte praxis i en rättsstat.

Förstår din synpunkt.

Egentligen så borde man inte kunna kräva drogtest vid rekrytering.

Men personligen har jag inget problem med det eftersom jag aldrig rört illegala substanser.
Citera
2021-10-21, 18:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Lol sitter de och snortar kokain på Swedbank, Nordea....osv?

Jag har bevittnat detta på en AW på ett handelsbankkontor i Sthlm för ca 2 år sedan.
Citera
2021-10-21, 18:24
Medlem
PoljeXs avatar
Alltså, man blir dum i huvudet av att knarka och det går inte över bara för att du går jobbet.
Självklart ska arbetsgivare få drogtesta anställda. Väldigt konstig inställning att knarka skulle var ok. Det är aldrig ok.

Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Företag ska inte kunna sätta upp policys som gäller på fritiden, det är helt orimligt. I min värld jobbar man på jobbet och så lever i stort sett alla under samma förutsättningar på fritiden (undantag om du t.ex. har tystnadsplikt och ska hålla tyst om vad som hänt på jobbet).
Varför ska ett företag kunna säga till anställda vad de får och inte får göra på sin fritid för egen vinning?
Citera
2021-10-21, 18:37
Medlem
gorillaglues avatar
Herregud, hur blinda och outbildade är ni i gamla svedala? Om ni visste hur många som tar droger dagligen i alla länder, i alla samhällsklasser, på alla arbetsplatser. Drogtester hjälper inte ett enda dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in