Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-21, 11:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Nej blanda inte in mig i dina vanföreställningar.
Okej, jag trodde du ville framstå som en tänkande människa.
My bad.
Citera
2021-10-21, 11:22
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tss, det blev inte för "spretigt" utan ett för massivt motbevis för din lilla "teori" att kvinnor bara ljuger.

Och ursäkta, men sexuellt våld av alla de slag, är ingen "liten fjäder" men kan skita i, utan ett allvarligt hot i människors liv.
Well, som sagt. Jag har aldrig sagt att kvinnor ljuger. Och sedan, bevis för vad? Det är min hela poängen att detta bevis inte är tillräckligt starkt. Det är som att gå in i en församling, fråga om guds existens, antagligen få ett rungande ”Jaaaa” och sedan använda det som bevis för guds existens. Det handlar inte om ljug, det är andra mekanismer som styr.
Citera
2021-10-21, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad fan tror du?
Att de ska komma och knacka på hos dig med ett "erbjudande du inte kan tacka nej till"?
Du ska inte ha en spänn i bidrag förrän du står till arbetsmarknadens förfogande.

Du är en parasit.
En patetisk sådan.
Sluta tyck synd om dig själv. Gå ut i skogen, lägg dig under en sten och dra lite gammal mossa över huvudet!

Eller så gör du som kvinnor alltid gjort, drar på dig fishnets, höga klackar och en push up-BH och går ut på stan och frågar om det finns några karlar som kan tänka sig att försörja dig mot att du suger av dem då och då.

Sluta vältra dig i offerrollen!
DU är ensam ansvarig för hur det går för dig här i livet.

Eller så ber du om att få bli omyndigförklarad och skriver in dig på psyket frivilligt eftersom du inte klarar dig själv.

Jag blir redan försörjd, av en sjukpensionär. Varför är du så arg? Ingen knull med frugan här till morgonen, eller du hatar ditt jobb?

Skickar ut en del 'flaskposter', när jag hittar ett jobb jag tycker skulle passa mig, och jag har skickat en del poster i väg. Det låter ungefär såhär;'Hej, så att ni annonsera efter en ***", jag skulle kunna göra det jobbet, har haft erfarenhet av *****. Vh *** ****'.
Senast redigerad av TantRossin 2021-10-21 kl. 11:31.
Citera
2021-10-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Well, som sagt. Jag har aldrig sagt att kvinnor ljuger. Och sedan, bevis för vad? Det är min hela poängen att detta bevis inte är tillräckligt starkt. Det är som att gå in i en församling, fråga om guds existens, antagligen få ett rungande ”Jaaaa” och sedan använda det som bevis för guds existens. Det handlar inte om ljug, det är andra mekanismer som styr.

Jo det blir det underförstådda budskapet, om du nu verkligen inte begriper det själv.

Och min poäng var att dra upp alla övriga bevis/ starka indikationer från kvinnors verklighet ( och även en del mäns) som pekar på att feminismen har rätt kring strukturerat sexuellt våld.
Citera
2021-10-21, 11:49
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Jo det blir det underförstådda budskapet, om du nu verkligen inte begriper det själv.

Och min poäng var att dra upp alla övriga bevis/ starka indikationer från kvinnors verklighet ( och även en del mäns) som pekar på att feminismen har rätt kring strukturerat sexuellt våld.
Ledsen men det har ännu inte lyckats övertyga mig av de skäl jag antytt. För det kan inte jag eller för den delar andra som inte köper feminismens doktriner klandras. Därtill, det blir en aning rörigt men bara så jag får klarhet i saken: menar du att feminismen legitimitetas genom att x antal kvinnor vittnar om sin verklighet genom metoo, samtidigt som denna verklighet analyseras och beskrivs utifrån feminism? Kan vara jag som är en aning trött, samt att jag inte tar dessa Flashback debatter på fullt allvar av naturliga skäl, men det förefaller vara ett cirkelresonemang. Nåväl det kanske fungerar, det förefaller göra det i andra avseenden.
Citera
2021-10-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är inte så lönt att diskutera feminism med någon som inte ens har brytt sig om att ta reda på vad ordet betyder, utan istället går till MASSIV STRID mot sina missförstånd och fixeringar. (Särskilt över en inbillad striktare klädkod av någon jäkla anledning?! Var har du ens fått den idén ifrån?) Det verkar som att du och alla andra skulle tjäna på om du åtminstone kunde ägna några minuter att läsa på wikipedia vad ordet faktiskt betyder, och sen om du ville lugna ner ditt vilda "jag är arg tonårspojke, ARGG!!!"-kaozande några hekto, så vore det bra också.
Då kan du visa mig den feminist som tar upp de striktare klädkoderna för män
Du kan även visa mig en straight cis man över 30 med utstickande stil, bonus om han bär smink, som accepteras i den feministiska gemenskapen
Ni manliga feminister ser alla likadana ut, säckig anonym stil, mycket brunt och grönt, mycket enfärgat, snaggat okammat hår eller Zlatan-tofs och det är knappast en slump eftersom det är kravet de kvinnliga feministerna har på er feministmän som inte är HBTQ
Jag är inte tonåring, jag har gett feminister en ärlig chans i drygt tio år innan jag bestämde mig, trodde du att din kommentar skulle kåta upp en kvinnlig feminist för du satte en "toxic male" på plats eller? Så jävla patetiskt
Hade du inte varit fullt upptagen med att vara kvinnor till lags så hade du sett detaljerna och de feta elefanterna i rummet
Citera
2021-10-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ledsen men det har ännu inte lyckats övertyga mig av de skäl jag antytt. För det kan inte jag eller för den delar andra som inte köper feminismens doktriner klandras. Därtill, det blir en aning rörigt men bara så jag får klarhet i saken: menar du att feminismen legitimitetas genom att x antal kvinnor vittnar om sin verklighet genom metoo, samtidigt som denna verklighet analyseras och beskrivs utifrån feminism? Kan vara jag som är en aning trött, samt att jag inte tar dessa Flashback debatter på fullt allvar av naturliga skäl, men det förefaller vara ett cirkelresonemang. Nåväl det kanske fungerar, det förefaller göra det i andra avseenden.

Feminism legitimeras av existerande förtryck. Sexuellt, ekonomiskt, juridiskt, socialt, kulturellt, akademiskt, politiskt etc etc.

I vår del av världen är det juridiska förtrycket borta.
Men det sexuella, sociala och ekonomiska existerar fortsatt.

#Metoo är kvinnors som grupps VITTNESMÅL kring sexuellt förtryck.
Andra bevis över sexuellt förtryck är ex. statistisk och övrig data.

I en domstol, så hade din version blivit total sågad vid fotknölarna, eftersom din "tro" på att kvinnor sitter och ljuger, gör "hönor av fjädrar" i massiv skala etc etc inte har något att luta sig mot utan är enkom trams.

Cirkelresonemangen är helt ditt.

Tillräckligt tydligt för dig nu?
Citera
2021-10-21, 13:24
Medlem
Citat:
Om du skiter i vad jag tycker personligen varför diskuterar du ens med mig?
För att du inte kommer med något ordentligt exempel, jag syftar på en straight cis man med smink som syns, ni använder att täcka finnar som damage control

Citat:
Vad är ditt förslag på hur man ska komma tillrätta med detta?
Det är inte min uppgift, det är Röfven och du som utger sig för att vara feminister och påstår att ni kämpar för könsneutral rättvisa, ändå har ingen förändring skett för männen med er vid makten
Bara att konstatera att vi har ett feministiskt samhälle, feminismen propageras i public service och indoktrineras i skolan, därför vet vi nu vad feminismen egentligen står för
Naturligtvis kan man inte göra något åt saken då ingen vill ha 100% könsneutral rättvisa, vi har ju sådanna som du som fjäskar för kvinnor, men det betyder inte att du vill ha 100% könsneutral rättvisa åt båda hållen
Man hade dock kunnat kämpa politiskt som det har kämpats för rätten att bära slöja på arbetsplatsen och ge böter vid krav på att ta av slöjan, men detta är det ingen som vill, som sagt, då det från början handlade om fjäska för specifikt Islam och visa att man är en god antirasist snarare än individualism och respekt för personlig stil

Citat:
Det var ju du som bad om den.
Din artikel tar inte upp de striktare klädkoderna för män, det är bara ännu en artikel som målar ut kvinnor som offer

Citat:
Jag vet inte vem det är som har klankat ner på dig för hur du valde att klä dig/sminka dig eller dylikt men mitt råd till dig är skit i dom och var dig själv.
Jag åsyftar klädkoderna som inte tillåter en straight cisman att sminka sig på arbetsplatsen, detta menar ni feminister inte är ett exempel på könsorättvisa, inte heller hur det ej accepteras socialt, samtidigt så ser ni minsta lilla kritik mot en kvinnas utstickande stil som exempel på sexism
Citera
2021-10-21, 13:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag blir redan försörjd, av en sjukpensionär. Varför är du så arg? Ingen knull med frugan här till morgonen, eller du hatar ditt jobb?

Skickar ut en del 'flaskposter', när jag hittar ett jobb jag tycker skulle passa mig, och jag har skickat en del poster i väg. Det låter ungefär såhär;'Hej, så att ni annonsera efter en ***", jag skulle kunna göra det jobbet, har haft erfarenhet av *****. Vh *** ****'.
Så ni är två som lever på bidrag, fast du är arbetsduglig?
Sanslöst!

Ring Anticimex, någon.
Citera
2021-10-21, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så ni är två som lever på bidrag, fast du är arbetsduglig?
Sanslöst!

Ring Anticimex, någon.

Man får lite nazi vipes.

För och citera från ett tidigare inlägg där du skriver;'Du ska inte ha en spänn i bidrag förrän du står till arbetsmarknadens förfogande'. Då frågar jag; när står arbetsmarknaden förfogande för mig?

P.s. Nu tar jag mig en tupplur, och sen blir det film. 😘
Senast redigerad av TantRossin 2021-10-21 kl. 14:08.
Citera
2021-10-21, 14:03
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Feminism legitimeras av existerande förtryck. Sexuellt, ekonomiskt, juridiskt, socialt, kulturellt, akademiskt, politiskt etc etc.

I vår del av världen är det juridiska förtrycket borta.
Men det sexuella, sociala och ekonomiska existerar fortsatt.

#Metoo är kvinnors som grupps VITTNESMÅL kring sexuellt förtryck.
Andra bevis över sexuellt förtryck är ex. statistisk och övrig data.

I en domstol, så hade din version blivit total sågad vid fotknölarna, eftersom din "tro" på att kvinnor sitter och ljuger, gör "hönor av fjädrar" i massiv skala etc etc inte har något att luta sig mot utan är enkom trams.

Cirkelresonemangen är helt ditt.

Tillräckligt tydligt för dig nu?
Vad är tillräckligt tydligt? Att det ”sexuella, sociala och ekonomiska (förtrycket) existerar fortsatt”? Just den harangen av ord, mer eller mindre exakt återgivet på så sätt, har jag både läst och hört om och om igen å åratal tillbaka. Det är tröttsamt eftersom det inte gör det mer sant. Jag är övertygad om att du och dina likasinnade tror det. Att kvinnor för övrigt skulle vara förtryckta i de avseenden är jag dock fortsatt tveksam till. En gång i tiden kanske, men idag tycks det bli allt mer grumligare. Visst att grupper gynnas å missgynnas i olika aspekter i samfundet, men att behandla feminism som om det skulle ha svar, eller ens de bästa svar, på fenomenen är jag tveksam till.
Citera
2021-10-21, 14:16
Medlem
Citat:
Vad är tillräckligt tydligt? Att det ”sexuella, sociala och ekonomiska (förtrycket) existerar fortsatt”? Just den harangen av ord, mer eller mindre exakt återgivet på så sätt, har jag både läst och hört om och om igen å åratal tillbaka. Det är tröttsamt eftersom det inte gör det mer sant. Jag är övertygad om att du och dina likasinnade tror det. Att kvinnor för övrigt skulle vara förtryckta i de avseenden är jag dock fortsatt tveksam till. En gång i tiden kanske, men idag tycks det bli allt mer grumligare. Visst att grupper gynnas å missgynnas i olika aspekter i samfundet, men att behandla feminism som om det skulle ha svar, eller ens de bästa svar, på fenomenen är jag tveksam till.

Kvinnor som grupp tjänar och äger mindre pengar än vad män gör.
Varför?
Jo svaret på detta är att män gör mer lönearbete och kvinnor mer icke ersatt arbete.
samt, trad. kvinnliga yrken är mindre ersatta än dito manliga.
Varför är vissa arbeten ersatta med lön, medan andra inte är det, och varför ska detta icke lönesatta arbete just utföras av kvinnor eller anses vara mindre värt?
Vidare är svaret att kvinnor diskrimineras direkt via lönecheckerna, dvs får mindre lön även när arbetet, meriterna, utbildningen etc etc är samma.
Vad är allt detta säkra tecken på tror du?

Du kanske snart BORDE ta in fakta istället för att sitta och första inbilla dig själv och andra att detta inte existerar.
För det ENDSA rejält tröttsamma i detta är din sorts ovilja, oförmåga och direkt ljugande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in