2021-10-20, 19:11
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Skulle en extra statlig skatt på 5 procent för vaccinvägrare vara rätt väg att gå? Som kompensation för att de förorsakar samhället stora kostnader.
Så du tycker att man skall betala extra skatt om man inte vill vara med i medicinska experiment?

Jag har verkligen full respekt för folk som av rädsla väljer att ta de här vaccinen, men den här hetsen och hysterin som vissa av er ger uttryck för är ju bara sjuk!
Låt folk bestämma över sina egna kroppar för helvete!
Citera
2021-10-20, 19:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Fler och fler börjar känna en enorm trötthet efter att ha fullvaccinerats. Men bara en bråkdel anmäler detta. Att så mycket biverkningar redan kommit är skrämmande. Hoppas det avtar efter fler doser.
Källa: bekanta

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Hör liknande. Ingen gör kopplingen till vaccinen...
Ja, fy fan!

Min mor dog.

Men vänta nu...det var av COVID19 ju!

Det fanns inga vacciner då och kanske hade hon fått fira julen som kommer åtminstone de hade gjort det.
Citera
2021-10-20, 19:27
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, fy fan!

Min mor dog.

Men vänta nu...det var av COVID19 ju!

Det fanns inga vacciner då och kanske hade hon fått fira julen som kommer åtminstone de hade gjort det.
Det är tråkigt att din mor dog. Jag beklagar sorgen.

Min svärfar är nästan helt förstörd efter vaccineringen och jag är ytterst tveksam till att han kommer överleva.
Citera
2021-10-20, 19:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är tråkigt att din mor dog. Jag beklagar sorgen.

Min svärfar är nästan helt förstörd efter vaccineringen och jag är ytterst tveksam till att han kommer överleva.
Dör han av vaccinet kommer vi med all sannolikhet kunna läsa om det i alla tidningar.

På förstasidan!

Beklagar hursomhelst.
Citera
2021-10-20, 19:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Dör han av vaccinet kommer vi med all sannolikhet kunna läsa om det i alla tidningar.

På förstasidan!

Beklagar hursomhelst.
Inte alls. Hur i all världen skall vi kunna bevisa att hans plötsligen sviktande hälsa beror på vaccinen? Det låter sig helt enkelt inte göras med mindre än att man får med sig behandlande läkare i en sådan process.
Svärfars misstänkta vaccinskador kommer troligen inte att anmälas alls, men jag vet ju vad jag tror, och jag såg vad som hände med egna ögon.
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-10-20 kl. 19:46.
Citera
2021-10-20, 19:59
Medlem
Nu blir vi som valt att avstå vaccinet portade för arbete inom hemtjänsten. Flyttade för en månad sedan till en kommun i södra Sverige. Som Har infört kravet att all ny personal är vaccinerad. Det är En tidsfråga innan de börjar sparka personal. Vården kommer verkligen få de lätt framöver
Citera
2021-10-20, 20:00
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmeddet
Nu blir vi som valt att avstå vaccinet portade för arbete inom hemtjänsten. Flyttade för en månad sedan till en kommun i södra Sverige. Som Har infört kravet att all ny personal är vaccinerad. Det är En tidsfråga innan de börjar sparka personal. Vården kommer verkligen få de lätt framöver
Då har jag ett förslag: Vägra att jobba för vården.
Citera
2021-10-20, 20:17
Medlem
Gengiskahns avatar
Vi kommer ha stora problem om ett par år när all vårdpersonal dött pågrund av "vaccinerna", vad gör vi då.
Citera
2021-10-20, 20:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Så ingen plan B för UK nu meddelades på presskonferensen. Det är upp till folket själva att trycka tillbaka smittan, de ska vaccinera sig, testa sig och vid behov isolera sig samt övertala vänner och familjemedlemmar som inte vaccinerat sig att göra det. Då har staten gjort det lätt för sig. Det är alltså folket som ska fixa så plan B inte behövs.

UK vill verkligen få spridning på den nya undervarianten av deltan som de lyckats mutera fram.

De befarar 100.000 ny smittade per dag.

UK kan utveckla sig till ett riktigt problem område.

Javid is asked whether he is ignoring the principal lesson from last year – that waiting to take measures means having to take harsher ones later.

He says the government can play a part but insists that people need to take action themselves, such as getting jabs, taking tests and isolating when necessary. This is “plan A”, he says. We’re not at that point yet, he adds, referring to the stricter measures associated with “plan B”.
https://www.theguardian.com/politics/live/2021/oct/20/uk-politics-live-kwasi-kwarteng-lockdown-covid-cases-coronavirus-johnson-starmer
Citera
2021-10-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Den nya covid säsongen har startat. Från och med nu kommer bara smittan att öka. Med undantag Sverige. Här minskar det, men det gäller inte IVA och antal avlidna. Där ser vi väl en ökning?
Hittills så följer ”inskrivna på IVA/dag” antalet fall/dag, men antalet döda har däremot nått 9 döda/dag i 7 dagars snitt och det beror säkert på att vaccinet inte tar lika bra längre för de äldsta. Den registrerade dödligheten har ökat till nästan 10 promille, eller 1 %, om man mäter den genom att jämföra antalet smittade för 20 dar sedan med antalet döda idag.
https://www.bildtagg.se/file/cx8boal6jledr6n8rwricjk

Att dödligheten verkar öka är ju ganska logiskt egentligen, för nu har vi många yngre som har vaccinerat sig och där vaccinet funkar tillfredställande, så i de grupperna dämpas alltså smittan. Men samtidigt funkar vaccinet sämre hos de äldre grupperna nu vilket leder till högre dödstal. Mindre/dämpande smitta i stort tillsammans med ganska höga dödstal ger just en relativt hög dödlighet(CFR)!
Citera
2021-10-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Fler och fler börjar känna en enorm trötthet efter att ha fullvaccinerats. Men bara en bråkdel anmäler detta. Att så mycket biverkningar redan kommit är skrämmande. Hoppas det avtar efter fler doser.
Källa: bekanta

Tja, vad skulle tala för att fler doser skulle minska "trötthet"? Om tröttheten kommer från sprutorna, varför skulle fler doser ändra på det? Du får nog fundera ett varv till.....
Citera
2021-10-20, 20:53
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Så ingen plan B för UK nu meddelades på presskonferensen. Det är upp till folket själva att trycka tillbaka smittan, de ska vaccinera sig, testa sig och vid behov isolera sig samt övertala vänner och familjemedlemmar som inte vaccinerat sig att göra det. Då har staten gjort det lätt för sig. Det är alltså folket som ska fixa så plan B inte behövs.

UK vill verkligen få spridning på den nya undervarianten av deltan som de lyckats mutera fram.

De befarar 100.000 ny smittade per dag.

UK kan utveckla sig till ett riktigt problem område.

Javid is asked whether he is ignoring the principal lesson from last year – that waiting to take measures means having to take harsher ones later.

He says the government can play a part but insists that people need to take action themselves, such as getting jabs, taking tests and isolating when necessary. This is “plan A”, he says. We’re not at that point yet, he adds, referring to the stricter measures associated with “plan B”.
https://www.theguardian.com/politics/live/2021/oct/20/uk-politics-live-kwasi-kwarteng-lockdown-covid-cases-coronavirus-johnson-starmer
Ja. UK ökar det igen. Även stigande dödsfall.

Hur kommer det sig att UK är och har varit så hårt drabbade av dödsfall? T o m mer än i Sverige per capita... Och de är ungefär lika vaccinerade i UK som i Sverige.

Är de mer drabbade av dödsfall eftersom de är fetare i UK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in