2021-10-20, 14:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men hur många barn har blivit rejält sjuka? Det måste ju vara ett försvinnande litet antal. Är det ens något barn alls utan andra hälsoproblem som har drabbats allvarligt av Covid? Är det inte idioti att även vaccinera dessa, när det är så mycket oklarheter.? Det känns som lite hål i huvudet att ta risker, om än små, när det inte finns någonting att vinna. Får känslan av att de som driver på detta, inte har barnens bästa i tankarna, utan drivs av egen rädsla(hysteri).

Är det inte bättre att vi har kontrollgrupper, om de ändå inte har just något att vinna på vaccinering? Varför offra hela mänskligheten om det skulle gå riktigt åt helvete. Inte för att jag tror på ett sådant scenario, och människan fyller ju ingen funktion på planeten, men ändå...Åtminstone någon kontrollgrupp som sagt var.

Vill man inte ta risker är det väl en sällsynt dålig ide att smitta ned de allra minsta med ett kinesiskt fladdermusvirus som sätter sig på lungor och andra centrala organ i kroppen? Varför inte tillämpa försiktighetsprincipen och vaccinera även barnen? Så slipper de bli sjuka.
Citera
2021-10-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är det som säger att föräldrarna inte tillhör riskgrupp? Du kanske såg att Mattias Karlsson hade blivit svårt sjuk? Vet många personer i 40-50 årsåldern som varit svårt sjuka. Dessutom har ju rådet om distansjobb upphört. 22 nya döda idag. Hur många blir det imorgon? Jag tror det är av största vikt att vi alla får en tredje dos innan det är för sent.
Finns säkert några enstaka föräldrar (med barn i skolåldern) som tillhört riskgrupp och gått bort med Covid i sig. Men de är försumbart några.

Jag känner inte en enda under 80år som blivit ordentligt sjuk i Covid. Endast hört om alla dina vänner samt rubriker i tidningarna.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du jobbar på en myndighet och har anställda? Det måste vara ett jävla slit. Tycker det räcker att driva företag. Men man kanske inte förväntas prestera något när man jobbar på myndighet? Eller har du inget liv? För du sitter väl inte här och ljuger?

Du svarar nog på fel meddelande. Det var inte jag som jobbade på en myndighet. Det var en annan skribent som skrev det.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Hur kan det vara 22 döda idag? Vad händer egentligen?
Citera
2021-10-20, 14:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Finns säkert några enstaka föräldrar (med barn i skolåldern) som tillhört riskgrupp och gått bort med Covid i sig. Men de är försumbart några.

Jag känner inte en enda under 80år som blivit ordentligt sjuk i Covid. Endast hört om alla dina vänner samt rubriker i tidningarna.

Avlidit är inga jag känner i den ålderskategorin, men jag pratar om svårt sjuka. Personer som kanske inte klarat sig om de inte fått vård. Det är tiotusentals personer vi pratar om och du känner inte till någon. Märkligt. Bor du väldigt isolerat?
Citera
2021-10-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Vad hände dom andra dagarna när det var 22 avlidna? Folk dör, svårare än så är det inte.
Citera
2021-10-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Undrar jag också. Kan det vara höstens våg av död som är på ingång?

Vaccinets effekt avtar ju som vi vet, Delta smittar minst 6 gånger lättare än originalet och nu har restriktionerna släppts.

Kanske ser vi snart 50-100 döda per dag igen?
Citera
2021-10-20, 15:06
Bannlyst
Citat:
Vill man inte ta risker är det väl en sällsynt dålig ide att smitta ned de allra minsta med ett kinesiskt fladdermusvirus som sätter sig på lungor och andra centrala organ i kroppen? Varför inte tillämpa försiktighetsprincipen och vaccinera även barnen? Så slipper de bli sjuka.

detta eviga ältande om barnen, de blir ju oftast inte särskilt sjuka av det här viruset
Citera
2021-10-20, 15:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Avlidit är inga jag känner i den ålderskategorin, men jag pratar om svårt sjuka. Personer som kanske inte klarat sig om de inte fått vård. Det är tiotusentals personer vi pratar om och du känner inte till någon. Märkligt. Bor du väldigt isolerat?

Jag kände i alla fall en man personligen, som dog på IVA vid 55 års ålder, den första coronavintern. Då var han visserligen gravt överviktig, arbetslös, lat, och rörde knappast på sig alls. Men ändå, han hade inga underliggande sjukdomar (om man inte räknar övervikten som en sjukdom).

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Undrar jag också. Kan det vara höstens våg av död som är på ingång?

Vaccinets effekt avtar ju som vi vet, Delta smittar minst 6 gånger lättare än originalet och nu har restriktionerna släppts.

Kanske ser vi snart 50-100 döda per dag igen?

Det är det man är rädd för. Det orkar jag inte med en gång till.
Citera
2021-10-20, 15:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
detta eviga ältande om barnen, de blir ju oftast inte särskilt sjuka av det här viruset

Det vet man ju egentligen inte. Det pratas om ev långtidseffekter man skulle kunna få av vaccinet som ett argument för att inte vaccinera barn. Vad är det som säger att dessa ev skadliga effekter inte följer med viruset istället? Det är ju dessutom mera sannolikt.
Citera
2021-10-20, 15:12
Medlem
Stickspår, men är det någon som har koll på dödstalen i Sverige?

Det känns som att de i princip legat stilla under 15 000 i ett år nu trots att det rapporteras döda varje dag. Förmodligen skrubbar FHM dödsstatistiken för att inte tillåta totalen att passera 15 000? Tar de bort dödsfall i efterhand?
Citera
2021-10-20, 15:16
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Tyvärr har Afrika generellt en medellivslängd långt under den ålder då Covid börjar bli farligt över huvud taget...

Afrikanerna har dessutom malarian som dödar miljoner människor per år, varav majoritet är barn.
Så jag killgissar att de inte, likt västvärlden, hysteriskt räknar exakt hur många gamlingar som öppnar pärleporten med Covid i kroppen eller inte. För dem är covid verkligen en piss i mississippi.
Kan du ta fram en trovärdig källa som säger att det är "miljoner människor" som dör av malaria årligen?

Eller är det som vanligt med dig, en massa skitsnack och påhitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in