Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-20, 12:19
Bannlyst
Merapi är tydligt överlägsen alla andra eftersom hon är feminist o det är det de inte gillar haha

Feminister = överlägsna
Icke-feminister = undermänniskor

Tror folk har olika gener å feminister är bara allmänt smartare än icke-feminister , typ som en annan ras nästan. Det är uppenbart att denna typ av kvinna(/man) är långt mer intelligent å förståndig än andra . Så varför skulle man inte kalla sig feminist ? Jo för att folk är fega kräk
Citera
2021-10-20, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Vad fan är det för fel på dig?

Bara för att det går bra för en själv så betyder det INTE att man struntar i andra per se för den saken skull.

Du har en obehaglig retorik och tankesätt..
Ditt tankesätt är ett perfekt svartvit tänkande, kryddat med det ena inkluderar/exkluderar det andra per se.

Din odugliga undermänniska du är så kass på att diskutera så du inte ens kan hålls dig till sakfrågan . Det är tydligt att det är dig det är fel på
Citera
2021-10-20, 12:24
Bannlyst
Avliva, abortera och arrestera alla icke-feminister. De är en pest på jorden som måste utrotas
Citera
2021-10-20, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnors uppfattning av sin verklighet är alltså "uppenbart falsifierbar" men aldrig din?

Jag tycker nog det är betydligt oftare raka motsatsen. Antifeministers och misogynisters uppfattningar är betydligt lättare konstatera vara helt fel än feministers.

Den enda uppfattning om verkligheten som du delar med Kvinnor med stort K är att man gör bäst i att sitta ner och kissa. Nu talar vi om att feministers verklighetsuppfattning är uppenbart falsifierbar. Låt de som är fria från ideologins dogmer vara fria.
Citera
2021-10-20, 12:33
Avslutad
Citat:

Bara för att det går bra för en själv så betyder det INTE att man struntar i andra per se för den saken skull.

Ditt tankesätt är ett perfekt svartvit tänkande, kryddat med det ena inkluderar/exkluderar det andra per se.

Välkommen att träffa Merapi, en typfigur för dagens fascistiska feminism.

Tro mig, hon hatar inte bara pojkar och män.., hon hatar även kvinnor.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-10-20 kl. 12:37.
Citera
2021-10-20, 12:34
Medlem
Citat:

Väljer man aktivt att inte "kalla sig för" dvs ta ställning för X, C eller Y, så är det ju just att "strunta i "
X, C eller Y.

Begriper du fan inte detta?

Om jag säger, nej jag kallar mig inte för demokrat, antirasist eller feminist, så är ju det ju ett uppenbart budskap med detta, att jag inte vill ha dessa målsättningar, utan något annat.

Faktiskt inte svårare än så.

Ni båda är uppenbart emot en viss sorts feminism; Radikalfeminism, som jag uppfattat hur ni resonerar.
Men, den sortens feminism är ju verkligen inte all sort som finns.

jag uppfattar bara att ni går i antifeminsiternas på detta forums ledband.
Rätt enfaldigt, enligt mig.
Citera
2021-10-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Den enda uppfattning om verkligheten som du delar med Kvinnor med stort K är att man gör bäst i att sitta ner och kissa. Nu talar vi om att feministers verklighetsuppfattning är uppenbart falsifierbar. Låt de som är fria från ideologins dogmer vara fria.

Allright.. ge mig några exempel på att just feministers verklighetsuppfattningar av
könsmaktsoblans skulle vara "felifierbar".
Vi har inget sexuellt förtryck mot kvinnor?
Ingen obalans i ekonomi, makt, ingen dikrimination etc etc etc

Statistiken talar ju verkligen inte för din sorts uppfattning.
Citera
2021-10-20, 12:45
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki

Om inte, varför kallar du dig inte feminist?

Feminismens ursprungliga idé har morphats sakta till att bli en tummelplats för auktoritära rödgardister. Jag var feminist en gång i tiden för kanske 20 år sedan. Nuförtiden verkar det vara viktigare att räkna könsorgan och koppla ihop feminismen med SJW-Krigare som med sina auktoritära tongångar kraftigt besudlat och perverterat kvinnofrågor genom att utmåla alla män som representanter för det onda allstädes närvarande patriarkatet.

Feminist idag ? Nej absolut inte. Hela rörelsen är infiltrerat av gaphalsar som gett originalutgåvan av feminismen sämsta tänkbara rykte. Det är bara hat och hot hela dagen.

Dessutom är det väl i stort sett meningslöst att kalla sig feminist idag i Sverige i.a.f. Jämställdheten och jämlikheten är uppnådd för länge sedan. Det finns inga hinder idag som stoppar flickor och kvinnor att gestalta sina liv som de vill, oavsett hur mycket man gnäller om det. För mig är det ett avslutat kapitel.

Idag är det mest fulstatistik som håller igång feminism som ideologi. Att det skulle finnas ekonomiska orättvisor , är debunkat för länge sedan t.ex. men det framhålls fortfarande som en av feminismens existensiella hörnpelare
Senast redigerad av Opaque 2021-10-20 kl. 13:03.
Citera
2021-10-20, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Feminismens ursprungliga idé har morphats sakta till att bli en tummelplats för auktoritära rödgardister. Jag var feminist en gång i tiden för kanske 20 år sedan. Nuförtiden verkar det vara viktigare att räkna könsorgan och koppla ihop feminismen med SJW-Krigare som med sina auktoritära tongångar kraftigt besudlat och perveterat kvinnofrågor genom att utmåla alla män som representanter för det onda allstädes närvarande patriarkatet.

Feminist idag ? Nej absolut inte. Hela rörelsen är infiltrerat av gaphalsar som gett originalutgåvan av feminismen sämsta tänkbara rykte. Det är bara hat och hot hela dagen.

Dessutom är det väl i stort sett meningslöst att kalla sig feminist idag i Sverige i.a.f. Jämställdheten och jämlikheten är uppnådd för länge sedan. Det finns inga hinder idag som stoppar flickor och kvinnor att gestalta sina liv som de vill, oavsett hur mycket man gnäller om det. För mig är det ett avslutat kapitel

Vilket idiotiskt argument. Men vad kan man förvänta sig av avfällare egentligen mer än ert idiotiska nonsens som ni ständigt maler på med.

Är det bättre med alla pedoogubbar då tycker du? Alla kriminella korrupta män som styr?
Är du så feg å en sån undermänniska att du hellre ställer dig bakom dessA?

Det är ju det såna som dig gör å det är därför de mänskliga rättigheterna borde gälla lika lite er som de gäller era kära patriarkala peddo-gubbar som ni håller så kärt å säljer ut era barn till . som religösa gör med sina söner när de skickar dom till söndagsskolan.
Senast redigerad av XfileDK 2021-10-20 kl. 12:56.
Citera
2021-10-20, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Merapi är tydligt överlägsen alla andra eftersom hon är feminist o det är det de inte gillar haha

Feminister = överlägsna
Icke-feminister = undermänniskor

Tror folk har olika gener å feminister är bara allmänt smartare än icke-feminister , typ som en annan ras nästan. Det är uppenbart att denna typ av kvinna(/man) är långt mer intelligent å förståndig än andra . Så varför skulle man inte kalla sig feminist ? Jo för att folk är fega kräk

I detta fråga kan man inte bortse från klass. Klart, att har man bra ställd familj, då kan man ta livets överraskningar med ett klarckspark. Om Daniel nu hade struntat i Victoria, och lämnat henne, hade det inte varit någon big deal för henne. Hembiträde och en nanny till och ta hand om barnen. Medans underklassens kvinnor körs akterut, och blir förlorare i samma sits. Hur fan kan det vara så svårt och förstå för folk?
Och kom inte och säg att det finns dagis till barnen, då kan jag svara att dagis inte är öppen 24/7.
Citera
2021-10-20, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Välkommen att träffa Merapi, en typfigur för dagens fascistiska feminism.

Tro mig, hon hatar inte bara pojkar och män.., hon hatar även kvinnor.

Är det inte du sitter ute i Sydöstasien, med din muslim fru, om jag minns rätt?
Citera
2021-10-20, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
I detta fråga kan man inte bortse från klass. Klart, att har man bra ställd familj, då kan man ta livets överraskningar med ett klarckspark. Om Daniel nu hade struntat i Victoria, och lämnat henne, hade det inte varit någon big deal för henne. Hembiträde och en nanny till och ta hand om barnen. Medans underklassens kvinnor körs akterut, och blir förlorare i samma sits. Hur fan kan det vara så svårt och förstå för folk?
Och kom inte och säg att det finns dagis till barnen, då kan jag svara att dagis inte är öppen 24/7.

Men det är ju pga de korrupta peddo-gubbarna och deras undersåtar o undermänniskor som kvinnor ens måste befinna sig i en sådan situation. De gör ju allt de kan för att göra livet svårare för kvinnor. Hade feminister styrt hade de korrupta, kriminella gubbsvinen suttit i fängelset för länge sen å ensamstående, låginkomsttagar mammor haft det betydligt mycket bättre. Men idag, är det tyvärr icke-feminister som styr å allt de gör är att lyda under elitens patriarkala pedo gubbar och då blir det tyvärr som det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in