Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Då är vi ÅTERIGEN (!) där att om du ids titta på min karta på startsidan (!), så borde du FÖR LÄNGESEDAN (!) ha fått platsen klar för dig var bilen stod parkerad som Carina såg. Hur kan du skriva att "Bilden vad gäller Carinas observation var annorlunda än vad jag hade tänkt mig" när jag för många veckor sedan presenterade min karta, och som jag har refererat till många gånger? Varför uppstår ständigt denna situation? Fullständigt obegripligt!
Min bild grundar sig på ett antal intervjuer jag läst, där det inte står någonstans att bilen stod nära utfarten till Ekuddenvägen, men att den fanns på samma cykelväg och nära där fynden gjordes, De behövde dessutom kliva av cyklarna för att komma förbi och mitt minne av infarten är att det inte var så himla smalt och trångt där. Dessutom är det ju väldigt svag koppling till en ev brottsplats när den står där tom en timme senare. Och en som lämnar bilen där syns ju för övrigt om denne inte beger sig ganska långt bort.
Jag får ingenting klart för mig med utgångspunkt från din karta och hela din attityd är sådan att jag hellre tittar på annat material i första hand. Du är tvärsäker, så det är ju bra för dig. Jag är inte tvärsäker på vilken färg Carina såg, vart Hanna pekade, osv. Så karta med nålar funkar inte.
Men om nu Carina såg bilen där nära utfarten, så har den enligt mig mindre relevans för scenariot kring lekplatsen tidigare på kvällen. Men om Hanna t ex tagit fel på dag, kan bilen vara intressant.
Förresten såg jag en intressant sak i en intervju "hade det varit idag hade man ju tagit ett foto eller ryckt upp bildörren". Eeeh, du ser en bil, men vet inte att något hänt. Varför då rycka upp bildörren? Resonemanget känns som en sammanblandning av före och efter. I en intervju får hon faktiskt frågan om varför hon i tre förhör först säger en färg, samma varje gång, och flera år senare ändrar till vit. När dök Carina Karlsson upp första gången med sitt vittnesmål förresten? Var det inte flera år efteråt?
Lägg inte energi på att läxa upp mig och skriva med versaler, är du snäll. Det sänker stämningen och din trovärdighet.